علائم هموروئيد

shima77

shima77

کاربر تالار
کاربر تالار
Banned
هموروئيد بيماري رایجی می باشد و بيش از پنجاه درصد مردم در برهه ای از زندگي خود گرفتار اين عارضه مي گردند. خون ريزي رکتال موقع اجابت مزاج، از علامت های اصلي فیستول می باشد. اين خون ريزي علت های زیادی می تواند داشته باشد. هنگامی مي توان هموروئيد را علاج کرد که دلیل اصلي آن معین گردد.
بواسیر، رگ هاي خوني بزرگ شده در بخش رکتال می باشد که اگر باقي بماند در درون مقعد مسئله ای پدید نمی آورد، به این خاطر که درون مقعد، عصب زيادي یافت نمی شود.
ولی هنگامی که هموروئيد در بخش خارجی مقعد نمایان مي شود، موقع دفع مدفوع، باز مي گردد. درد و خون ريزي موقع دفع مدفوع نه تنها آزار دهنده بلکه ناراحت کننده هم می باشد که اگر کنترل و معاينه نشود قادر است به کم خوني، عفونت و با گذشت زمان حتي به سرطان رکتال بینجامد.
علت های بسیاری یافت می شوند که مجر به پدید آمدن بواسیر مي گردند. مثلا؛ فشار آوردن موقع دفع مدفوع: اگر مجبور هستید به منظور دفع مدفوع، بيشتر از پنج دقيقه فشار بياوريد، مطلع باشید که اين کاری نرمال نمی باشد. اين فشار آوردن منجر به خون ريزي مي گردد.
چاقي بیش از اندازه: وزن زیاد، فشار بیشتری بر بخش زیرین بدن می آورد که قادر است از دلایل هموروئيد باشد. رگ هاي خوني در بخش رکتال گشاد می گردند و آخر سر موقع دفع مدفوع شخص گرفتار خون ريزي مي گردد.

خوردن کمتر آب: آب ترکيب مهم مدفوع می باشد. آب منجر به نرم شدن مدفوع و سهولت دفع مي گردد و موقع دفع، روي رگ هاي رکتال فشاري نمي آورد. پس حتما در طول روز آب کافي بخورید.

برنامه غذايي فيبر پاییت: کم بودن فيبر در برنامه غذايي منجر به محکم شدن مدفوع مي گردد. مدفوع محکم هم، روي کناره های هاي مقعد اصطکاک بوجود می آورد که آخر سر به خون ريزي منتهی می گردد. علاج هموروئيد استفاده فراوان سبریجات برگ سبز می باشد.

موقع بارداري: خیلی از زنها در موقع بارداري گرفتار هموروئيد مي گردند. در هنگام بارداري، رگ هاي خون بزرگ می گردد. به همين خاطر زنهای باردار به هموروئيد آمادگی دارند.

يبوست مزمن: بعضی از اشخاص در مدت سالیانه آمادگی گرفتن يبوست را دارند و عوض شدن رژیم غذايي هم همواره بر روي شرایط آن ها اثر نمی کند. اگر گرفتار يبوست مزمن می باشید، با گذشت زمان گرفتار هموروئيد خواهيد شد. به منظور جلوگیری مناسب است از قرص هاي رونده بهره بگیرید.
نشستن طولانی مدت: اکثر اشخاص مجبور هستند مدت طولاني ای یکجا بنشينند که اين کار باعث فشرده شدن رگ هاي خون در منطقه مقعد مي گردد.
به کار گیری دستمال توالت زبر: دستمال کاغذي که از آن بهره می برید بایست منعطف و نرم باشد تا مقعد را زخمی نکند.
شرایط نامناسب بدن: يکي از دلایل ظاهر شدن هموروئيد، حالت غلط نشستن می باشد. خميدگي بدن، روي بخش زیرین بدن فشار می آورد. اين فشار زاید قادر است منجر به تحريک هموروئيد گردد.
اشتفاده از غذاهاي پر ادويه: ادويه، مقعد زخمی را تحريک و دفع مدفوع را دشوار می نماید.
بعضی ورزش ها: بعضی از برنامه هاي ورزشي به عنوان نمونه وزنه برداري شاید مناسب اشخاص آماده به گرفتن هموروئيد نباشد. به خصوص نشستن بر روي زانو با وزنه های سنگین، قادر است به رگ هاي مقعد فشار بیاورد و زخمی کند.
اسهال: در هنگام ظاهر شدن این علامت، شخص به صورت مداوم به دستشويي مراجعه می کند که اين کار منجر به پدید آوردن اصطکاک در زخمی شدن و عفونت در کناره های مقعد مي گردد.
منبع:درمان هموروئید
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا