هر آنچه که تاکنون از PS4 و Xbox One میدانیم

NIKE

NIKE

پکر!؟
مدیر بازنشسته
آماده؟ شروع!حال که سونی و مایکروسافت پرده از نقاب PS4 و XBOX One برداشته اند،احتراما،جنگ این دو کنسول آغاز شده است.هزاران نفر از این به بعد به قسمت نظرات رفته و درباره علایق شخصی خود درباره هر کنسول به بحث و نظر میپردازند،در این جنگ،اطلاعات بهترین یار و قوای کمکی شماست! اگر به دنبال نگاهی سریع و کوتاه بر مقایسه این دو کنسول هستید،با این مقاله همراه شوید.
نبرد تازه آغاز شده است ولی در این مقاله فقط به بررسی نه منطقه جنگی میپردازیم،تا ببینیم این دو کنسول عظیم چگونه به نبرد میپردازند،نتایج ممکن است شما را غافلگیر کند!


8a955e9b115a2726f989bbea23a08cfa.jpg


مشخصات سخت افزاریاکس باکس وان یک حافظه رم 8 گیگابایتی DDR3 و یک پردازنده اصلی هشت هسته ای دارد.همچنین از USB 3.0 و HDMI پشتیبانی میکند،و سه سیستم عامل برای عوامل مختلف دارد البته منطق حکم میکند که تعداد بیشتر سیستم عامل ها به معنی سرعت پردازش بالاتر نیست!
PS4 از آنسو،یک حافظه 8 گیگابایتی GDDR5 و یک پردازنده اصلی 8 هسته ای و پورت USB 3.0 دارد و پورت HDMI نیز دارد. حافظه داخلی (هارد) این کنسول هنوز معلوم نیست تا بتوان آنرا در قیاس با 500 گیگابایت حافظه داخلی ایکس باکس وان قرار داد. و هر دو کنسول از یک درایو Blu-Ray برای رسانه فیزیکی استفاده میکنند.

برنده این قسمت: کاملا معلوم است که حافظه رم GDDR5 در PS4 تا به الان بر حافظه اکس باکس غلبه میکند.ولی باید تا E3 صبر کرد تا بفهمیم که پردازشگر گرافیکی ایکس باکس چگونه است زیرا این عامل تعیین کننده برنده نهایی در بحث سخت افزار است.

63a738edc1e3c162365fd976e211f061.jpg


عناوین معرفی شده در روز رونماییبازی هایی که در روز رونمایی از یک کنسول(یا معرفی آن) معرفی و به پخش عموم میرسند،بسیار مهم هستند.و در این زمینه سونی ابتدا خود را با بازیهای مختلفی مطمئن ساخت،عناوینی مثل Drive Club و KillZone:Shadow Fall و Knack که عناوین اختصاصی پلی استیشن بودند.و همچنین دو عنوان Assassins Creed 4 و Watch Dogs
از آنطرف مایکروسافت در روز رونمایی به تماشاگران نمایی از بازیهای ورزشی شرکت EA برای نسل بعد نشان داد،عنوانهایی مثل FIFA 14 و Madden NFL.ولی این دو عنوان مطمئنا روزی بر روی PS4 هم عرضه میشوند پس اختصاصی نبودند! بهرحال مایکروسافت عنوان بزرگ Call Of Duty:Ghosts را نشان داد ولی این بازی هم برای PS4 تائید شد.بهرحال DLC های این بازی فقط برای Xbox One میباشند.به غیر از اینها فقط تابحال Forza برای Xbox One اختصاص یافته است.

برنده این قسمت: مایکروسافت سروصدای زیادی کرد،ولی روز اولیه سونی بزرگتر و جالبتر بود.آیا مایکروسافت نمایشی بزرگ از بازیها را در E3 در پیش دارد؟

c8f0f4dfa455e503666ead8d023ffaac.jpg


رسانه اشتراک گذاریاشتراک گذاشتن سهم بازی خود با دوستان نقطه اساسی کنسول PS4 است.دسته کنترل این کنسول دکمه ای به نام Share دارد.حال یا این دکمه میتواند شما را به افراد آنلاین در پلی استیشن نتورک متصل کند،یا میتواند ویدئویی از گیمپلی تحت بازی را به سرویس های اشتراک گذاری(فیض*بوق و ...) بفرستد.از همه مهمتر شرکت سونی با سایت Ustream یکی از قویترین ها در عرصه اشتراک گذاری ویدئو ها همکاری صمیمانه دارد(بطوریکه مراسم کنفرانس سونی در اسفند ماه به طور زنده از این سایت پخش شد!)
از آنسو مایکروسافت دراین مورد زیاد صحبت نمیکند،بلکه بیشتر عمل میکند،بطوریکه اشتراک گذاشتن رسانه ها در Xbox Live جدید یک امر اساسی و ویژه است.ویژگی ای با نام Game DVR در این کنسول گنجانده شده است که لحظه به لحظه گیم پلی بازی شما را ضبط میکند و میتوانید آنها را انتخاب کرده و در سرویس های *نامعلوم* ایکس باکس لایو به اشتراک بگذارین.علاوه براین شما میتوانید به لیست اچیومنت های خود فایل های ویدئویی مربوط به آن اچیومنت را بچسبانید تا به همه نشان بدهید که چگونه به این افتخارات رسیده اید.


برنده این قسمت:مایکروسافت نمایش خوبی در این زمینه داشت،ولی تا به الان سرویس ها و روشهای اشتراک گذاری سونی قانع کننده تر بنظر میرسند.مخصوصا برای کسانی که تمایل زیادی به تکنولوژی خیلی پیشرفته ندارند.

3071a0447676cd0df8f9c200387d74b6.jpg


کنترلر ها
کنترل پد ایکس باکس وان به نظر خیلی شبیه به کنترلر ایکس باکس 360 میرسد،اگر ویژگی بدی نداشته باشد،صد درصد یکی از زیباترین و بهترین کنترلر هاست.علاوه بر این مایکروسافت قول داد که بزرگترین ضعف کنترلر X 360 را درست کند،یعنی قسمت D-Pad.همچنین فراموش نکنید که با وجود تکنولوژی پیشرفته کینکت 2 تمام بدن شما کنترل محسوب میشود،سیستمی که حتی میتواند مفصل مچ دست شما را شناسایی کند.که این پیشرفتی عظیم است.
کنترلر PS4 نوع دیگری از کنترلر محبوب و با طراحی جالب DualShock میباشد،هرچند قسمت Led بالای این دسته یک نقطه قوت بشمار میرود،با توجه به اینکه PS Eye میتواند این چراغ را ببیند،میتوان از این چراغ بعنوان اشاره گر استفاده کرد.همچنین این دسته یک نمایشگر لمسی داره که با کمک از LED میتواند بعنوان یک نمایشگر ابتدایی مورد استفاده قرار گیرد.

برنده این قسمت:ما هنوز از هیچکدام از این کنترلر ها استفاده نکرده ایم ولی صفحه نمایشگر لمسی PS4 برنده این قسمت است.

fc6a00a4924b5d0961fa21506d0bf331.jpg


عناوین اختصاصی:علاوه بر عناوین روز عرضه،تعداد افزایشی یا کاهش عناوین اختصاصی هر کنسول میتواند نقش مهمی در آینده کنسول داشته باشد.مایکروسافت خیلی در این مورد ساکت و محتاطانه عمل کرده است،که فقط Forza 5 و بازی Quantum Break را معرفی کرده است،مایکروسافت قول 15 بازی اختصاصی را داده است.و گفته شده که این عناوین هنوز در دست ساخت هستند،این خبر خوبی است ولی کاش حداقل خبری از این بازی ها یا تصویری میدیدم.یا در خرده فروشی ها در لیست فروش قرار میگرفتند.
در سوی دیگر،سونی عناوینی چون Knack ,KillZone:Shadow Fall,DriveClub و Infamous:Second Sun را از شرکتهای Media Molecule و Quantic Dream معرفی کرد.مطمئن نیستیم که آیا عنوان دیگری مانده است یا نه و متشکر میشویم اگر سونی هنگامی که صحبت از اختصاصی ها شد حرفی برای گفتن داشته باشد.

برنده این قسمت:با اینکه سونی بازی های اختصاصی خود را نشان داد ولی مایکروسافت قول بازیهای بیشتری را در تئوری داده است،پس تا E3 مایکروسافت برنده است.

619de476679908c1000090cc5483eb86.jpg


دوربین ها
دوربین PS4 یا EYE خیلی با دوربین PS3's Eye فرق دارد،وجود دو لنز برای دیدن در حالت سه بعدی،رزولوشن 1280 در 800 پیکسل (به ازای هر لنز) و ضبط 60 فریم بر ثانیه ای ویدئو.هرچند در رزولوشن های پایین تر با سرعت بالاتر قادر به ضبط خواهد بود.مثلا 240 فریم بر ثانیه به ازای رزولوشن 320 در 192 . همچنین زاویه دید 85 درجه ای دارد و طول 30 cm دارد و 4 کانال میکروفون برای دریافت صدا دارد.
کینکت نسخه دو مایکروسافت یک دستگاه با قدرت پهنای باند 2 گیگابایت بر ثانیه برای رد و بدل کردن داده است،و فوتون های نور و گرما اطراف شما را با سرعت 13 بیلیون در ثانیه دریافت میکند.این به معنای لگ کمتر در این دفعه است.همچنین لنز های فوق پیشرفته آن قادر به دیدن مفاصل پا یا دستان شما و مشت های گره کرده شما میباشد.

برنده این قسمت:باید کینکت باشد.تکنولوژی کینکت همیشه بدنبال یک تجدید نظر میان مردم بوده است تا قدرت اصلی خود را ثابت کند و این همان زمان است!

4f185d2c1f44224a5bd14bc041921486.jpg


گرافیک
دموی بازی KillZone:Shadow Fall در کنفرانس سونی بینظیر بود،پرواز بر اوج شهر متراکم و عظیم داخل بازی و دیدن این شهر در هنگام منفجر شدن و تبدیل به تکه های ریز شدن بسیار جالب بود.بازی Knack ممکن است که گرافیک کودکانه ای داشته باشد ولی بنظر طراحی شده فقط برای نشان دادن فیزیک ذره ای و دلاورانه پلی استیشن 4 است.و بازی DriveClub پیش نمایشی از یک نمایشگاه ماشین های مسابقه ای نسل آینده بود،در کل گرافیک پلی استیشن 4 بنظر عالی می آید.هرچند بسیار شگفت انگیز و هوش برنده نیست!
مایکروسافت بازی Forza را برای جنگ علیه DriveClub فرستاد،و درحالیکه این بازی بینظیر بنظر میرسید،مقداری ما را از جلوه های واقع گرایانه مسابقات ماشین سواری ناامید کرد.بازی Quantum Break به سختی چیزی را نشان داد! ولی بازی COD:Ghosts عالی بود،هرچند تعجب آور نبود.و در آخر معلوم شد که نمایش EA Sports کلکی بیش نبوده است!

برنده این قسمت:سونی این قسمت را نیز میبرد،ولی معلوم نیست که گرافیک نشان داده شده برروی KillZone واقعیست یا نه ،هرچند گرافیک بازی Madden NFL واقعی نبود!

76c336431d333ede4ee1034cc4b2bd07.jpg


قیمت ها و تاریخ عرضه
قضاوت در این قسمت به شدت سخت است،زیرا هر دوی سونی و مایکروسافت در این زمینه محتاطانه عمل میکنند،هر دو قول داده اند که تا پایان سال کنسول در دستان مردم باشد و قابل دسترسی همراه چند بازی در نوامبر و اکتبر(آذر و دی) خواهند بود و قبل از جمعه سیاه عرضه میشوند(روز قبل از مراسم شکر گزاری و چند روز مانده به سال نو)
هر دو کمپانی وضعیت مشابهی درباره قیمت کنسول دارند،هردو اشتباهاتی در این زمینه کرده اند،سونی و پلی استیشن 3 و قیمت 499 دلار و 599 دلار اش در روز عرضه! و مایکروسافت و ایکس باکس 360 اش! پس ممکن است که قیمت کنسول ها بیشتر از 399 دلار نشود! هر دو کمپانی سیاست های خاص خود را دارند،ولی مایکروسافت میتواند بیشتر قیمت کنسول اش را باتوجه به وضعیت اقتصادی نسبتا خوبش کمتر کند!

برنده این قسمت:نامعلوم!!!

a93c4594187568bb9d0d9e27d93e4704.jpg


هنوز برای قضاوت کردن زود است!
در حال حاضر متغیرهای نامعین زیادی هستند که برنده را مشخص میکنند،ولی اگر شما میخواهید برنده ای را مشخص کنید،در نظرات برنده خود را اعلام کنید!
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا