اختتاميه ، پايان يك جشنواره نيست

M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
در دقيقه 90 بيشتر جشنواره ها و رويدادهاي هنري، بويژه آنهايي كه شركت كنندگانش نوجوان و جوان هستند، عنوان مي شود كه كار آن رويداد با اختتاميه به آخر نمي رسد و ارتباط با هنرمندان منتخب ادامه پيدا خواهد كرد، اما اين گفته كه فصل مشترك بيشتر رويدادها و جشنواره هاست، كمتر عملي مي شود و هنرمنداني كه در جشنواره خودي نشان داده اند و نگاه و نظر داوران و كارشناسان را جلب كرده اند، به حال خود رها مي شوند. چند روز بيشتر از پايان هجدهمين جشنواره هنرهاي تجسمي جوانان نمي گذرد كه اين بحث دوباره داغ شده است. بويژه كه اين جشنواره از معدود فعاليت هاي مستمر هنري در ايران است كه توانسته با نگاه زيربنايي، دست به تربيت هنري در جامعه بزند.
برگزاري جشنواره هاي هنري در حوزه جوانان مساوي است با كلمه اي به نام آموزش كه اگر از آن رويداد گرفته شود، ديگر نمي توان صفت پويا را برايش به كار برد. يكي از نكات قابل توجه جشنواره هنرهاي تجسمي جوانان در كارگاهي برپا شدن آن بود كه شركت كنندگانش در كنار رقابتي نفسگير، در حضور استادان به آموختن هنر نيز مي پرداختند.
هنرمندان خلاق و مستعدي كه از دل جشنواره هايي مانند اين بيرون مي آيند در صورتي كه مسيري براي رشد و بالندگي داشته باشند، مي توانند آينده هنرهاي تجسمي كشور را پربار و پويا كنند. البته در هجدهمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي جوانان، تشكيل بنياد نخبگان جوان، خبري خوش بود كه اگرچه هنوز نحوه فعاليت و برنامه هايش به طور جامع تشريح نشده است، اما مي تواند جرياني را در هنرهاي تجسمي آغاز كند كه نتايج آن در آينده به بار خواهد نشست. ايجاد اين بنياد تا قبل از دوره بعد جشنواره هنرهاي تجسمي جوانان، تعيين برنامه هاي آن، تدوين بانك اطلاعاتي از هنرمندان جوان مستعد و برگزيده و برگزاري نشست هايي با آنان مي تواند نويد بخش اين اميد باشد كه ديگر پس از اين، جشنواره ها كارشان با اختتاميه به آخر نمي رسد و جرياني مستمر و پويا خواهند بود كه تاثيري محوري و اساسي بر هنر كشور مي گذارند.
مهدي نورعليشاهي
گروه فرهنگ و هنر
منبع : http://www.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100854613827
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا