روش های انتخاب فونت مناسب در طراحی سایت

P

portal1

کاربر تالار
کاربر تالار
Banned
روش های انتخاب فونت مناسب در طراحی سایت

909178a2c3cb897fb6e80f0cf97cd7af.jpg

انتخاب یک فونت مناسب همیشه برای طراحان سایت امری پیچیده و دشوار بوده است. آنها گاهی مجبور هستند برای انتخاب فونت مناسب طراحی سایت خود را تغییر دهند یا برای هر قسمتی از سایت از یک فونت مناسب استفاده کنند. همین مسئله خود باعث اتلاف وقت می شود و دردسرهای بسیاری را برای طراحان سایت به دنبال دارد. زیرا فونت مناسب عامل بسیاری موثری در ارائه تجربه کاربری خوب به بازدیدکنندگان یک سایت است.

هر ساله فونت های بسیاری توسط طراحان ارائه می شوند که همین فونت های جدید کاربرد فونت های قدیمی را به مرور کمتر می کنند. در این مقاله از پرتال قصد داریم به اهمیت انتخاب فونت مناسب در طراحی سایت بپردازیم و به شما توضیح دهیم چگونه می توانید فونت مناسب را در طراحی سایت خود به کار بگیرید..

اگر فونتی که در طراحی سایت خود استفاده می کنید، مناسب نباشد مطمئناً میزان رضایت کاربران شما کاهش می یابد و در نتیجه علی رغم محتوای خوبی که تولید می کنید، کاربران سایت شما را ترک می کنند. یکی از عوامل مهمی که در طراحی سایت وجود دارد، سازگاری فونت می باشد.

نکات اصلی در انتخاب فونت
Sans Serif: از بین تمامی فونت های موجود، این فونت هنوز به عنوان پیشفرض و به عنوان اولین انتخاب طراحان سایت شناخته می شود. در حقیقت سانز سریف فونتی تزئینی است که به دلیل ظاهر مناسب و چشم نوازی که دارد در بیشتر وب سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل فاصله گذاری های مناسب بین حروف و کلمات این فونت، استفاده از آن باعث بالا رفتن سرعت خواندن مطالب می شود.

تنظیم فاصله بین خطوط و کلمات: همانگونه نوع فونت مهم می باشد، اندازه فاصله بین حروف و کلمات نیز دارای اهمیت می باشد.در تنظیم فاصله ما سه نوع فاصله را باید در نظر داشته باشیم : فاصله بین حروف ، فاصله بین مجموعه ای از کاراکترها و فاصله بین خطوط

اهمیت خوانایی : یکی از نکات مهم به غیر از نوع فونت تعداد کاراکترهای هر خط و خوانا بودن آن ها نیز می باشد.اندازه فونت در خوانایی خیلی اهمیت دارد.اندازه فونت استاندارد 14 پیکسل می باشد البته این اندازه به مکان های مختلفی و نوع وبسایت بستگی دارد.هر چه اندازه فونت استاندارد باشد و فاصله آنها تنظیم گردد، قابلیت خوانایی آن افزایش پیدا میکند.

همتراز کردن مناسب پاراگراف ها : یکی از موارد مهم همتراز کردن متن های طولانی، مخصوصا پاراگراف ها می باشد.همتراز کردن علاوه براینکه باعث خوانایی میگردد زیبایی صفحه وبسایت شما نیز حفظ میکند. طراحی سایت

ابزار مناسب برای انتخاب و تنظیم فونت
یکی از بهترین ابزارها برای فونت Google Font Tool است که توسط بیشتر طراحان وب استفاده می گردد.مزیت فونت گوگل این است که شما به راحتی به تمامی فونت ها دسترسی دارید و استفاده از آنها رایگان می باشد البته برای قرار فونت های فارسی باید از دستور خاصی استفاده کنید.

@font-face{

font-family: IRANSans;

} ‘) src: url(‘../fonts/eot/IRANSansWeb.eot'

در دستور بالا شما فایل فونت مورد نظر خود را در پایگاه قرار دادید و با استفاده از نام و دستور آن را فرا میخوانید.

نکاتی که افراد در انتخاب فونت طراحی سایت رعایت نمی کنند
قبل از اجرای هر پروژه سعی کنید بازخوردی مناسب را از کاربران داشته باشیم. مخصوصاً اینکه این پروژه برای شرکت یا ارگان خاصی باشد نوع فونت به کار رفته اهمیت دوچندان پیدا می کند. برای گرفتن بازخورد بهتر است که از یک قالب پیشفرض با فونت مورد نظر آماد کنید و نتیجه آن را بررسی کنید.

فونت های با میزان چگالی رنگ بالا باعث افزایش سرعت بارگذاری می گردند برای همین قبل از انتخاب فونت مراقب این عامل مهم باشید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا