برج گالاتا در استانبول

B

bahar724

کاربر تالار
کاربر تالار
Banned
12d11cc0e9aa8626e914a31286420713.jpg

برج گالاتا یکی از بلندترین و قدیمی‌ترین برج‌های شهر استانبول است. این برج با ارتفاع ۶۳ متری خود، منظره ای پاناروما را از شهر قدیمی استانبول به نمایش می‌گذارد. برج گالاتا در فاصله ۳۵ متری از سطح دریا واقع شده است و دارای ۹ طبقه می‌باشد.
ساخت این برج در سال ۱۳۴۸ میلادی آغاز شد. برج گالاتا را با نام برج مسیح نیز در آن زمان می‌شناختند. بعد از جنگ عثمانی، این برج به زندان و انبار نیروی دریایی تبدیل شد. در طول قرن ۱۹ نیز به منظور دیده‌بانی و تشخیص سریع و جلوگیری از شیوع آتش در سطح شهرمورد استفاده قرار گرفت.
این برج در طی سالیان بارها تخریب و بازسازی شد و در نهایت سقفی گنبدی شکل برای آن در نظر گرفته شد. برج گالاتا چشم انداز بسیار زیبایی بر شهر استانبول و تنگه زیبای بسفروجزایر پرنس دارد. بازدید کنندگان می‌توانند با بالا رفتن از این برج از منظره پیش‌روی خود لذت ببرند. از آنجایی که گالاتا مرکز استانبول مدرن درنظر گرفته شده‌است، توریست‌ها می‌توانند در اطراف آن رستوران‌ها و مراکز خرید را به راحتی پیدا کنند.

7926acd8cef298f700eaef54a3a7ede6.jpg

بر روی این برج شما می‌توانید اماکن توریستی دیگر استانبول را همانند: کاخ توپکاپی، مسجد ایا صوفیه و مسجد آبی استانبول مشاهده کنید.
منظره چشم نوازغروب خورشید و تنگه شاخ طلایی از بالای برج گالاتا برای شما بسیار لذت‌بخش خواهد بود. در بالای برج گالاتا استراحت کنید و آرامش را احساس کنید. می‌توانید در کافه‌ها و رستوران‌هایی که در بالای این برج برای بازدیدکنندگان آن درنظر گرفته‌شده‌است غذاهای بسیار خوشمزه ترکیه را امتحان کنید.
برج گالاتا از ۸ صبح تا ۸:۳۰ شب به روی بازدیدکنندگان خود باز می‌باشد. هرگز در مورد رفتن و مشاهده غروب زیبای خورشید از بالای این برج درنگ نکنید.

a4e14c47e94ca261d2be9dff0558701b.jpg

منبع: تور استانبول تخت کوروش ایرانیان
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا