بررسی انجین متن باز اوگر

A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
38.gif



OGRE - THE OPEN SURCE ENGINE
اوگر -موتور بازی سازی منبع باز

OGRE مخفف Object Oriented Graphics Rendering Engine یک موتور گرافیکی سه بعدی است که به زبان c++ نوشته شده است و هدف آن سهولت تولید برنامه های سه بعدی است که از سخت افزار بهره میبرند.
کتابخانه کلاس های oger یک لایه بر روی کتابخانه های سیستمی نظیر OpenGl و Directx است و به برنامه نویس اجازه می دهد که در یک سطح بالاتر به نشتن بپردازد .
Ogre صرفا یک موتور گرافیکی است و امکانات اصلی آن در راستای گرافیک و نمایش است و اجرای مانند مدیریت اشیای بازی هوش مصنوعی شبکه فیزیک و غیره را شامل نمی شود.
اوگر یک نرم افزار متن باز است. در سال 2005 به عنوان پروژه برتر سال انتخاب شد .
اولین نسخه رسمی OGRE در فوریه سال 2005 اماده انتشار شد . نسخه فعلی آن 1.7 است که در دسامبر 2009 منتشر شده است . لیسانس استفاده از OGREهم اکنون MIT LICENCE است و در سال های گذشته LGPL بود. بهره گیری را یگان این موتور گرافیکی در پروژه های تجاری امکان پذیر است.

امکانات OGRE
طراحی OGER به صورت شی گرای است . از یک معماری PLUGIN BASED استفاده می کند. که به این ترتیب اضافه کردن امکانات جانبی دیگر از طرف برنامه نویسان دیگر به آن اسان است.
مدل پایه ی این موتور گرافیکی بر اساس Scence Graph است . و به همراه Scence Manager های متعددی نظیر BSP . octree . paging landscape و portal وجود دارند که هریک از آن ها گارایی خاصی برای نمابش محیط های مختلف گرافیکی را دارند .
برنامه هایی ک از oger برای گرافیک خود استفاده می کنند به راحتی قابل انتقال به پلتفرم ها هستند به عنوان مثال برنامه های تولید شده برای ویندوز قابل کامپایل و اجرا بر روی مکینتاش و یا لینوکس هستند.
ogre امکانات زیادی برای بهره گیری از شیدر هایی نظیر hlsl cg و glsl دارد . قسمت مدیریت انیمیشن ogre امکان نمایش skeletal animation . vertex animation و morph animation را دارد و همچنین امکان انجام محاسبات انیمیشن بر روی کارت گرافیکی را فراهم می آورد که از نظر کارایی بالا بسیار مهم است .
قسمت مدیریت Composting در Ogre امکان اجرای Post Processing . Full Screen Post برای جلوه هایی نظیر HDR .Bloon.Saturation.Blur.و Noise را فراهم می آورد .
قسمت مدیریت ذرات Particale system در این موتور برای پیاده سازی انواع ذرات در بازی مناسب است . نکته مهم در این بخش قابلیت توسعه اسان آن است .
بخش مدیریت منابع این موتور بسیار مهم است و این امکان را فراهم می آورد که تمامی داده هایی که قرار است از دیسک خوانده شوند به صورت مرکزی مدیریت شوند و بدین ترتیب امکان استفاده از فشرده سازی و همچنین رمز دار کردن محتوا فراهم می شوند .
از بازی های تجاری موفق ساخته شده با این موتور گرافیکی می توان به pacific storm . torchlight . jack kean. ankh اشاره کرد.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا