کمرتان با این ورزش ها نابود میشود

senda

senda

Just Music
مدیر بازنشسته
برای بسیاری از ما اتفاق افتاده است که فکر می کردیم اگر ورزش کنیم سلامت بدنمان تضمین خواهشد شد اما پس از چند دقیقه ورزش دچار مشکلات مختلف از جمله کمردرد شده ایم. بسیاری از ورزش ها هستند که نه تنها به سلامتی کمک نمی کنند بلکه برای افراد مبتلا به درد کمر مضر هستند


2011173_169-1.jpg




به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، ورزشهايي كه قوس كمر را افزايش داده مضر و ورزشهايي كه باعث كاهش قوس كمر ميشوند براي بيماران مبتلا به كمردردهاي مزمن مفيد هستند .

خم شدن به عقب در حال ايستاده، قوس دار كردن در حال خوابيده به شكم، خم كردن كمر و رسانيدن انگشتان دست به زمين در حالي كه بيمار به پشت خوابيده و زانوها كشيده است ، از جمله ورزشهاي مضر براي بيماران مبتلا به كمردرد است.

خطرناكترين ورزش بلند كردن اشياي سنگين در بالاي خط كمري است. ورزشهايي مثل وزنه برداري براي اين بيماران مضر است.

راه رفتن تند براي مبتلايان به كمردرد مضر است . اكثر افراد در موقع راه رفتن سينه خود را به جلو داده كه اين عمل باعث افزايش قوس كمر ميشود. درجا دويدن، با توجه به اين كه شخص در موقع دويدن دست خود را به جلو تكيه داده و كمي به جلو خم ميشود بلامانع است.

اسكي، دوچرخه سواري متحرك و ثابت با توجه به خم كردن تنه به جلو در مواقع سواري باعث كاهش قوس كمر مي شود.

اما بي ترديد شنا ورزش بسيار مناسبي براي بيماران مبتلا به كمردرد است. اين ورزش بايد به طور صحيح انجام شود و ضمن شنا كردن حتي الامكان بايد از بالا آوردن بيش از حد سر از آب كه موجب خم شدن سر و تنه به عقب و افزايش قوس كمر ميشود جلوگيري كرد.

در ميان انواع شنا ، شناي كرال بهترين نوع شنا براي بيماران مبتلا به كمردرد است. شيرجه رفتن با افزايش ناگهاني قوس كمر ورزش خطرناكي براي مبتلايان به كمردرد است. بالا رفتن از پله ها با توجه به اينكه ضمن بالا رفتن بيمار تنه خود را به جلو خم كرده و قوس كمر را كاهش ميدهد ورزش مفيدي است.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا