اعتراض ايراني ها به بازی «بتل فیلد 3»

A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
جوانان ایرانی با ایجاد یک طومار اینترنتی به بازی ضد ایرانی «بتل فیلد 3» اعتراض کرده و همزمانی توزیع آن با تهدیدات آمریکا علیه ایران را در ادامه سیاست ایران هراسی دانستند.
به گزارش خبرگزاری فارس، جمعی از جوانان ایرانی فعال در فضای مجازی در اقدامی به بازی «بتل فیلد 3» که در آن ایران به عنوان تهدید برای جامعه جهانی و آغازکننده جنگ در اروپا معرفی شده است اعتراض کرده و دست به جمع آوری طومار اینترنتی کرده اند.
بنابر این گزارش این جوانان در طومار خود آورده اند: «ما جوانان ایرانی، معتقدیم اگر تاریخ به بازار آمدن بازی «Battlefield3» تعمدا در زمان فشار ایالات متحده آمریکا بر جامعه جهانی برای هراس از کشور صلح طلب و در حال پیشرفت ایران تنظیم نشده باشد، قطعا فضای ترس عمومی از ایرانیان در میان مردم جهان را تقویت کرده است. در این بازی گیمرهای سراسر جهان نه تنها شاهد انفجار بمب هسته ای در پایتخت فرانسه توسط عوامل ایرانی هستند، که پس از آن نیروهای آمریکایی به کشور ما حمله کرده و عملیات نظامی ویژه انجام می دهند.
در این طومار افزوده شده است: برای ما قابل درک است که داستان یک بازی ویدئویی، تخیلی است و قرار نیست لزوما با واقعیت های بیرونی تطبیق داشته باشد، اما در این مورد خاص، اتفاق ناگواری در حال رخ دادن است که دلیل اصلی اعتراض ما است؛ ما فکر می کنیم در شرایط فعلی جهانی، تمرکز بر کشور ایران به عنوان سرزمینی متخاصم و تروریست به هیچ عنوان در راستای جلب اعتماد جهانی و نزدیکی انسان ها در مناطق مختلف دنیا به یکدیگر نیست. تصاویر این بازی اگرچه در دنیایی خیالی رخ می دهند، اما تاثیری واقعی بر ذهن میلیون ها گیمر از کشورهای مختلف می گذارند که شناختی از منطقه خاورمیانه و سرزمین ایران ندارند. بنابراین همین تصاویر تخیلی برای آن ها تصویری واقعی و قضاوتی اخلاقی درباره ایرانی ها می سازد. آن هم در شرایطی که ایالات متحده آمریکا با تبلیغات نادرست سیاسی علیه کشور ما، تلاش می کند فضای رسانه ای جهان را تحت تاثیر قرار دهد.
در ادامه این طومار با اشاره به اینکه بازی بتلفیلد3 با خود تصویری نامعقول، خشن و دور از واقعیت از کشور ایران به بازی کنندگان ارائه می دهد، تاکید شده است: این تصویر تصویری است که برای بسیاری از مخاطبینش قابل تفکیک از واقعیت بیرونی نیست و لذا به عنوان واقعیت پذیرفته می شود.
در پایان این طومار آمده است: ما جوانان ایرانی که مانند بسیاری از هم سالانمان در دیگر نقاط دنیا، همراه با تکنولوژی های روز پیش آمده ایم و بر آنها مسلط هستیم، نسبت به ارائه این تصویر نادرست و دور از حقیقت اعتراض داریم و از شرکت EA می خواهیم تا ضمن عذرخواهی از این اقدام، در بیانیه ای رسمی برای گیمرهای دیگر نقاط دنیا توضیح دهد که داستان این بازی و وقایع آن هیچ نسبتی با واقعیت کشور صلح طلب، با سابقه و پیشرو ایران ندارد.
فعالان فضای مجازی می توانند با مراجعه به آدرس Petition protest against battlefield 3 این طومار را امضا کنند.
 
killer666

killer666

demon is back
مدیر بازنشسته
من که امضا کردم دوستای دیگه هم اگه امضا میکنن بیان بگن :ایکس
 
SaHMi

SaHMi

کاربر تالار
کاربر تالار
کاربر فعال
بی خیال بشید بشینید بازی کنید 100 ملیون نفرم امضاش کنن تفاوتی در سیاستهای آمریکا ایجاد نمیکنه :3009:
اینهمه بازی واسه روسیه ساختن چیزی نشد نه به این دلیل که مردم تو اینترنت طومار امضا کردن به این دلیل که در زمان انجام کار به جای اینکه بگن لنگش کن پامیشن میگن بیا با هم تلاش کنیم !!!!!
 
Java.Her

Java.Her

گیمر تالار !!!!؟!
کاربر ماندگار
عیب می جمله بگفتی هنرش نیز بگوی...

نقدوبررسی بازی میدان نبرد 3 از کیانوش کنی و فرهنگ هدایت ، به همراه یکی از دموهای بازی رو از رشت برگشتم ،براتون میگذارم ...
 
آخرین ویرایش:
A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
چند نظر از کاربران سایت بازی نیوز رو جالب دیدم قرار بدم اما بحث درموردش رو به عهده ی خودتون میذارم

ایران هنوز اولین بازیش رو نساخته ، دومی و سومیش حمله کرد به آمریکا . مدال سربی ، مدافعان
کربلا ، لانه شیطان و … . چرا یه بارآمریکا ازاین ندید بدید بازیها در نیاورد ؟

-----

1.اونا ورمیدارن بازی ای که خودمون باید بسازیم رو میسازن (prince of persia) اونوقت فقط فحش نصیبشون میشه . دقت کنین که از اولین شماره (ساخت جردن مکنر) تا دو سریر ، از روی هزارو یکشب ، نسخه ی سال 2008 از روی شاهنامه ، و شنهای فرامش شده هم ترکیبی از هر دو ، و حتی قرآن برداشت شدن و خیلی از باورهای ایرانی توش جا دارن ، مثل این یکی که میگیم آب روشناییه ؛ توی جنگجوی درون باید همه ی ارتقاها ، که همون نوشیدن آبه رو بدست بیاری تا با شمشیر آب نماینده ی تاریکی رو نابود کنی . توی نسخه های موبایل هم وقتی شاهپور چندگانه(کمبو)میزنه ، همه جا تاریک میشه ، غیر از اون جایی که آب هست .
2.از ایران و ایرانیا چهره ی خوب و قدرتمندی نشون میدن (civilization , age of empires , assassins creed 1 )، اون وقت ما با برداشتهای از بیخ غلطمون تهمت میزنیم بهشون . یا مثلن توی فیلمهای دارن ارونفسکی (حتا همون کشتیگیر) یه ایرانی هست که به شخصیت اصلی یاری میرسونه .
3.ما بر میداریم با سیستمها ، موتورها ، نرم افزارها ، حتی مخصص ها و حتی سواستفاده از خود بازیهای آمریکایی ،زارت و زارت نابازی میسازیم و به آمریکا حمله میکنیم ؛
حالا یه بار ایران هدفه ، همه داغ کردن . مگه سر قبلیا چه گلی به سرشون خورده که حالا بهمون لطف کنن ؟ مگه این همه به دیگر کشورها حمله میشه (بویژه روسیه) ، اونا چیکار میکنن ؟ میرن بازیاشونو بهتر میکنن ضد حمله میزنن . نه مثل ما که فقط هارت و پورت داریم هی شعار میدیم . اصلن با این حرکت ما ، امریکا میتونه دوباره عدم آزادی بیان تو ایران رو پیش بکشه ، و یه ضربه ی دیگه هم بزنه . اصلن این بازی بهانه ای شده واسه خیلیا که مشکلات داخلی رو کاملن از یاد ببرن .
----------
شما گیمرهای عزیز به خودتان نگاه نکنید که در ایران زندگی می کنید! به افرادی فکر کنید که تا بحال فقط اسم ایران رو به عنوان یک کشور اسلامی شنیدن. مطمئن باشید تاثیر قابل توجهی در فکر بازیکنها مخصوصا جوانان و نوجوانان داره!
واقعیت مثل روز روشنه!
دنیای بازی : اخبار بازی های رایانه ای
 
Sir $@|eh

Sir $@|eh

بابابزرگ تالار:دی
مدیر بازنشسته
این حرف خودت هم هست؟:3003::3002:
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا