رایحه درمانی در خانه

A

ali@@@

کاربر تالار
کاربر تالار
Banned
در این مقاله چگونگی و روش درمان با استفاده از رایحه گیاهان را به شما آموزش می‌دهیم.




7c757e3ea83eb94491587311336883a8.jpg




مقدمه
رایحه درمانی صدها هزار سال است که بدون کمک از نام مجلل آن، به کار برده می‌شود. نسل‌های پی در پی از سازندگان خانه، به این مفتخر بوده‌اند که خانه‌هایی با بهترین تزئینات و رایحه بسازند تا علاوه بر زینت بخشیدن به منازلشان، بیماری‌های خفیف مانند سردرد، عصبانیت، بی‌خوابی و بی‌قراری کودکان را تسکین دهند.

ما در اینجا چند دستور گیاهیِ خانگی را برایتان ارائه می‌کنیم. درست کردنشان بسیار آسان است و در آن‌ها از موادی استفاده می‌شود که احتمالاً در خانه دارید (بسیار خوب، ممکن است ریشه زنبق زرد را در دسترس نداشته باشید اما ترکیب مواد بدون آن هم خوب است تنها عطر آن خیلی باقی نمی‌ماند). خودتان را به این تجملات خیلی مقرون به‌صرفه دعوت کنید. بالاخره این چیزهای کوچک است که اهمیت دارد.

امیدوارم آن‌ها برایتان آرامش و آسایش، خوابی آرام، رهایی از خواب‌های بد، افکار پریشان و خاطرات بد، به همراه داشته باشند.



بالش گیاهی (و یا آن‌گونه که برخی از افراد میگویند، بالش رویایی)
3b1b3e2f95c4e0ebf01388437412bcce.jpg


در زمان‌های قدیم، تمامی تشک‌ها از گیاهان معطر درست می‌شدند تا خوابی راحت فراهم کنند و حشرات را دور نگه‌دارند. بالش‌های گیاهی برای اهداف پزشکی نیز استفاده می‌شدند. آن‌ها به‌عنوان خوشبوکننده هوا و ضدعفونی کننده‌های ملایم برای افرادی که در حال بهبودی از بیماری‌های طولانی مدت بودند نیز استفاده می‌شدند.

امروزه نوعِ کوچک‌تر شده آن‌ها به‌اندازه کافی کوچک است که بشود آن را در رویه متکای شما جای داد، این بالش‌ها معمولاً از پارچه کتان یا چیت موصلی درست می‌شوند و باید نرم و صاف باشند.



علاوه بر پارچه به این موارد نیاز دارید:
61169ea29aa0f7c9004ff71d2a0d4499.jpg


• گیاهان معطر به انتخاب خودتان (گلبرگ‌های گل سرخ، اسطوخودوس، رازک و بابونه معمولاً آرامش‌بخش و خواب‌آور هستند.)

• چند قطره روغن اساسی تا عطر آن‌ها را بیشتر کند

• یک تثبیت کننده (معمولاً از ریشه زنبق زرد استفاده می‌شود، عطر را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کند)

• پرکننده (گندم سیاه، رازک یا پنبه معمولی)



تناسب پرکننده به گیاهان دو به یک است. همه مواد را داخل یک کاسه به‌خوبی ترکیب کنید، فراموش نکنید که چند قطره روغن اضافه کنید. رویه متکا را پر کنید و درز آن را بدوزید. داخل کاسه من نعنا، ریحان، گل همیشه بهار، بابونه، و روغن نعنا است.

بالش رویایی را به مدت 24 ساعت درون کیسه پلاستیکی قرار دهید تا رایحه‌ها به‌خوبی باهم ترکیب شوند.

اگر از پارچه حوله‌ای استفاده کنید (همه حوله‌های رنگی مناسب هستند) و بالش را با اسفنج پر کنید، متکا برای استفاده در حمام عالی است.

ترکیبات گیاهان را با جو پرک شده داخل یک تکه پارچه قرار دهید و آن را داخل وان بیندازید تا یک حمام عالی را تجربه کنید. (روغن‌های معطر یک امتیاز هستند!)



بالشتک معطر گیاهان خشک
eb64b57d2bf5626fafbe10f62908502b.jpg


علاوه بر مورد بالا، می‌توانید آن را در کمدتان آویزان کنید، بین ملافه‌ها بگذارید و یا درماشین خشک‌کن قرار دهید (که باعث می‌شود موقع شستن لباس‌ها تمام فضای خانه با عطر دل‌انگیز آن پر شود)

اینکه چه گیاهانی را باهم ترکیب کنید بستگی به سلیقه شما و مواد دردسترستان دارد، اما بالشتک‌های کلاسیک عموماً حاوی رز، بنفشه، گل شاه پسند، یاس، اسطوخودوس و نعناع هستند.

برای اینکه عطر آن را کمی تندتر کنید، خلال مرکبات، چوب دارچین، وانیل و میخک به آن‌ها اضافه کنید. بالشتک من با مخلوط سیب و دارچین پرشده است: سیب خشک‌شده، ورقه‌های گلابی و توت‌فرنگی، چوب دارچین، میخک، وانیل و سیب صحرایی. این عطری بسیار خوشایند برای شروع تعطیلات است.



بالش چشمی
تقریباً مشابه بالش رویایی است، فقط کوچک‌تر است و از جو، رازک و گندم سیاه برای پر کردنش استفاده می‌شود. وزن بالش، در کنار روغن معطر، که معمولاً اسطوخودوس است، باعث رهایی از سردرد و بی‌خوابی می‌شود.



برای کودکان
fe572dc3ca15bb433ea0270facf4e15c.jpg


گذاشتن یک بالشتک کوچک پرشده از اسطوخودوس، بابونه و شوید در کنار تختخواب کودک به او کمک می‌کند راحت‌تر بخوابد. کلمه شوید ( dill در انگلیسی )، از واژه‌ای با معنی خواباندن مشتق شده است.



سیبِ میخکی
9dea41f7f92ae01395ba6f75154fdebe.jpg


یک سیب زمستانی سرخِ سفت را انتخاب کنید؛ از پایین سیب شروع کنید و میخک را در آن فرو کنید تا تمام آن را به جز قسمت بالا که ربان را به آن وصل می‌کنیم، در برگیرد. آن را در مخلوطی که نصف آن ریشه زنبق زرد و نصف دیگر دارچین و کمی میخک است بغلتانید. آن را لای دستمال کاغذی بپیچید و بگذارید به مدت 10 روز در یک مکان گرم بماند تا خشک شود. بعد از ده روز باید خشک و چروکیده شده باشد. ربان را به دورش ببندید و در آشپزخانه، حمام یا کمد قرار دهید و یا به کسی هدیه دهید.

و در آخر، فراموش نکنید که هر ترکیبی که شامل سدر یا اسطوخودوس باشد، بید را دفع می‌کند و لباس‌های پشمی و مورد علاقه‌تان را از سوراخ شدن حفظ می‌کند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا