ایجاد یک تب خصوصی در Firefox 20

  • شروع کننده موضوع P4NISh3R
  • تاریخ شروع
P4NISh3R

P4NISh3R

Comming soon...
مدیر بازنشسته
همانطور که میدانید در مرورگر فایرفاکس میتوان با انتخاب گزینهی New Private Window (و یا فشردن کلیدهای میانبر Ctrl+Shift+P) یک پنجرهی خصوصی جدید ایجاد کرد. پنجرهی خصوصی بدین معناست که پس از بسته شدن آن تمام اطلاعاتی که در مدت باز بودن این پنجره در آن وارد شده است به طور خودکار حذف خواهد شد و اطلاعاتی در حافظهی مرورگر ذخیره نمیشود. پیش از عرضهی نسخهی 20 فایرفاکس با انتخاب این گزینه پنجرهی کنونی فایرفاکس بسته شده و تنها یک پنجرهی خصوصی باز میشد، اما در نسخهی 20 تغییری صورت گرفته است که پس از انتخاب این گزینه دیگر پنجرهی قبلی بسته نمیشود و میتوان یک پنجرهی معمولی و یک پنجرهی خصوصی را در کنار یکدیگر به صورت فعال در اختیار داشت. اما کمبودی که در فایرفاکس همچنان احساس میشود در اختیار داشتن یک تبِ خصوصی است. بدین صورت که درون یک پنجرهی معمولی بتوان مثلاً تنها یک تب با خاصیت Private در اختیار داشت. در این ترفند به معرفی نحوهی ایجاد یک تب خصوصی در Firefox 20 خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا اگر هنوز فایرفاکس خود را به نسخهی 20 بهروزرسانی نکردهاید این کار را انجام دهید (از طریق ورود به منوی Firefox و سپس انتخاب Help > About Firefox).
حال نیازمند یک افزونه به نام Private Tab هستیم. برای نصب این افزونه ابتدا به لینک زیر مراجعه کنید:
کد:
[LEFT][SIZE=3][FONT=bkoodakbold]https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/private-tab/[/FONT][/SIZE]
[/LEFT]

سپس بر روی دکمهی Add to Firefox کلیک کنید.
با نمایش پنجرهی Software Installation بر روی Install کلیک کنید.
افزونه بر روی فایرفاکس نصب خواهد شد.
نیازی به Restart مرورگر نیز نخواهد بود.
اکنون برای ایجاد یک تب خصوصیِ جدید از منوی Firefox بر روی New Private Tab کلیک کنید (و یا کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+P را فشار دهید).
خواهید دید که یک تب با ویژگی Private باز میشود (این موضوع را از بنفش شدن دکمهی فایرفاکس در هنگامی که این تب فعال است میتوانید متوجه شوید).

ترفندستان
 
آخرین ویرایش:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا