نسل جدید usb: نیازی به تشخیص جهت کانکتور ندارید

KaShKoOl

KaShKoOl

یه مرد تنها و خسته
کاربر ماندگار
55ad86610aa023038d10fd6f91408bc8.jpg



نسل آینده کانکنورهای USB در راه است. سه‌شنبه گذشته، طراحی نوع C کانکتور USB نهایی شد و راه برای نسل جدید کابل شارژ هموار شد، مشابه کابل Lightning معرفی شده توسط اپل در سال 2012.خبر جالب اینکه وصل کردن کانکتور شارژر دستگاه‌های غیر Apple به‌مراتب راحت تر خواهد شد. دیگر نیازی نخواهد بود که به جهت کانکتور نگاه کنید و ببینید کدام طرف رو به بالاست، فقط کانکتور را وصل کرده و به کارتان می‌رسید.

البته لازم به ذکر است که تغییر از کانکتور نوع B به نوع C یک شبه اتفاق نمی‌افتد و با اینکه در آینده نزدیک اولین سری کانکتورهای وارون پذیر (نوع C) عرضه خواهد شد، شاید چند سالی طول بکشد که بقیه صنایع الکترونیک نیز خود را با این استاندارد جدید هماهنگ کنند.علاوه بر شارژ اسمارتفون و تبلت‌های شما، استاندارد جدید USB توان کافی برای شارژ لپ تاپ را نیز خواهد داشت.
یعنی در آینده نه‌چندان دور، برای شارژ تمام دستگاه‌ها فقط یک نوع کابل مورد نیاز خواهد بود. همچنین، سرعت انتقال داده نیز در استاندارد جدید دوبرابر می‌شود، یعنی از 5 گیگابیت بر ثانیه به 10 گیگابیت بر ثانیه خواهد رسید. و به‌علاوه، استاندارد جدید USB انعطاف پذیر تر بوده و قادر خواهد بود خود را به‌راحتی با افزایش سرعت انتقال داده تطبیق دهد و نیازی به استفاده از کانکتورهای اضافه نخواهید داشت.

البته، مجدداً لازم به ذکر است که هماهنگ شدن صنایع با این استانداردد جدید کمی‌ زمان خواهد برد.


نظر شما چیست؟ بهتر نمی‌شد اگر تمام صنایع الکترونیک از یک نوع کانکتور برتر استفاده می‌کردند و دنیا پر از کانکتورهای عجیب و متفاوت نمی‌شد؟


منبع: ترنجی
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا