اختصاصی سیستم حفظ اعداد DOMINIC | قدم سوم

A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
38ffcfa1b7097c231a2a6b28c1aa9d54.jpg

در پست های قبلی پرشین بکس با روش های ارتباط سازی آشنا شدید. در این پست می خوام سیستمی رو به شما معرفی کنم که توسط دومینیک ابراین ابداع شده. دومینیک ابراین هشت بار برنده ی مسابقه ی حافظه شده و دارای رکورد جهانیه.
عدد یک چیز مفهومی هست و به همین دلیل حفظ کردنش برای ذهن ما سخته. اما ما می تونیم با نیروی خلاقیت خودمون به اعداد هویت ببخشیم. سیستم دومینیک در واقع تبدیل اعداد به شخص هست.
اما این چطور عمل می کنه.

اول از همه ما باید بر اساس شکل یا آهنگ اعداد یک رقمی، تصویری مناسب برای اونها انتخاب کنیم.

سیستم عدد - شکل پیشنهاد شده در کتاب « چگونه حافظه ی درخشان داشته باشیم؟» اثر دومینیک ابراین به صورت زیر است:

1beb64a7fae01ceda061043ff95b029e.gif

سیستم آهنگین اعداد به صورت زیر است:

1 : چک
2: جو
3: به
4: آچار
5: گنج
6:کش
7:نفت
8:رشت، تشتپ
9: اوه
0: سفت



نکته ی بسیار مهمی که باید در نظر داشته باشید اینه که تمام تصاویر و کلمات در هر دو سیستم کاملاً اختیاری هستند و شما باید تصویری که به ذهن خودتون میاد رو انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که سیستم عدد- شکل برای رسم الخط انگلیسی هست و برای اعداد فارسی هم می تونید این سیستم رو ایجاد کنید. ( مثلاً عدد 8 در فارسی می تونه شبیه پرگار باشه).

سعی کنید با سیستم های بالا و به کمک قصر حافظه و ارتباط سازی ارقام زیر را حفظ کنید:

7 9 0 4 6 2 1 3 5 8 5 9 9 4 0 1 3 2 7 6


برای اعداد یک رقمی، روش های بالا خوب هستند، اما ما قصد حفظ کردن اعداد بزرگتری را داریم بنابراین نیاز به روشی داریم که با استفاده از آن بتوانیم به سرعت اعداد را به تصاویر تبدیل کنیم.
سیستم دومینیک بر مبنای تبدیل اعداد به افراد عمل می کند. چرا اعداد را به افراد تبدیل کنیم؟ به این دلیل که یادآوری افراد آشنا به مراتب از یادآوری اعداد آسانتر است.

این سیستم چگونه کار می کند؟

در ابتدا صد عدد از 00 تا 99 را در ستونی یادداشت کنید. سه ستون دیگر هم مورد نیاز است: حروف / افراد / کارها
حال به اعداد نگاه کنید. برای مثال ممکن است عدد 10 مرا به یاد عمویم بیاندازد چون او در خیابان دهم زندگی می کند. یا عدد 21 یادآور یکی از بازیکن های تیم فوتبال باشد. اشخاصی را که پیدا می کنید در ستون افراد بنویسید و یکی از کارهای منحصر به فرد او را در ستون کارها یادداشت کنید. توجه داشته باشید که کار هر شخص فقط یک بار باید در تمام صد عدد تکرار شود؛ درواقع نباید دو شخص متفاوت یک کار را انجام دهند.

بعد از اینکه از جستجو خسته شدید، مرحله ی بعد تعیین حروف برای اعداد باقی مانده ( اعدادی که نمی توانید به سرعت آنها را به افراد تبدیل کنید) می باشد. برای انجام این کار باید اعداد را بر مبنای مجموعه ای از تغییرات استاندارد
به حروف الفبا تبدیل کرد.

می توانید از حروف زیر استفاده کنید:

ed4149a5a4d8cebfca51730f5329989d.png

حرف الف نشانگر عدد یک می باشد. زیرا از نظر ظاهری به یکدیگر شباهت دارند. حرف ت برای عدد سه در نظر گرفته شده است زیرا عدد 3، دو دندانه و حرف ت نیز دو نقطه دارد. حرف ه برای عدد صفر به دلیل شباهت ظاهری انتخاب شده است.
البته می تونید حروف را بر اساس سلیقه ی شخصی خودتان تغییر دهید. شخصاً از حروف زیر استفاده می کنم:

0 = ه
1 = الف
2 = ب
3 = س
4 = ت
5 = پ
6 = ش
7= چ
8= ح
9= ن

با یادگیری این ترتیب ساده، می توان اعداد را برای شکل گیری حرف اول اسم افراد مختلف در کنار یکدیگر قرار داد. این افراد می توانند دوستان، بستگان، سیاستمداران، طنزپردازان، بازیگران و ورزشکاران باشند.
نحوه ی کار به این ترتیب است که یک عدد 2 رقمی را در نظر بگیرید. برای مثال عدد 72. با ترجمه ی این عدد به حروف معادل آن بر اساس جدول بالا، ک ب « ب = 2 و ک = 7 » به دست می آید. حروف اول اسم و فامیل چه کسی ک ب است. شاید کیوان بهادری. اکنون کیوان بهادری تصویر کلیدی یا فرد کلیدی برای یادآوری عدد 72 است.
لازم نیست تصویر کاملی از این افراد در ذهن ایجاد کنید، بلکه تنها آن ها را با عدد مورد نظر مرتبط کنید. بهترین راه، تعیین کاری برای آن هاست.

مدتی طول می کشد تا این صد شخصیت و کار را برای اعداد 00 تا 99 پیدا کنید. می توانید روزی بیست عدد را تکمیل نمایید.
اگر بیست نفر اول سیستم دومینیک ( 00 تا 19) را به خاطر سپرده باشید، می توانید با روش قصر حافظه اعداد زیر را به ترتیب حفظ کنید:

08 03 12 17 18 00 07 06 11 18


در پست های بعدی با روش های پیچیده تر سیستم دومینیک در خدمت شما هستیم.

 
A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
بسیار خوب.
اگر سیستم مقدماتی دومینیک رو تمرین کرده باشید، آماده اید تا با سیستم پیچیده ی دومینیک آشنا بشید.
برخلاف اسمش این سیستم واقعاً ساده ست. اگر کارهای گفته شده در پست قبل رو انجام داده باشید در حال حاضر لیستی از صد شخص و صد کار مرتبط به آنها دارید.
در این صورت آماده اید که اعداد 4 رقمی را در یک تصویر قرار دهید. برای مثال فرض می کنیم می خواهید عدد 1581 را حفظ کنید. اگر از حروف جدول بالا استفاده کرده باشید، می توانید برای 15 کلمه ی انیشتین ( 1= الف 5 = ن )
و برای 81 دومینیک ابراین ( 8 = د 1 = ا ) رو انتخاب کرده باشید. و کاری که برای دومینیک ابراین در نظر گرفتید حفظ کردن کارت باشد. در این صورت باید کار دو رقم آخر، و شخص دو رقم اول را با هم ادغام کنید. یعنی باید تصور کنید که انیشتین در حال حفظ کردن کارت می باشد. در این صورت موقع بازیابی، ذهن شما با دیدن انیشتین، عدد 15 را به یاد شما می آورد و با دیدن عمل حفظ کردن کارت، دومینیک ابراین را و با دیدن دومینیک ابراین 81 را به خاطر می آورید.
این روش برای حفظ کردن عددهای طولانی بسیار مناسب است.
 
A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
سلام.
برای حفظ اعداد سیستم های مختلفی وجود داره مثل سیستم Ben، سیستم Major و سیستم دومینیک که قبلاً راجع بهش توضیح دادم. اما نکته ی مهم اینه که همه ی این سیستم ها در زبان فارسی معادل هستن با : تبدیل عدد به کلمه.
به این معنی که فارغ از اسم سیستم ها و قوانین خاص هر کدوم، تنها کاری که باید انجام بدین این هست که اعداد رو به حرف و کلمه تبدیل کنید. چون سیستم هایی که گفتم بیشتر به درد زبان انگلیسی می خورن و برای ما کاربرد ندارن، بهتره که هرکس به میل خودش سیستمی رو طراحی کنه. به این صورت که حروفی رو به اعداد 0 تا 9 نسبت بده و بعد با این حروف برای اعداد 00 تا 99 کلمه هایی بسازه ( یا 000 تا 999. فرقی نمی کنه). من در این پست یک فایل برای شما قرار می دم که در اون برای 0 تا 9 حروف، و با این حروف برای اعداد دو رقمی کلمه های ممکن رو نوشتم. شما می تونید با توجه به علاقتون یکی از اون کلمات رو انتخاب کنید. البته توجه کنید که این مساله کاملاً شخصیه و توصیه می کنم خودتون سیستم مورد علاقه تون رو بسازید؛ و از این فایل فقط به عنوان یک راهنمایی استفاده کنید.
 

پیوست ها

  • System For Number.rar
    16.3 کیلوبایت · بازدیدها: 511
K

Ka

کاربر تالار
کاربر تالار
Slm,vaghaan mamnoon mishe lotfan ketabe you can have an amazing memory ro bezarid
 
A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
Slm,vaghaan mamnoon mishe lotfan ketabe you can have an amazing memory ro bezarid
سلام؛
پیوست شد.
اگه علاقه دارید پیشنهاد می کنم کتاب How To Develop A Perfect Memory رو هم از همین نویسنده بخونید. کتاب کاملیه. اگر خواستید براتون آپلود می کنم.
 

پیوست ها

  • you-can-have-an-amazing-memory.rar
    1,023.6 کیلوبایت · بازدیدها: 494
K

Ka

کاربر تالار
کاربر تالار
Vaghaan mamnoon misham age komakam konid ke betoonam chand ta ketabo kamel va sari hefz konam
 
A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
Vaghaan mamnoon misham age komakam konid ke betoonam chand ta ketabo kamel va sari hefz konam
ممنون میشم اگه فارسی تایپ کنید:)
حفظ کتاب کار راحتی نیست و به تمرین زیادی نیاز داره و اگه بخواید به صورت کلمه به کلمه حفظ کنید اصلا توصیه نمیشه.
به هر حال پیشنهاد می کنم این مطلب رو بخونید:
http://forum.persianbax.ir/چگونه-یک-کتاب-را-حفظ-کنیم؟.t32266/#post-159692
ولی همونطور که گفتم این کار نیاز به تمرین داره بنابراین توصیه می کنم قبل از شروع مدتی رو صرف تمرین کردن تکنیک ها بکنید.
 
K

Ka

کاربر تالار
کاربر تالار
ميدونيد من چاره ي ديگه اي ندارم اگه ممكنه بهترين كتابي رو كه فكر مي كنيد تو سريعترين زمان ميتونه به من كمك كنه بذاريد از مطالب جذابتون هم ممنونم
 
A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
ميدونيد من چاره ي ديگه اي ندارم اگه ممكنه بهترين كتابي رو كه فكر مي كنيد تو سريعترين زمان ميتونه به من كمك كنه بذاريد از مطالب جذابتون هم ممنونم
می تونید دقیق تر بگید که چه کتابی رو می خواید حفظ کنید؟ محتویاتش چیه؟ درسیه یا غیر درسی؟ لازمه که کلمه به کلمه حفظ باشید یا فقط می خواید یک مفهوم کلی رو از هر بخش بدونید؟ و اینکه تا حالا از تکنیک های حافظه استفاده کردید یا نه؟
 
K

Ka

کاربر تالار
کاربر تالار
فعلا ٣ تا كتاب درسيه به صورت كامل حتي فعل هاشو و حتي و و يا هم مهمه،از تكنيكهاي حافظه تا حدودي استفاده كردم،اما جالبترين مطالبي كه تا حالا ديدم مطالب شما بوده به خاطر همين ازتون ميخوام بهم كمك كنيد لطفا كه سريعتر بتونم اينكارو انجام بدم
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا