ساختمانی که پروفسور سمیعی آن را شبیه مغز ساخت

p@rin@z

p@rin@z

کاربر تالار
کاربر تالار
به گزارش گروه ترجمه سرویس علم و فناوری ایمنا پروفسور مجید سمیعی پزشک سرشناس ایرانی و یکی از مشهورترین جراحان مغز و اعصاب و همچنین بنیانگذار رشته جراحی قاعده جمجمه در جهان است . دکتر مجید سمیعی اکنون ریاست بیمارستان خصوصی علوم عصبی در هانوفر آلمان را بر عهده دارد که خود بنیان گذار آن بوده است. در این موسسه پیچیده ترین جراحی های مغز انجام می شود و ساختمان آن از لحاظ معماری شاهکار محسوب می شود، زیرا به پیشنهاد دکتر سمیعی آرشیتکت ها آن را شبیه مغز انسان ساخته اند. همچنین دکتر سمیعی شاگردان زیادی تربیت کرده است که در کشورهای مختلف جهان به فعالیت در زمینه جراحی مغز و اعصاب می پردازند. وی اکنون عمل های جراحی سنگین در قاعده مغز را انجام می دهد و در اغلب کنگرههای جراحی مغز و اعصاب جهان به عنوان سخنران مدعو شرکت می کند.
در این گزارش به معرفی خدمات، معماری و تکنولوژی های پزشکی مرکز علوم اعصاب در هانوفر آلمان می پردازیم:


معرفی
مرکز خصوصی علوم اعصاب آلمان متشکل از پزشکان مشهور از سراسر جهان است که بهترین فن آوری های پزشکی را برای مراقبت از بیماران عصبی فراهم می آورند. این در حالی است که اکنون فعالیت عمده این مرکز بر روی بیماری های مغزی نظیر تومورهای مربوط به قاعده جمجمه، ناهنجاری های شریانی، آنوریسم و کاورنوما (بیماری های عروق مغزی) و همچنین بیماری های نخاعی و ستون فقرات و بیماری های اعصاب محیطی متمرکز است. فناوری های پزشکی این مرکز شامل آنژیوگرافی در حین عمل است که فرصت بی نظیری برای همکاری جراحان اعصاب و رادیولوژیست ها فراهم می آورد. تکنیک آنژیوگرافی در حین عمل، مزیت بزرگی برای درمان تومورهای دشوار و یا ناهنجاری عروقي مغز محسوب می شود. همچنین تجهیزات پزشکی این مرکز بی نظیر است و تکنولوژی عکسبرداری در عمل های جراحی بر اساس دستگاه ۳-Tesla MR صورت می گیرد که توسط ییچیده ترین نرم افزارهای تصویربرداری پشتیبانی می شود. مرکز علوم اعصاب هانوفر در زمینه عمل جراحی تومور مغز، عمل جراحی قاعده جمجمه، جراحی عروقي مغز، جراحی صرع، جراحی اعصاب نخاعی، جراحی اعصاب عملکردی و جراحی استریوتاکتیک شهرت دارد.
2c0880d0b49444a8ac2fa9ff6b37d757.gif
معماری
مرکز بین المللی علوم اعصاب یک ساختمان منحصر به فرد است که نمای بیرونی آن شبیه مغز انسان است. این بنا در نمایشگاه سال ۲۰۰۰ هانوفر آلمان رونمایی شد که فن آوری پزشکی نوین تشخیص و درمان اختلالات دسگاه عصبی را به تصویر می کشد. این در حالی است که معماری داخلی ساختمان فضای دوستانه ای را برای بیماران فراهم می آورد. همچنین به پیشنهاد پروفسور مجید سمیعی پروژه بزرگترین مرکز تحقیقات علوم مغز و اعصاب جهان به همت موسسه خیریه متوسلین به امام رضا (ع) در تهران در حال ساخت است. این بیمارستان به مساحت ۸۰ هزار متر مربع و دارای ۱۱ طبقه است و زیر بنای آن ۲.۵ برابر بزرگتر از مرکز مغز و اعصاب هانوفر آلمان است. این بیمارستان به لحاظ فیزیک و ساخت و همچنین امکانات و تیم پزشکی در کل منطقه بی نظیر است.
9450a3f83de5a2edef31aeb052392754.jpg


در تهران نیز بیمارستانی با همین معماری توسط پرفسور سمیعی درحال ساخت است.
 
S

sainaaaa

کاربر تالار
کاربر تالار
خیلی جالب بود. جای تاسف داره که ایشون توی آلمان فعالیت دارن.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا