با غول شرکت بوئینگ آشنا شویم.(قسمت اول)

P4NISh3R

P4NISh3R

Comming soon...
مدیر بازنشسته



هواپیمای (Boeing 747 Large Cargo Freighter (LCF ملقب به Dreamlifter با همان بالابر رویایی, درازترین هواپیمای باربری پهن پیکر جهان و بر مبنای B 747-400 میباشد. وظیفه اصلی این هواپیما حمل و نقل تجهیزات و قطعات مختلف کمپانی Boeing در سراسر دنیا میباشد.

توسعه:

در 13 October سال 2003 میلادی, بخش تجاری کمپانی Boeing اعلام نمود, به دلیل مدت زمان طولانی نقل و انتقالات دریایی و زمینی قطعات بدنه هواپیمای Boeing 787 , قصد دارد به جهت تسریع امور از روش انتقالات هوایی بهره گیری نماید. در ابتدا 3 فروند هواپیمای مسافربری B 747-400 به جهت انجام تغییرات اولیه به ژاپن و سپس ایتالیا و نهایتا" چارلستون شمالی در ایالت کارولینای حنوبی فرستاده شدند و پس از طی این مراحل و به جهت مونتاژ نهایی به کارخانه Boeing واقع در واشنگتن فرستاده شدند. Boeing LCF شباهت های بسیار زیادی به 2 هواپیمای باربری و قول پیکر Super Guppy و Airbus A300-600ST Beluga دارد که آنها نیز وظیفه نقل و انتقال بال ها و بخش هایی از بدنه سایر هواپیماها را بر عهده دارند. این هواپیما میتواند تا 3 برابر ظرفیت مجاز هواپیمای B 747-400F اقدام به حمل بار نماید.




مرحله طراحی:

اصلی ترین بخش های تبدیل هواپیمای Boeing LCF توسط دفتر طراحی این کمپانی در مسکو و دپارتمان Boeing Rocketdyne در آمریکا و با مشارکت کمپانی Gamesa Aeronáutica از اسپانیا انجام گردید. همچنین انجام اصلاحات توسط کمپانی Evergreen Aviation Technologies در تایوان نجام شد, این کمپانی یک دپارتمان مشترک در بین شرکت هواپیمایی EVA Air و General Electric میباشد. Boeing در آن زمان توانست 4 هواپیمای دست دوم B 747-400 پیدا نماید, یک فروند متعلق به شرکت هواپیمایی Air China , دو فروند متعلق به شرکن هواپیمایی China Airlines و یک فروند متعلق به شرکت هواپیمایی Malaysia Airlines.





سابقه عملیات:

اولین هواپیمای (B 747 Large Cargo Freighter (LCF در تاریخ 17 August سال 2006 میلادی از آشیانه خود در فرودگاه بین المللی Taiwan Taoyuan تابوان خارج گردید. این هواپیما در 9 September سال 2006 توانست اولین تست های پروازی خود را با موفقیت در همین فرودگاه به پایان برساند. این هواپیما با شماره شناسایی (ریجستر) N747BC در 16 September همان سال به جهت پشت سر گذاشتن آخرین تست های پروازی به Field اختصاصی Boeing در سیاتل آمریکا اعزام گردید. تست میزان چرخش دم (Swing-Tail) در کارخانه مرکزی Boeing واقع در Everett انجام گردید. هواپیمای دوم با شماره شناسایی N780BA در 16 February سال 2007 وارد مرحله انجام تست های پروازی شد. انجام اصلاحات بر روی سومین هواپیما در سال 2007 آغاز گردید. در ابتدا 2 فروند LCF در سال 2007 میلادی و به حهت پشتیبانی و تامین نیازهای تولید هواپیمای B 787 Dream Liner وارد خدمت گردیدند.


Boeing Field

تا پیش از ورود LCF ها مدت زمان مورد نیاز جهت تحویل بال های یک فروند هواپیمای B 787 از ژاپن به آمریکا چیزی در حدود 30 روز زمان میبرد اما هم اکنون این پروسه در مدت زمانی کمتر از 8 ساعت توسط LCF ها انجام میگیرد. تا ماه August سال 2010 میلادی شرکت هواپیمایی Evergreen International Airlines واقع در شهر McMinnville در ایالت Oregon آمریکا, اپراتور حمل و نقل هوایی توسط LCF ها بود تا اینکه در ماه March سال 2010 این مسئولیت به مدت 9 سال به شرکت هواپیمایی Atlas Air واگذار گردید. Evergreen در طول مدت خدمت خود توانست به 93% از برنامه های زمانبندی شده جهت انجام پروازهای LCF دست پیدا کند.



در ماه November سال 2006 و در هنگامیکه یک فروند هواپیمای LCF در حال گذراندن تست های پروازی در منطقه هوایی Boeing بود, ناگهان یک هواپیمای آموزشی Cessna 172 در توده های موتور B 747 LCF محبوس شد, این هواپیمای کوچک در اثر تلاطم های موجود, در همان لحظات نخست بیش از 300 متر ارتفاع از دست داد اما در نهایت استاد خلبان حاضر در هواپیما توانست آن را در ارتفاعی کمتر از 45 متری سطح زمین نجات دهد !



از مجموع 4 فروند B 747 Dreamlifter برنامه ریزی شده برای تحویل, 3 فروند تا ماه June سال 2008 عملیاتی گردید و چهارمین هواپیما نیز در February سال 2010 وارد عملیات پروازی شد.


ترجمه, تالیف و تنظیم: CAPTAIN PILOT

منابع: http://en.wikipedia.org و http://www.boeing.com
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا