هتل های مشهد
بستن اطلاعیه
مهمان عزیز؛ سلام.
برای دریافت جدیدترین مطالب (طنز،سرگرمی و ...) به کانال پرشین بکس در تلگرام بپیوندید
لینک : @persianbax

5 راه برای سریعتر کار کردن با 3dsmax!

شروع موضوع توسط A.Shadow , ‏25 سپتامبر 2011 در انجمن بازی سازی

  1. A.Shadow

    A.Shadow مدیر کل تالار مدیریت کل تالار

    تاریخ عضویت:
    ‏8 آگوست 2011
    ارسال ها:
    4,593
    پسندیده شده:
    47,665
    امتیاز دستاورد:
    183
    محل سکونت:
    Andishe
    اگر میخواهید سرعت کار خود را با تری دی مکس افزایش دهید, لازم است نکاتی را رعایت کنید. در این مقاله سعی خواهیم کرد نکاتی را یادآوری کنیم که سرعت کار شما را با این نرم افزار افزایش خواهد داد.

    1.تغییرات دلخواه کاربران
    شما میتونید از دکمه های میانبر یا همون Hotkey یا Keyboard Shortcuts استفاده کنید. وقتی 3dsmax رو نصب میکنید اون به صورت ذخیره یک سری Hotkey تعریف شده داره ولی مسلما" اونها نیاز شما رو براورده نمیکنند پس میتونید اونها رو به سلیقه خودتون بچینید.شما میتونید Hotkey ها رو از مسیر هم پیدا کنید : Help > Hotkey Map.
    یک تغییر شخصی دیگه میشه ازش اسفاده کرد و به کسانی که زیاد با 3dsmax کار میکنند توصیه میشه اینه که ظاهر اون رو با رنگهای تیره تری رنگ بندی کنید این کار مسلما" سرعت کار رو بالا نمیبره ولی برای چشم ها خیلی آسون تره که به یک رنگ تیره نگاه کنند و دیرتر خسته میشن مخصوصا" در پروژه های سنگین ! کاری که اینجا توصیه میشه کمک گرفتن از UI COLOR هستش!

    2.ناحیه یا منطقه Render
    Render Region یک ابزار دستی ساده هستش که به شما اجازه میده فقط یک قسمت مشخص از Viewport رندر گرفته بشه، بنابرین اگر در قسمت خاصی از صحنه یا مدلتون تغییری دادید میتونید با استفاده از این ابزار در زمان خودتون به مقدار زیادی صرفه جویی کنید!

    3.Full Size Viewport
    بعضی وقت ها شما احتیاج دارید که روی یک جزء کوچیک از مدل یا صحنه کار کنید و به بقیه صحنه و نماها کار ندارید، دکمه ی 'Maximize viewport toggle' نمای انتخاب شده رو به یک نمای بزرگ تبدیل میکنه این دکمه رو میتونین در قسمت پایین سمت راست صفحه 3dsmax پیدا کنید.استفاده از این دکمه میتونه سرعت و دقت شما رو در ساختن مدل ها زیاد کنه و انتخاب اجسام گوناگون رو هم راحتتر و سریعتر میکنه!

    4.لبه ها یا edge ها رو سریعتر انتخاب کنید
    ساختن مدل در 3dsmax اغلب به وسیله Editable Poly انجام میشه ، بعضی وقت ها انتخاب کردن edge های مختلف و یا تعداد زیادی edge خیلی خیلی به آهستگی و به صورت کسل کننده انجام میشه.با استفاده از loops , Rings و کنترل نماها و ابزارهای select شما میتونید به طور قطع زمان انتخاب قسمت های مختلف رو کاهش بدید!

    5.Preview Final Gather

    یک خصوصیت جدید در 3dsmax 9 که برای MentalRay در نظر گرفته شده به شما یک پیش نمایش (Preview) کم کیفیت برای یک دید جامع از رندر رو نشون میده و این زمان بسیار زیادی رو برای شما ذخیره میکنه.شما میتونید عملیات رندر گیری رو با مشاهده یک اشتباه خودتون متوقف کنید و از به هدر رفتن دقیقه ها و اکثر مواقع ساعت ها برای پردازش تصویر نهایی جلوگیری کنید!

    منبع: enjoycg.com
     
بارگذاری...
دیگر موضوعات مشابه - راه سریعتر کار
  1. Night Spirit
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    237
  2. Sajjad MT
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    193
  3. Qeshmtour
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    24
  4. Real Feeling
    پاسخ ها:
    1
    نمایش ها:
    29
  5. fnazari
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    26
  6. minomani
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    22
  7. behnazg
    پاسخ ها:
    1
    نمایش ها:
    86
  8. M.Bagheri
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    43
  9. M.Bagheri
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    20
  10. M.Bagheri
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    36
  11. M.Bagheri
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    39
  12. M.Bagheri
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    41
  13. M.Bagheri
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    15
  14. M.Bagheri
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    36
  15. M.Bagheri
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    45