هتل های مشهد
بستن اطلاعیه
مهمان عزیز؛ سلام.
برای دریافت جدیدترین مطالب (طنز،سرگرمی و ...) به کانال پرشین بکس در تلگرام بپیوندید
لینک : @persianbax

مدیریت استرس

شروع موضوع توسط P@rtiz@n , ‏14 دسامبر 2011 در انجمن خواندنی ها

  1. P@rtiz@n

    P@rtiz@n ريزه ميزه تالار

    تاریخ عضویت:
    ‏3 اکتبر 2011
    ارسال ها:
    2,486
    پسندیده شده:
    8,629
    امتیاز دستاورد:
    183
    جنسیت:
    مرد
    شغل:
    تکنسین برق
    محل سکونت:
    همین اطراف
    [​IMG]



    استرس تان را مدیریت کنید!
    اغلب زمانی که دربارۀ استرس حرف می زنیم، فقط دربارۀ استرس منفی فکر می کنیم. استرس مثبت هم وجود دارد….
    سرکار مدام در حال فعالیت هستیم. کودکان در مدرسه سرشان شلوغ است و خیلی خسته می شوند… . تعطیلات نوئل نزدیک می شوند اما این تعطیلات پر استرس تر از سال های دیگر است! برای بسیاری از افراد، ماه نوامبر مترادف است با استرس. چگونه می توان آرامش را بازیافت و استرس را بهتر مدیریت کرد؟
    اما از آنجایی که حس خوبی به ما می دهد، آن را به عنوان یک مشکل ارزیابی نمی کنیم. استرس چه مثبت و چه منفی، نشان دهندۀ این است که ما باید خودمان را با شرایطی که تغییر می کند، وفق دهیم. بنابراین استرس زیان آور نیست. فقط زمانی ناخوشایند است که آسیبی به ما برساند، ما را ناتوان کند، و مانع از انجام کارمان شود؛ یا زمانی مضر است که روی هم انباشته شود و ما هیچ جا را بدون استرس نبینیم.


    بنابراین بی فایده است که سعی کنیم استرس را به طور کل از بین ببریم: استرس پاسخی طبیعی به شرایط متفاوتی است که ما در آن زندگی می کنیم. خیلی بهتر است که سعی کنید استرس تان را “مدیریت کنید”، یعنی نگذارید که خودش را به رفتارهای تان تحمیل کند.


    برای مدیریت استرس، باید دلایل آن را پیدا کرد


    اولین راه برای مدیریت استرس، تحلیل آن است. هیچ چیز بدتر از آن نیست که برای این احساس استرس و نگرانی هیچ کاری انجام نشود! این در حالی است که هر استرسی دلیلی دارد.


    گاهی اوقات ما می توانیم بر روی این دلیل تأثیر بگذاریم: اگر من همیشه دیر به سر کار می رسم و این موضوع به من استرس وارد می کند، برای حل این مشکل مثلاً می توانم یک ربع زودتر از خواب بیدار شوم.


    دلایل دیگر استرس، خصوصاً در رابطه با محیط های زندگی ما (سروصدا، ترافیک و چیزهای دیگر)، تقریباً در حیطۀ اختیارات مان نیستند.
    اگر واقعاً نمی توانیم برای مقابله با آنها کاری انجام دهیم، عاقلانه ترین کار این است که خودمان را با آنها سازگار کنیم. آیا باید زمانی را در ترافیک بمانید؟
    از این فرصت برای لیست کردن کارهای خوشایندی که می خواهید در هفته ای که می آید انجام دهید، بهره ببرید. همسایه تان خیلی سروصدا می کند؟ تمرین های تنفسی برای بازیابی آرامش انجام دهید… به این ترتیب فقط سروصدا را تحمل کرده اید و دیگر عصبی نشده اید.
    برای مقابله با استرس، تفکرات جدیدی نیاز است


    کنترل افکار یا احساسات مان دشوار است؛ اما اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم، دیگر مجبور به تحمل ناملایمات نیستیم. یاد بگیرید که چگونه افکار منفی یا نگران کننده را بیرون کنید و در نتیجه استرس تان را کاهش دهید. این کار ذهن مان را آزاد می کند که از اقدامی مفیدتر است!
     
بارگذاری...
دیگر موضوعات مشابه - مدیریت استرس
  1. A.Shadow
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    286
  2. minayekta833
    پاسخ ها:
    1
    نمایش ها:
    87
  3. A.Shadow
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    197
  4. Niloofar
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    55
  5. A.Shadow
    پاسخ ها:
    12
    نمایش ها:
    703
  6. NIKE
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    145
  7. NIKE
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    134
  8. Real Feeling
    پاسخ ها:
    1
    نمایش ها:
    151
  9. ARIANA
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    102
  10. M.Bagheri
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    552
  11. ARIANA
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    1,176
  12. senda
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    192
  13. M.Bagheri
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    175
  14. siarnold
    پاسخ ها:
    13
    نمایش ها:
    697
  15. reza fathi
    پاسخ ها:
    1
    نمایش ها:
    434