Jason Statham
دل شکسته
کاربر تالار
کاربر فعال
«صندلی هواپیما»ی مهندس ایرانی برنده جایزه «جیمز دایسون» مالزی شد
صندلی جدید هواپیما که توسط علیرضا یعقوبی، مهندس ایرانی مقیم مالزی طراحی شده، جایزه ملی «جیمز دایسون» این کشور را از آن خود کرد. به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طرح مفهومی صندلی هواپیما AirGo دارای فضایی مستقل در هر ردیف هستند و چنان هوشمندانه طراحی شده اند که نسبت به صندلی های معمولی فقط 16 درصد فضای بیشتر را اشغال می کنند. طراح خلاق این صندلی ها نه تنها به هر مسافر، یک فضای شخصی کوچک داده، بلکه به آن ها امکان کنترل کامل مونیتور و میزهایشان را بدون ایجاد مزاحمت برای مسافران عقبی فراهم کرده است. وی این کار را با جدا کردن سینی و صفحه صندلی از صندلی مسافر جلویی و شناور کردن هر یک از آن ها از قفسه چمدان دستی واقع در بالای سر وی انجام داده است. بخش پشتی AirGo از یک بافت نایلونی انعطاف پذیر، اما قوی ساخته شده که برای جلوگیری از خستگی و عرق کردن، شکل اندام مسافر را به خود می گیرد. مجموعه ای متشکل از سه موتور در درون طرح هر صندلی، به مسافران امکان تغییر حالت نشستن را می دهد و بدین ترتیب مانع از پشت درد و گردن درد می شود.
همچنین به جای قرار دادن زیرپایی بر روی صندلی شخص جلویی، این ابزار بخشی از صندلی خود مسافر شده و می تواند برای بالا بردن آسایش وی کنترل شود. صفحه لمسی صندلی که از طریق آن، سیستم کنترل می شود، برای سرگرمی نیز می تواند به کار رود و مستقل از دیگر صندلی هاست؛ بنابراین مسافران می توانند بازوهایشان را برای تغییر وضعیت آن حرکت دهند. سینی نیز دارای مکانیزمی مشابه است. انتهای پیام
طرح مفهومی صندلی هواپیما AirGo
طرح منحصر بفرد صفحه نمایش و میز اختصاصی متحرک
صفحه نمایش اختصاصی برای هر مسافر
طرح مفهومی صندلی هواپیما AirGo
قفسه اختصاصی چمدان دستی برای هر مسافر
طرح مفهومی صندلی هواپیما AirGo
200 درصد افزایش کاربری فضا در مقایسه با بخش درجه یک
منبع ایسنا
صندلی جدید هواپیما که توسط علیرضا یعقوبی، مهندس ایرانی مقیم مالزی طراحی شده، جایزه ملی «جیمز دایسون» این کشور را از آن خود کرد. به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طرح مفهومی صندلی هواپیما AirGo دارای فضایی مستقل در هر ردیف هستند و چنان هوشمندانه طراحی شده اند که نسبت به صندلی های معمولی فقط 16 درصد فضای بیشتر را اشغال می کنند. طراح خلاق این صندلی ها نه تنها به هر مسافر، یک فضای شخصی کوچک داده، بلکه به آن ها امکان کنترل کامل مونیتور و میزهایشان را بدون ایجاد مزاحمت برای مسافران عقبی فراهم کرده است. وی این کار را با جدا کردن سینی و صفحه صندلی از صندلی مسافر جلویی و شناور کردن هر یک از آن ها از قفسه چمدان دستی واقع در بالای سر وی انجام داده است. بخش پشتی AirGo از یک بافت نایلونی انعطاف پذیر، اما قوی ساخته شده که برای جلوگیری از خستگی و عرق کردن، شکل اندام مسافر را به خود می گیرد. مجموعه ای متشکل از سه موتور در درون طرح هر صندلی، به مسافران امکان تغییر حالت نشستن را می دهد و بدین ترتیب مانع از پشت درد و گردن درد می شود.
همچنین به جای قرار دادن زیرپایی بر روی صندلی شخص جلویی، این ابزار بخشی از صندلی خود مسافر شده و می تواند برای بالا بردن آسایش وی کنترل شود. صفحه لمسی صندلی که از طریق آن، سیستم کنترل می شود، برای سرگرمی نیز می تواند به کار رود و مستقل از دیگر صندلی هاست؛ بنابراین مسافران می توانند بازوهایشان را برای تغییر وضعیت آن حرکت دهند. سینی نیز دارای مکانیزمی مشابه است. انتهای پیام
طرح مفهومی صندلی هواپیما AirGo
طرح منحصر بفرد صفحه نمایش و میز اختصاصی متحرک
صفحه نمایش اختصاصی برای هر مسافر
طرح مفهومی صندلی هواپیما AirGo
قفسه اختصاصی چمدان دستی برای هر مسافر
طرح مفهومی صندلی هواپیما AirGo
200 درصد افزایش کاربری فضا در مقایسه با بخش درجه یک
منبع ایسنا
آخرین ویرایش: