بررسی تخصصی بررسی تخصصی Samsung Galaxy Note II

Jason Statham

Jason Statham

دل شکسته
کاربر تالار
کاربر فعال
با ظهور آیفون که تعریف جدیدی از صفحه نمایش های تمام لمسی ارائه می داد، اندک اندک قلم ها از دنیای گوشی های هوشمند کنار رفتند و بسیاری از کاربران دلتنگ آن شدند.
سامسونگ به خوبی متوجه این نکته شد و Galaxy Note را عرضه کرد که امکان استفاده از قلم را نیز برای کاربران فراهم آورده و رویکردی ساده را در استفاده از رابط کاربری ارائه می داد. Note از یک صفحه نمایش 5.3 اینچی غول پیکر بهره می برد که ایده فوق العاده ای برای انجام آسان تر کارها حتی با وجود غیراستاندارد بودن رابط و بهینه سازی نشدن آن به شمار می رفت. گرچه در نظر گرفتن چنین اندازه ای برای گوشی، نوعی قمار محسوب می شد، هرچند در زمان عرضه این گوشی اندازه صفحه نمایش های گوشی های اندرویدی به تدریج بزرگ تر و بزرگ تر می شد اما بزرگ ترین صفحه نمایش موجود تا آن زمان قطری 4.3 اینچی داشت و آیفون هنوز از همان اندازه 3.5 اینچی برای قطر صفحه نمایش بهره می گرفت؛ به این ترتیب اندازه 5.3 اینچی صفحه نمایش بسیاری را به شگفتی واداشت.
1-7.jpg
چه به دلیل مشخصه های سخت افزاری عالی، چه به دلیل پشتیبانی و بازاریابی خوب سامسونگ و چه به دلیل اشتیاق کاربران برای استفاده از قابلیت های جدید گوشی، محصول غول پیکر کره ای ها جایگاه ویژه ای برای خودش در بازار دست و پا کرد و تا به حال بیش از ده میلیون مورد از این گوشی فروخته شده است.
و حالا نسل جدید این کهکشانی غول اندام با نام Note II به بازار عرضه شده است و می خواهد احساس خانوادگی Note را از غیر جذاب بودن به یک Galaxy S III بزرگ تر تبدیل کند. اکنون S Pen قابلیت های جدیدی در اختیار شما می گذارد، صفحه نمایش 5.5 اینچی گوشی باریک تر شده، ضخامت بدنه گوشی کاهش یافته و پردازنده چهار هسته ای و دو گیگابایت RAM هم به آن افزوده شده اند. اما آیا این تغییرات منجر به فروش بهتر گوشی خواهند شد؟ برای یافتن پاسخ این سوال در ادامه با ما همراه باشید.
طراحی

صفحه نمایش 5.5 اینچی این روزها دیگر چیز عجیب و غریبی نیست و بر خلاف نسخه اول Note، این بار سامسونگ نیاز به توجیه این مطلب ندارد. قابلیت مکالمه به یکی از جزئی ترین قابلیت های تلفن های هوشمند امروزی بدل شده است و حالا امکانات چند رسانه ای است که در این زمینه حرف نخست را می زند. بنابراین برای اغلب کاربران توان گوشی برای پشتیبانی از بازی های جدید و همراه داشتن پنجره ای قابل حمل رو به دنیا، که تعریفی دقیق از کاربرد صفحه نمایش های گوشی های هوشمند امروزی است، اهمیت زیادی پیدا کرده است. علیرغم صفحه نمایش بزرگ تر، Note 2 وزنی برابر با برادر بزرگ ترش دارد اما از پهنای آن کاسته شده است تا بهتر در دست جای گیرد. البته اگر دستان کوچکی داشته باشید هنوز اندازه گوشی برای شما بزرگ است و کار کردن با آن، برای شما سخت خواهد بود؛ از سوی دیگر کاهش ضخامت در کنار گوشه های گرد و انحناهای خاص بدنه که از Galaxy S3 سامسونگ الهام گرفته شده است، کار با آن را نسبت به Note آسان تر می کنند. شباهت طراحی گوشی به Galaxy S3 بسیار واضح و مشخص است و تنها وجود قلم در گوشه پایین سمت راست Note، که مشخصه بارز و کلیدی برای فروش آن به شمار می آید، آن را از همتای کهکشانی خود متمایز می کند.
samsunggalaxynote21-1.jpg
4-8.jpg
5-7.jpg
6-7.jpg
برای ساخت بدنه گوشی از همان پلی کربناتی که در ساخت GS III بهره گرفته شد، استفاده شده و در نسخه های رنگی گوشی، طیف های رنگی برای بدنه صیقلی در نظر گرفته شده است. صیقلی بودن پلی کربنات استفاده شده، Note II را اندکی لغزنده می کند و این گونه به نظر می رسد که استفاده از بافت در این قسمت، می توانسته است انتخاب بهتری باشد. از طراحی یک تکه بدنه هم در اینجا خبری نیست، با برداشتن کاور نازک باتری، اسلات های کارت حافظه و شیار جایگیری سیم کارت و همین طور باتری نمایان می شود. تنها به دلیل در اختیار گذاشتن امکان گسترش فضای ذخیره سازی، Note II شایسته بدست آوردن امتیاز کامل این بخش است.
7-6.jpg
8-5.jpg
نخستین نکته ای که پس از در دست گرفتن گوشی برای اولین بار، توجه شما را به خود جلب خواهد کرد این است که چگونه سامسونگ صفحه نمایشی بزرگ تر از Note قبلی را در بدنه ای کوچک تر جای داده است. این صفحه نمایش تقریبا تمامی فضای کناره جلویی گوشی را اشغال کرده و حاشیه بسیار کوچک تری نسبت به قبل در زیر آن که کلید Home در آن تعبیه شده است، دیده می شود. این بخش حتی نسبت به GS III هم باریک تر است.
صفحه نمایش
خبر مهم در مورد صفحه نمایش 5.5 اینچی Note II که از تناسب 16:9 بهره می برد، علاوه بر این که بزرگ ترین صفحه نمایش به کار گرفته شده تا به امروز در گوشی های موبایل است، این است که این صفحه نمایش، بهترین صفحه نمایش AMOLED است که سامسونگ تا به امروز موفق به تولید آن شده است. این صفحه نمایش با نام HD Super AMOLED معرفی شده است که باید به معنای بهره گیری آن از ماتریس PenTile باشد؛ اما این طور نیست. بررسی های میکروسکوپی از صفحه نمایش Note II نشان می دهند که خبری از روش عجیب و غریب PenTile ها برای رسیدن به رزولوشن های بالاتر با استفاده از 3/2 زیرپیکسل های ماتریس RGB نیست. آنچه که ما در Note II می بینیم، ماتریس RGB خطی هم نیست چرا که زیرپیکسل های آبی به جای حالت موازی، در حالت عمود نسبت به زیرپیکسل های قرمز و سبز قرار دارند و حالا به روش خطی دیگری آراسته شده اند. البته در رزولوشن های بالا در این روش PenTile تفاوت زیادی با RGB ندارد اما این بار رنگ های سبز و قرمز فوق العاده به نظر می رسند. به دلیل وجود نوع جدید HD Super AMOLED، رزولوشن 1280x720 (267 پیکسل در هر اینچ) در واقع در سطح زیرپیکسل ها نسبت به رزولوشن 1280x800 (285 پیکسل در هر اینچ) برتر است اما با چشمان غیر مسلح نمی توانید تفاوت زیادی میان آن ها بیابید.
9-1.jpeg
آنچه که شما می توانید ببینید این است که اثری از رنگ های سردی که معمولا در Super AMOLED ها می توانید ببینید وجود نداشته و در هنگام نمایش رنگ سفید، صفحه نمایش Note II بسیار نزدیک به صفحه نمایش های LCD عمل می کند.
بسیار مهم تر از بحث فتنه انگیز تقابل PenTile در برابر RGB، سطح روشنایی صفحه نمایش Note II افزایش یافته و می توان از این حیث آن را بهترین صفحه نمایشی دانست که تا به حال در محصولات سامسونگ به کار گرفته شده است. این مشخصه در کنار بازتاب اندک صفحه نمایش، سبب می شود تا خوانایی صفحه نمایش در فضاهای باز به شدت افزایش یافته و تنظیم خودکار نور هم به خوبی کار کند.
گذشته از این، زوایای دید وسیع، درخشندگی عالی و رنگ های اشباع شده همه همچنان در دسترس هستند و سبب می شوند که Note II به بهترین ابزار موجود برای تماشا و لذت بردن از ویدیوها در چنین اندازه ای تبدیل شود.
S Pen
قلم به خوبی و محکم در جایگاه تعبیه شده ویژه خود قرار گرفته و برای بیرون کشیدن آن باید اندکی به خودتان زحمت دهید. هنگامی که بخواهید از میزتان فاصله بگیرید و قلم را در جای خودش قرار نداده باشید، Note II با صدای بوق کوتاه و نمایش یک پیغام در این مورد به شما هشدار خواهد داد.
11-3.jpg
12-3.jpg
با توجه به باریک تر شدن و افزایش درازای S Pen نسبت به قبل، این قلم حالا ارگونومیک تر شده است. کلید تعبیه شده در پایین قلم هم بزرگ تر شده و فشردن آن نسبت به Note آسان تر است. قلم بر روی Note II هم محکم تر احساس شده و نسبت به قلم پیشین که با فشار تا حدی خم می شد، بهتر است.
رابط و عملکرد
و بالاخره چشممان به جمال jelly Bean در محصولات سامسونگ روشن می شود. Note II به همراه جدیدترین نسخه از سیستم عامل محبوب اندروید یعنی Android 4.1.1 Jelly bean که با وجود قابلیت هایی چون Google Voice و Google Now، به سطح جدیدی از عملکرد رسیده است، عرضه می شود. نه تنها این، بلکه با وجود Project Butter و در ترکیب با پردازنده چهار هسته ای، Jelly Bean با نرخ 60 فریم بر ثانیه و به روانی بر روی این گوشی اجرا می شود. صفحه نمایش 5.5 اینچی توسط نرم افزارهای پیش فرض چون گالری و شبکه های ویدیویی اجتماعی که دسته بندی های مختلف را در سمت چپ و محتویات آن ها را در سمت راست صفحه نمایش غول پیکر به نمایش در می آورند به خوبی مورد استفاده قرار گرفته و امکان دسترسی سریع تر و کار آسان تر را فراهم می آورد.
13-3.jpg
14-3.jpg
15-3.jpg
16-4.jpg
سامسونگ بر استفاده از سرویس S Voice خودش تاکید دارد اما خوشبختانه Google Voice در Jelly Bean عملکرد بهتری از آن دارد. با این وجود دیگر نیازی به توسعه پرزحمت S Voice توسط سامسونگ که تنها اندکی تجربه بهتری نسبت به سرویس TellMe در Windows Phone عرضه می کند، نیست. از سویی سامسونگ به شما اجازه می دهد که به دلخواه خودتان از مخلوق Google برای جستجوهای صوتی شما بهره بگیرید.
تمامی قابلیت های galaxy S III که از طبیعت الهام گرفته شده بودند، چون PopUp Play، Smart Stay و یا All Share Cast همه در Note II هم تعبیه شده اند و می توانید برای آشنا شدن با جزئیات آن ها نگاهی به بررسی S III بیاندازید. ما در اینجا تنها بر روی نرم افزارهایی که به صورت ویژه برای کار با قلم طراحی شده اند، تمرکز خواهیم کرد.
S pen و کارآیی
علاوه بر بهبودهایی که در نخستین نسخه Note شاهد بودیم، حالا نرم افزار S Note الگوهای بیشتری را برای انتخاب در اختیار کاربر قرار می دهد. همانند Note، بخش Formula امکان نوشتن فرمول های پیچیده را به شما می دهد و پنجره باز شویی هم نتیجه را از طریق Wolfram Alpha برای شما محاسبه می کند.
قابلیت تشخیص دست خط هم به لطف قلم متحول شده S Pen که حالا ضخیم تر، بلندتر و ارگونومیک تر شده به طرز قابل ملاحظه ای بهبود یافته است. با وجود فناوری جدید تقریبا هیچ نوع کندی در هنگام نوشتن بر روی صفحه احساس نخواهید کرد. امکان نوشتن از این طریق در ایمیل ها و پیام ها وجود داشته و در هر جایی می توانید به آسانی کلمات نوشته شده از این طریق را به صورت خودکار به کلمات تبدیل کنید.
1728129-1.jpg
18-4.jpg
19-3.jpg
S Pen ترفندهای جدیدی هم فرا گرفته است که یکی از جذاب ترین های آن ها Air view نام دارد. Air View پیش نمایش هایی از ایمیل ها، گالری های تصاویر و ویدیوها با قرار گرفتن قلم بر روی آن ها به نمایش در آورده و یا با قرار گرفتن بر روی کلیدی خاص، عملکرد آن را در برچسب کوچکی بر روی صفحه به شما نمایش می دهد.
در نرم افزار تقویم S Planner، Air View قرار ملاقات ها را بدین روش به شما نمایش می دهد و اگر برنامه شلوغی داشته باشید، خواهید دید این روش تا چه حد کارتان را آسان تر ساخته است. حالا کلید تعبیه شده بر روی S Pen به آن می گوید که محتویات انتخاب شده ویرایش و یا کپی شوند. قابلیت Easy Clip امکان برش زدن ناحیه خاصی از تصویر به نمایش در آمده بر روی صفحه را به شما می دهد. ناحیه برش زده شده را می توان به آسانی از طریق ایمیل ارسال نموده، در یادداشت ها درج کرده و یا برای استفاده های بعدی به حافظه موقت کپی کنید. یکی دیگر از کاربردهای S Pen این است که بیرون کشیدن آن از جای خود در طی تماس های تلفنی سبب فراخوانی نرم افزار S Note می شود. با این روش نه تنها به سرعت می توانید به یادداشت آدرس ها و دیگر اطلاعات ارائه شده در طی مکالمه تان بپردازید بلکه امکان انجام کارهای دیگری چون خواندن ایمیل ها و یا برقراری تماس را که گاها بسیار به کار می آیند نیز خواهید داشت.
پردازنده و حافظه
بهترین نکته راجع به Note II این است که از پردازنده چهار هسته ای پرقدرتی استفاده می کند. سامسونگ در اینجا از تراشه فوق العاده عالی Exynos 4412 بهره گرفته است که در ابتدا در نسخه بین المللی Galaxy S III به کار گرفته شد و خبر بهتر این که حالا فرکانس کاری آن به 1.6 گیگاهرتز افزایش پیدا کرده است. آنچه که از نظر قدرت پردازشی در Note II می بینیم، در واقع بهترین قدرتی است که می توان تا پیش از رسیدن گوشی های مبتنی بر S4 pro چون Optimus G به بازار در دنیای اندروید شاهد بود.
گوشی از دو گیگابایت RAM، بهره می برد؛ حافظه داخلی گوشی در ساده ترین و ارزان ترین نسخه Note II به 16 گیگابایت می رسد که ده گیگابایت آن در دسترس کاربر است و علاوه بر این گوشی از کارت های حافظه MicroSD نیز برای افزایش فضای ذخیره سازی پشتیبانی می کند. آن طور که سامسونگ اعلام کرده است نسخه های 32 و 64 گیگابایتی گوشی نیز در دسترس خواهند بود. اگر تصور می کنید مرورگری که در Samsung Galaxy S III می بینید بهینه سازی شده است، پس بهتر است کمی صبر کنید تا مرورگر به کار گرفته شده توسط سامسونگ در Jelly Bean را مشاهده کنید. iPhone 5 که در حال حاضر سریع ترین مرورگر دنیا را در اختیار دارد در تست مرورگر جاوا اسکریپت SunSpider موفق به کسب امتیاز 947 شد (امتیاز کمتر بهتر است) و Galaxy Note II تنها با اندکی اختلاف امتیاز 1028 را بدست آورد که نشان از حضور پرقدرت اندروید در این زمینه حتی پیش از پا گذاشتن گوشی های مبتنی بر Snapdragon S4 به بازار دارد.
سریع، روان و بدون هیچ نوع کندی، استفاده از مرورگر در صفحه ای با این اندازه به شدت لذت بخش است. متاسفانه از پشتیبانی از Adobe Flash در JB خبری نیست، بنابراین برای استفاده باید آن را از Google Play دانلود کرده و یا از فایل APK نسخه ICS اندروید بهره بگیرید.
Note II از قابلیت دانلود با سرعت 100 مگابیت در شبکه های LTE و 42 مگابیت بر ثانیه در شبکه های HSPA+ برخوردار است. علاوه بر این Note II از Wi-Fi، بلوتوث 4.0، A-GPS، Wi-Fi Direct، DLNA و رادیو اف ام با RDS نیز پشتیبانی می کند. Note امکان از NFC هم برخوردار بوده و با استفاده از یک تبدیل MHL می توانید از خروجی HDMI نیز بهره بگیرید.
دوربین
Note II از دوربینی هشت مگاپیکسلی برخوردار است و رابط دوربین در واقع همان رابط Nature UX است. مشکلاتی چون کندی شاتر و ثبت پیاپی عکس ها با نگاه داشتن کلید شاتر مجازی هم اکنون رفع شده و به حد استاندارد رسیده اند؛ علاوه بر این دوربین در فوکوس و ثبت عکس بسیار سریع عمل می کند. دوازده جلوه متفاوت نیز در اختیار کاربر قرار گرفته و شما می توانید از میان حالت های مختلفی چون HDR، Best Shot (که بهترین عکس از میان هشت عکس ثبت شده را به شما نمایش می دهد)، Best Face ، Panorama و تشخیص لبخند یکی را برای ثبت عکس انتخاب کنید. عکس ها بسیار خوب هستند؛ آن ها واضحاند، میزان جزئیات بالایی دارند و علاوه بر این دامنه پویای آن ها عالیست. رنگ ها کمی بیش از حد اشباع شده اند، که عکس ها را در نگاه اول بسیار جذاب تر می کنند. علاوه بر این سطح نویزها در حد خوبی نگاه داشته شده و الگوریتم های فشرده سازی نیز از میزان جزئیات عکس ها نمی کاهند.
20-4.jpg
Note 2 امکان ضبط ویدیویی با نرخ 30 فریم بر ثانیه را برای شما مهیا می کند و علاوه بر رنگ های تقویت شده، جزئیات بسیاری نیز در آن ها نمایان است. امکان زوم دیجیتال در حین فیلم برداری با حرکات نیشگون مانند هم وجود دارد که به دلیل افت بالای کیفی ویدیوها آن را توصیه نمی کنیم. دوربین در این حالت از فوکوس خودکار مداوم و فوکوس لمسی هم پشتیبانی می کند. با اینکه صدای ضبط شده بسیار قوی است اما بسیار یکنواخت است. علیرغم تعبیه شدن دو میکروفن برای خنثی سازی نویزها، انواع سیگنال های صوتی با صداها ترکیب می شوند.
قابلیت های چند رسانه ای
پخش کننده موسیقی nature UX از دسته بندی آهنگ ها با نام خواننده، آلبوم و لیست های پخش پشتیبانی کرده و امکان دسترسی آسان به حالت های مختلف پخش صدا چون صدای 7.1 کاناله و Concert hall را در کنار اکولایزر ها فراهم می سازد. با استفاده از نرم افزار AllShare می توانید آهنگی را که در حال گوش دادن به آن هستید را با دیگر دوستان خود را از طریق گوشی های سامسونگ به اشتراک بگذارید. لبه Music Square هم تمامی آهنگ های شما را در یک ماتریس که احساس و حالت روانی شما را تعیین می کند، به نمایش می گذارد.
صدای بلندگو در این بخش نیاز به توجه ویژه ای دارد. صدای گوشی بسیار قوی است، قوی تر از نسخه اول Note و بسیار قوی تر از Galaxy S III؛ اما آنچه مهم تر است پُر تر و عمیق تر بودن صدا نسبت به آن چیزی است که معمولا در گوشی های هوشمند شاهد آن هستیم.
گالری از اندازه صفحه نمایش به خوبی استفاده می کند و با تقسیم صفحه به دو قسمت، دسترسی آسانی را به پوشه ها در سمت چپ و محتویات آن ها در سمت راست صفحه فراهم می کند. شما همچنین با استفاده از قابلیت Air View مربوط به S Pen هم می توانید محتویات پوشه ها را مشاهده کنید.
امکان بهره گیری از نمای سه بعدی نیز در گالری وجود دارد. در نمای Timeline، تصاویر در صفی سه بعدی به ترتیب زمانی به نمایش در می آیند. نمای Spiral هم بسیار شبیه گالری آماده شده برای استفاده در سیستم عامل Tizen سامسونگ بود، در صفی انحنادار به نمایش محتویات گالری می پردازد. به غیر از گزینه های استانداردی چون امکان برش و چرخاندن تصاویر، گزینه های بسیار دیگری نیز در اختیار شماست.
ما از کیفیت خوب مکالمات تلفنی در Samsung Galaxy Note II به شدت لذت بردیم. گوشی خروجی صدای مخاطب سیگنال های بسیار قوی را حذف کرده و در کل بلندی صدا را به نصف کاهش می دهد؛ بنابراین با وجود واضح بودن، صدا به هیچ وجه گوش شما را آزار نمی دهد.
از سوی دیگر بلندی صدا هم به حدی کافیست و دو میکروفنی که برای خنثی سازی نویزها در نظر گرفته شده اند صدای ما را به شکلی واضح و بلند انتقال می دهد. شاید صحبت کردن با Note II با توجه به اندازه آن هنوز هم برای شما عجیب باشد اما هر آنچه از نظر کیفیت صدا انتظار می رود، سامسونگ در آن برای شما تعبیه کرده است.
باتری
با مجهز بودن به یک باتری 3100 میلی متری، Galaxy Note II هنوز هم با گوشی هایی چون MAXX و MAXX HD موتورولا فاصله دارد اما در محصول سامسونگ امکان تعویض باتری نیز در اختیار شماست.
هنوز زمان های رسمی برای این باتری از سوی سامسونگ اعلام نشده است اما ما یک آزمون غیر علمی برای بررسی مدت زمان دوام باتری در برابر Note و Galaxy S III در پخش ویدیویی انجام دادیم. تمامی این گوشی ها تا 100% شارژ شده، حالت آن ها به حالت پرواز تغییر داده شده، میزان روشنایی صفحه نمایش آن ها به حالت حداکثر تنظیم شده و یک ساعت با این گوشی ها به پخش ویدیو پرداختیم. در پایان Note رقم 83 درصد، Galaxy S III رقم87 درصد و Galaxy Note II رقم خیره کننده 92 درصد را برای میزان شارژ باتری نمایش دادند. تصور می کنم Note II فاصله چندانی با رکورد 14 ساعته RAZR MAXX در پخش ویدیویی نداشته باشد.
نتیجه گیری
اگر Galaxy Note II نظر شما را در نگاه اول به خود جلب کرده است، به احتمال زیاد با نقص های آن در مورد اندازه و این که باید کار آسان با یک دست و جای دادن گوشی در جیب را فدای اندازه صفحه نمایش فوق العاده گوشی کنید؛
در برابر نسخه قبلی گوشی چندان کوچک تر نشده است که با توجه به اندازه بزرگ تر صفحه نمایش طبیعی به نظر می رسد. گرچه این صفحه نمایش به تنهایی سبب می شود که ارتقا را به Note II ارزشمند باشد. صفحه نمایش این گوشی، بهترین صفحه نمایشی است که سامسونگ تا به حال موفق به ساخت آن شده است و تمامی نقاط ضعف نمایشگرهای Super AMOLED در آن رفع شده اند.
24 درصد افزایش ظرفیت باتری هم به تنهایی ارزش ارتقا را دارد. با وجود باتری جدید مدت زمان بیشتری می توان از گوشی لذت برد و از همه مهم تر آنکه امکان تعویض باتری نیز در اختیار شماست.
اگر به دلیل دارا بودن قلم و شیاری خاص برای جای دادن آن به سراغ Note رفته اید هم باید خبر مسرت بخشی به شما بدهم و آن بهبود یافتن S Pen است. حالا کار با S Pen آسان تر شده و قابلیت هایی چون Air View و Pop Up Note هم بدان افزوده شده اند.
این سه مورد در کنار هم سبب می شود که Note II هم محصول با ارزشی برای ارتقا بوده و هم آنکه برای کاربران جدید محصولی ایده آل باشد. با افزوده شدن کیفیت خوب عکس های و ویدیوهای گوشی، اسپیکر عالی، کیفیت بسیار خوب مکالمه و امکان افزایش فضای ذخیره سازی به این موارد بیش از پیش ارزش آن را درک خواهید کرد. تنها ضعف گوشی به کیفیت نه چندان مناسب صدا در هنگام ضبط ویدیویی آن باز می گردد.
به غیر از LG Intuition و نخستین نسخه Note، محصول دیگری که امکان رقابت با اندازه این صفحه نمایش را داشته باشد، وجود ندارد. امتیازات و برتری های گوشی نسبت به نخستین نسخه Note کاملا مشخص هستند و تنها مزیتی که می توان برای محصول قدیمی تر ذکر کرد ارزان تر بودن آن است. LG intuition فاقد شیار مخصوصی برای جای دادن قلم است و باید آن را به صورت جداگانه همراه با گوشی شما حمل کنید. این گوشی از سیستم عامل Android ICS بهره برده و شکل مربع گونه آن سبب می شود تا کار با این گوشی نسب به Note II دشوارتر باشد.

مزایا
· بهترین صفحه نمایش HD Super AMOLED ساخته شده توسط سامسونگ
· بهبود ارگونومی و عملکردهای S Pen
· عمر عالی باتری
· پردازنده قدرتمند چهار هسته ای
· عکس ها و ویدیوهای بسیار خوب
· کیفیت صدای عالی
· اسپیکر عالی با صدای بلند و واضح
نقص ها
· کیفیت نه چندان خوب صدا در ویدیوهای ضبط شده
منبع : جی اس ام
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا