گوشی های مخصوص سلفی

p@rin@z

p@rin@z

کاربر تالار
کاربر تالار
مجله همشهری دانستنیها - آرش جهانگیری: دوربین جلوی گوشی ها، اولین بار برای برقراری تماس های ویدئویی در گوشی های هوشمند قرار داده شد. اما به نظر می رسد کارکرد اصلی آن بسیار تغییر کرده و امروزه بیشترین کاربرد این دوربین، گرفتن عکس های سلفی است. به همین دلیل، سازندگان گوشی های هوشمند برای انکه از قافله عقب نمانند، دست به کار ارتقای دوربین جلوی گوشی های خود با دوربین های بهتر، با کیفیت و زاویه دید بیشتر شدند.

علاوه بر بخش سخت افزاری، همه این شرکت ها سعی کردند در بخش نرم افزار هم امکاناتی برای ویرایش عکس ها درنظر بگیرند تا محصول نهایی دوربین های آنها با کیفیت تر از دیگر رقبای شان به نظر برسند.

HTC Desire Eye


HTC Desire Eye با دوربین جلو و عقب 13مگاپیکسلی اش با فلش، گوی سبقت را از تمام مدعیان گوشی های مخصوص سلفی ربوده. این گوشی می تواند با لنز واید خود و پیشتیبانی از حالات مختلف عکاسی مثل HDR، فیلم برداری فوق آهسته، فیلترهای مختلف و توانایی تشخیص تا چهار صورت در کادر عکس، هر عکاس سختگیری را راضی نگه دارد. این گوشی یک قابلیت جالب دیگر نیز دارد که نامش حالت «صفحه دوگانه» است و به کاربر امکان می دهد نمای هر دو دوربین را به صورت همزمان مشاهده کند و در صورت تمایل از آن عکس بگیرد.

Xperia C4


شرکت سونی هم سری تخصصی Xperia C4 را برای سلفی تدارک دیده که C4 یکی از آنهاست. یکی گوشی با دوربین جلوی پنج مگاپیکسلی و لنز واید 25 میلیمتری خود، جوابگوی نیاز عاشقان سلفی است. وجود حسگر موبایل Exmor با فلش LED ملایم و قابلیت HDR، به این معناست که عکس های گرفته شده حتی در شرایط نوری غیرایده آل، همه عالی خواهندبود. فناوری SteadyShot سونی اثرات هرگونه لرزش دست را جبران می کند تا نتیجه یک سلفی دلخواه و باکیفیت باشد.

Honor 6


گوشی Honor 6 از یک دوربین جلوی نسبتا قدرتمند پنج مگاپیکسلی با لنز واید بهره می برد که کیفیت سلفی های شما را بهتر می کند. این دوربین در کنار سخت افزار قوی، از نرم افزار مناسبی هم استفاده می کند که از جمله قابلیت های آن می توان به گرفتن عکس سلفی پانورامیک در عرض های مختلف برای عکس های دسته جمعی اشاره کرد. حتی می توانید با استفاده از همین دوربین، به صورت FullHD نیز فیلم برداری کنید که کیفیت مناسبی هم دارد.

Lumia 735


قلمرو ویندوزفون هم برای کسب عنوان بهترین گوشی سلفی، مدعی است گوشی لومیا 735 با دوربین جلوی پنج مگاپیکسلی و لنز واید خود، می تواند عکس های سلفی گروهی نیز بگیرد. این دوربین برای گرفتن عکس های سلفی به اندازه کافی خوب است و با استفاده از افکت ها و حالت های افزوده قابل دانلود آن، می توانید دامنه خلاقیت خود را گسترش دهید. لومیا 735 تنها در صورت تایید کاربرد و پس از اجرای فیلترهای مختلف و ویرایش های مدنظر کاربر، اقدام به ذخیره سلفی گرفته شده می کند و از این نظر بسیار مناسب است.

Galaxy Note4


یکی دیگر از گوشی های مناسب گرفتن سلفی، Galaxy Note4 از شرکت سامسونگ است که با قرار دادن یک دوربین جلوی آبرومند 3.7 مگاپیکسلی و نسبت روزنه f1.9 واید، قابلیت گرفتن سلفی های جذاب را به گوشی کاربردی خود اضافه کرده. با استفاده از دوربین این گوشی، قادر خواهیدبود نماهای وسیع و مناظر باز رادر قاب سلفی خود جای دهید. برای این کار کافی است موقع گرفتن سلفی علاوه بر گرفتن لنز در زاویه مستقیم، گوشی را به سمت چپ و راست هم بچرخانید.

One M9


Desire Eye تنها گوشی توانمند HTC در این زمینه نیست. پرچمدار این شرکت یعنی One M9- که دوربین اصلی اش به یک سنسور 20مگاپیکسلی تغییر یافته- برای دوربین جلوی خود از دوربین التراپیکسل این شرکت بهره گرفته است. نتیجه، دوربین دقیق و باکیفیتی برای عکس های سلفی است که در شرایط نور کم نیز به خوبی کار می کند و تصاویر دقیق و با جزئیاتی کامل در اختیار قرار می دهد.

Ascend P7


از جمله اولین شرکت هایی که کیفیت دوربین جلوی خود را ارتقا داد، «هوآوی» بود که متوجه شد چیزی که سفلی بگیران به دنبالش هستند، مگاپیکسل بیشتر است. پس گوشی پرچم دار خود Ascend P7 را به یک دوربین جلوی هشت مگاپیکسلی مجهز کرد تا رقبا را به تکاپو بیندازد. هرچند این تنها مدل گوشی این شرکت نیست که به دوربین جلوی قدرتمندی مجهز شده. از دیگر مدل های این سازنده چینی، می توان به سری Honor اشاره کرد.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا