هتل های مشهد
بستن اطلاعیه
مهمان عزیز؛ سلام.
برای دریافت جدیدترین مطالب (طنز،سرگرمی و ...) به کانال پرشین بکس در تلگرام بپیوندید
لینک : @persianbax

بررسی انجین متن باز اوگر

شروع موضوع توسط A.Shadow , ‏25 سپتامبر 2011 در انجمن بازی سازی

  1. A.Shadow

    A.Shadow مدیر کل تالار مدیریت کل تالار

    تاریخ عضویت:
    ‏8 آگوست 2011
    ارسال ها:
    4,593
    پسندیده شده:
    47,665
    امتیاز دستاورد:
    183
    محل سکونت:
    Andishe
    [​IMG]


    OGRE - THE OPEN SURCE ENGINE
    اوگر -موتور بازی سازی منبع باز

    OGRE مخفف Object Oriented Graphics Rendering Engine یک موتور گرافیکی سه بعدی است که به زبان c++ نوشته شده است و هدف آن سهولت تولید برنامه های سه بعدی است که از سخت افزار بهره میبرند.
    کتابخانه کلاس های oger یک لایه بر روی کتابخانه های سیستمی نظیر OpenGl و Directx است و به برنامه نویس اجازه می دهد که در یک سطح بالاتر به نشتن بپردازد .
    Ogre صرفا یک موتور گرافیکی است و امکانات اصلی آن در راستای گرافیک و نمایش است و اجرای مانند مدیریت اشیای بازی هوش مصنوعی شبکه فیزیک و غیره را شامل نمی شود.
    اوگر یک نرم افزار متن باز است. در سال 2005 به عنوان پروژه برتر سال انتخاب شد .
    اولین نسخه رسمی OGRE در فوریه سال 2005 اماده انتشار شد . نسخه فعلی آن 1.7 است که در دسامبر 2009 منتشر شده است . لیسانس استفاده از OGREهم اکنون MIT LICENCE است و در سال های گذشته LGPL بود. بهره گیری را یگان این موتور گرافیکی در پروژه های تجاری امکان پذیر است.

    امکانات OGRE
    طراحی OGER به صورت شی گرای است . از یک معماری PLUGIN BASED استفاده می کند. که به این ترتیب اضافه کردن امکانات جانبی دیگر از طرف برنامه نویسان دیگر به آن اسان است.
    مدل پایه ی این موتور گرافیکی بر اساس Scence Graph است . و به همراه Scence Manager های متعددی نظیر BSP . octree . paging landscape و portal وجود دارند که هریک از آن ها گارایی خاصی برای نمابش محیط های مختلف گرافیکی را دارند .
    برنامه هایی ک از oger برای گرافیک خود استفاده می کنند به راحتی قابل انتقال به پلتفرم ها هستند به عنوان مثال برنامه های تولید شده برای ویندوز قابل کامپایل و اجرا بر روی مکینتاش و یا لینوکس هستند.
    ogre امکانات زیادی برای بهره گیری از شیدر هایی نظیر hlsl cg و glsl دارد . قسمت مدیریت انیمیشن ogre امکان نمایش skeletal animation . vertex animation و morph animation را دارد و همچنین امکان انجام محاسبات انیمیشن بر روی کارت گرافیکی را فراهم می آورد که از نظر کارایی بالا بسیار مهم است .
    قسمت مدیریت Composting در Ogre امکان اجرای Post Processing . Full Screen Post برای جلوه هایی نظیر HDR .Bloon.Saturation.Blur.و Noise را فراهم می آورد .
    قسمت مدیریت ذرات Particale system در این موتور برای پیاده سازی انواع ذرات در بازی مناسب است . نکته مهم در این بخش قابلیت توسعه اسان آن است .
    بخش مدیریت منابع این موتور بسیار مهم است و این امکان را فراهم می آورد که تمامی داده هایی که قرار است از دیسک خوانده شوند به صورت مرکزی مدیریت شوند و بدین ترتیب امکان استفاده از فشرده سازی و همچنین رمز دار کردن محتوا فراهم می شوند .
    از بازی های تجاری موفق ساخته شده با این موتور گرافیکی می توان به pacific storm . torchlight . jack kean. ankh اشاره کرد.
     
بارگذاری...
دیگر موضوعات مشابه - بررسی انجین متن
  1. A.Shadow
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    421
  2. mela1
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    75
  3. TaurohtaR
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    76
  4. Mёy$αM
    پاسخ ها:
    4
    نمایش ها:
    192
  5. KaShKoOl
    پاسخ ها:
    5
    نمایش ها:
    141
  6. p@rin@z
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    230
  7. Real Feeling
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    101
  8. KaShKoOl
    پاسخ ها:
    6
    نمایش ها:
    93
  9. M_A_Qolami
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    120
  10. Niloofar
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    56
  11. Niloofar
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    121
  12. Niloofar
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    56
  13. Niloofar
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    78
  14. Niloofar
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    113
  15. Niloofar
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    184