راه حل باگ سئوی جوملا ۳

R

reza.eloglu

کاربر تالار
کاربر تالار
5b46a3cbbe8a71cba33c9e3c1552b36a.jpg

جوملا ۳ چندی پیش باگی عجیب غریب را در خود جای داد ، جوملا ۳ URL های تکراری برای خود می ساخت و این مورد عاملی بود که سئو کاران به فکر حل این مشکل برآیند. هم اکنون روشی برای حل این مشکل سئوی جوملا ۳ وجود دارد که در ادامه مطلب به آموزش آن خواهیم پرداخت . این سیستم مدیریت محتوا برای انواع طراحی سایت فروشگاهی ، طراحی سایت شرکتی ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت پزشکی و... کاربرد های فراوانی داشته و کاربران زیادی را در این زمینه برای خود به وجود آورده است ، برای توضیحات بیشتر در رابطه با حل باگ سئو جوملا 3 با ما همراه باشید.

راه حل باگ سئوی جوملا ۳
جوملا ۳ به عنوان جدیدترین نسخه از اپدیت های سیستم مدیریت محتوای محبوب جوملا تغیرات بسیاری را در جهت بهینه سازی سایت اعلام نموده است. اما مبحث canonical URL به عنوان باگی در جوملا ۳ شناخته شده است. مفهوم canonical URL بدین معنا می باشد که دو آدرس URL محتوای یکسانی را به نمایش بگذارند که از دیدگاه سئو سایت و بهینه سازی سایت مشکل زا خواهد بود چرا که موتور جستجو یک محتوا را مرتبط با دو آدرس URL می شناسد. دو نمونه آدرس URL زیر را در جوملا ۳ در نظر داشته باشید.

  • /blog
  • /index.php/blog
این دو صفحه در واقع نشان دهنده یک صفحه از طراحی سایت شما می باشند که با آدرس های متفاوت قابلیت دسترس خواهند بود که تاثیرگذاری منفی را در سئو شما بدنبال خواهند داشت. در جوملا ۲٫۵ مشکل canonical URL وجود ندارد مگر در حالتی که شما پلاگین خاصی را نصب نمایید. اما در جوملا۳ مسئله canonical URL در سئو سایت اثر منفی را به جا خواهد گذاشت و می بایست در جهت رفع مشکل سئو اقدام نمایید. بدین منظور در ادامه راه کارهایی را برای حل مشکل canonical URL در جوملا ۳ بیان می نماییم.

راه حل مشکل canonical URL در جوملا۳
پلاگین

استفاده از پلاگین یکی از روش های حل مشکل canonical URL در جوملا۳ می باشد. پلاگین SH404SEF و MijoSEFبدین منظور طرح ریزی شده است که این مسئله مرتبط با سئو سایت را حل می نماید.

درج کد در index.php

استفاده از تگ canonicalدر فایل index.phpمی تواند در رفع این مشکل سئو سایت کمک نماید. قطعه کد زیر بدین منظور می باشد

$doc = JFactory::getDocument();

foreach ( $doc->_links as $k => $array ) {

if ( $array[‘relation’] == ‘canonical’ ) {

unset($doc->_links[$k]);

}

}
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا