چرا نسخه موبايل در بهينه سازي سايت اهميت زيادي دارد؟

  • شروع کننده موضوع sonia69
  • تاریخ شروع
S

sonia69

کاربر تالار
کاربر تالار
اين روزها با توجه به رشد و گسترش روز به روز موبايل هاي هوشمند و گجت هاي گوناگون بحث ريسپانسيو کردن يک سايت يا به زبان ساده تر هماهنگ کردن نمايش يک سايت در صفحه موبايل يا تبلت، در طراحي سايت هر روز داغ تر از قبل مي شود.
اما آيا طراحي ريسپانسيو روي سئو سايت تاثير مي گذارد؟ براي جواب به اين سوال بايد در نظر داشته باشيم که در بهينه سازي سايت، استفاده از تلفن همراه به کاربران اين امکان را مي‌دهد تا زندگي معمول و رايج قبلي شان را رها کنند و به سبک زندگي ديگري روي بياورند: مثلاً مردم مي توانند از تلفن همراه به عنوان دستگاه پخش موسيقي استفاده کنند و موسيقي‌هاي مورد علاقه خودشان را حتا به صورت مستقيم از اينترنت گوش کنند. تلفن همراه امکانات ويژه اي را در تجربه‌هاي زيبا شناختي به‌وجود مي‌آورد: با استفاده از دوربين تلفن همراه، مردم هميشه به دنبال سوژه‌هايي ناب مي گردند. در نهايت تلفن همراه پس از مدتي، جزئي از زندگي روزمره آنها مي‌شود.اما همه مي دانيم که اين پايان ماجرا نيست و هر روز سبک زندگي مردم با موبايل بيشتر هماهنگ مي شود.



در اين ميان هم گوکل دست به کار شده است. مدتي مي شود که جايگاه و اعتبار تلفن هاي همراه در نزد گوگل بالاتر رفته است. کساني که اخبار بهينه سازي سايت و سئو سايت را دنبال مي کنند حتما تاريخچه اي از الگوريتم هاي مختلف گوگل را به خاطر مي آورند.
درگذشته گوگل ادعا مي کرد که براي بهتر شدن نتايج جستجوي کاربران روي کارهايي از قبيل پاک کردن لينک هاي اسپم يا صفحات مزاحم و سايت هاي هک کار کرده است. اعلام اين اين سياست ها توسط گوگل در گذشته منجر به پيشگيري از تلاش بعضي از دوستان براي ساخت اينگونه صفحات مي شده است اما در بيشتر موارد منجر به سوء استفاده از الگوريتم هاي موجود در گوگل مي شده است.
در اين راستا توصيه کارشناسان سئو اين نيست که براي پيدا کردن
الگوريتم هاي موبايل دوست گوگل منتظر بشينيد، پس همين امروز دست به کار شويد:
در يک سال گذشته سايتهايي که از الگوريتم پاندا گوگل زيان ديدند تا 70 درصد آمار بازديدشان پايين آمد اما بيشترين افت آمار بازديد را سايت هايي داشتند که در مويابل نسخه کوچکي از صفحه ارائه مي دادند.
در اين ميان توجه شما را به سياست اعلام شده گوگل جلب مي کنيم:
از امروز رويه به اين صورت است: اطلاعاتي که از کاربران ثبت نام کرده در برنامه هاي موبايلي ايندکس شده دريافت ميشود از ارزش بالاتري برخوردار است به اين معني که نقش اطلاعات کاربران در برنامه هاي موبايلي براي جستجو گر هاي گوگل برجسته تر خواهد شد.
منبع: طراحي سايت
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا