معرفی چند گیاه که در عطرسازی استفاده میشوند

peyton3000

peyton3000

کاربر تالار
کاربر تالار
Banned
1a3fce6e3040ffcf0982eb7e894b412a.jpg

منابع یا قسمت های خوش بوی گیاهان می تواند گل برگ ها، پوست درختان ، چوب آنها، دانه ها ، ریشه ها پوست میوه ها ،صمغ ها و شیره های گیاهی باشند و اغلب اوقات به صورت یک راز ترکیبی باقی می ماند.

1. رزماری
رزماری یک رایحه جنگلی و دائمی مثل برگ های چهار فصل این گیاه است رزماری یک گیاه بومی از منطقه مدیترانه است و یکی از بزرگترین منابع تولید عطر بشمار می رود رزماری از گیاهان یا ادویه هایی است که در داروسازی وغذا و لوازم آرایشی و نوشیدنی ها هم استفاده می شود.

2. مریمی یا مریم گلی
رایحه این بسیار لطیف و ظریف است و در عطر به طور گسترده مصرف می شود

3. بنفشه
یکی از منابع مهم صنایع عطرسازی گل بنفشه است . طراحان عطر و ادکلن از اکثر قسمت های این گیاه ریشه،...و آن در ساخت انواع عطر استفاده می کنند و این گیاه از منابع پر استفاده است .

4. وانیل
گلی دیگر که کاربرد گسترده ای در هنر ادکلن سازی وعطر سازی به اندازه مواد خوراکی دارد گل وانیل است . این گل در ساخت عطر به عنوان یک رایحه برانگیزنده و درمان کننده هیجان خفته به کار گرفته می شود .

5. نعناع
این گیاه یکی از منابعی است که در روغن اساسی با نسبت 40% تا 90% به کار می رود و در ساخت لوازم بهداشتی هم کاربرد دارد .

6. آویشن
معمولا روغن اساسی
ادکلن ها از 20% تا 55% عطر آویشن ساخته شده است از خواص مهم این گیاه خاصیت ضدعفونی کنندگی آن است.


7. نعناع هندی
نعناع هندی گیاهی با رایحه سنگین و قوی است . این گیاه از صد سال پیش تا به امروز به امروز در ساخت عطر و ادکلن استفاده می شود .

8. اسطوخودوس
گل سنبل به طور گسترده در باغها رشد می کند و گل ها و شکوفه های این گل یکی از منابع وسیع ساخت عطر است
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا