«سمت» توانايي عرضه كتب خود به كشورهاي اسلامي را دارد

M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
رئيس سازمان مطالعه و تدوين كتب علوم انساني (سمت) با بيان اين كه لبنان دروازه كشورهاي اسلامي است گفت: با راه اندازي انتشارات اين مركز در آذرماه سالجاري در بيروت، اين مركز مي تواند با چاپ كتب به زبان عربي و با موضوع بيداري اسلامي، كشورهاي عربي منطقه را تحت پوشش قرار دهد. به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين احمد احمدي كه در نشست خبري با خبرنگاران سخن مي گفت، افزود: لبنان به عنوان دروازه دنياي عرب به شمار مي رود و انتشارات سمت سعي دارد تمامي كتاب هاي خود را به زبان عربي ترجمه كند تا به واسطه اين امر آثار اين انتشارات به كشورهاي عربي نيز عرضه شود.
وي همچنين خاطر نشان كرد كه فعاليت هاي اين مركز در راستاي توليد و تاليف كتب درسي و دانشگاهي بوده و تاكنون بالاي 29 ميليون نسخه كتاب منتشر كرده است.
وي با بيان اين كه اين انتشارات 350 تا 400 عنوان كتاب در حال تاليف، نگارش و ترجمه، ويرايش و آماده سازي براي چاپ دارد، ادامه داد: اگر بخواهيم اين تعداد عنوان كتاب را نيز مد نظر قرار دهيم تا پايان مهر ماه سال جاري بيش از يك هزار و 530 عنوان كتاب از سوي اين نهاد منتشر خواهد شد.
احمدي به مراسم رونمايي از يك هزار و 500 عنوان كتاب در مهرماه سالجاري خبر داد و افزود: همه آثار اين انتشارات درسي و مبنايي بوده و ضمن آنكه از نظر علمي نيز از كيفيت بالايي برخوردار است، قيمت آن نسبت به قيمت آثار منتشر شده در بازار كتاب نصف و يا دو سوم است.
وي ادامه داد: آمريكا و كشورهاي غربي تلاش بسياري مي كنند كه در كشور افغانستان جاي پاي مستحكمي داشته باشند اما فرهنگ و زبان افغانستان به آنها اين اجازه را نمي دهد اما اكثر آثاري كه در ايران و در انتشارات سمت منتشر شده است به اين كشور ارسال و به دانشجويان آنها ارائه شده است.
رئيس سازمان مطالعه و تدوين كتب علوم انساني با بيان اين كه در آثار انتشارات سمت به اختلافات مذهبي و قوميت ها به هيچ وجه اشاره اي نشده است، بيان كرد: براي كشور عراق نيز برنامه هاي گوناگوني داريم؛ به گونه اي كه با 25 تا 26 دانشگاه عراق زمينه هاي همكاري ايجاد شده و كتاب هايي كه مورد نياز آنها باشد را ترجمه و در اختيار آنان قرار مي دهيم.
احمدي همچنين به ترجمه و انتشار كتاب «پيام آور رحمت» به زبان روسي اشاره كرد و گفت: در دومين نمايشگاه مسكو كه انتشارات سمت نيز در آن حضور فعال خواهد داشت، حدود 200 عنوان كتاب به مخاطبان عرضه خواهد شد.
محمد جواد ابوالقاسمي معاون بين المللي انتشارات سمت نيز در اين نشست اظهار داشت: تحول در چاپ كتب در راستاي تحول در علوم انساني انجام مي شود؛ براي اين منظور دبيرخانه ويژه اي تشكيل شده كه كار اين مركز ايجاد تغيير در سرفصل ها است.

وي بيان داشت: تغيير سرفصل ها يا توسط وزارت علوم در اختيار اين دبيرخانه قرار مي گيرد و يا در حين تدرس، كمبود يا ضعف آن احساس مي شود.

وي اضافه كرد: حوزه بين الملل انتشارات سمت براي دادوستد با ساير كشورها تشكيل شده است كه در اين راستا تاكنون دانشجويان كشورهاي افغانستان، حدود 900 كتاب درسي اين انتشارات را شناخته و از 100 عنوان كتاب درسي آن استفاده مي كنند.

حجت الاسلام ابوالقاسمي با بيان اينكه انتشارات سمت كتابهاي نوشته شده از سوي استادان دانشگاه هاي كشور افغانستان را منتشر مي كند، ادامه داد: انتشارات سمت انتشار كتاب در حوزه ايران شناسي، زبان فارسي، اسلام شناسي، شهر شناسي و كرسي هايي دراين مورد را جزو اولويت هاي كاري خود قرار داده است.

وي همچنين به ارتباط با 25 دانشگاه سوريه اشاره كرد و گفت: سال گذشته 11 هزار عنوان كتاب به سوريه ارسال شد كه اين رقم علاوه بر كتاب هايي است كه خودشان درخواست كرده اند.

به گفته اين مقام مسوول، انتشارات سمت علاوه بر سوريه و افغانستان، براي كشور روسيه، عراق و تاجيكستان كه فارسي زبان است نيز برنامه هاي متعددي براي ارسال و يا تاليف كتب با آرم مشترك دارد.

منبع : http://www.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100854587008
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا