تایید اولین داروی پیشگیری از hiv توسط سازمان غذا و دارو

Night Spirit

Night Spirit

گنده تالار !
مدیر ارشد تالار
قرص ترووادا، که محصول شرکت بیوتکنولوژی (زیست فنّاوری) Gilead Sciences کالیفرنیا است، توانسته بعد از دو مرحله آزمایش بر روی ۲۵۰۰ نفر HIV منفی که در گروه پرخطر رفتارهای جنسی قرار داشتند، اعتماد سازمان غذا و دارو را کسب کند.
2.jpeg
نارنجی: اگر به خاطر داشته باشید، اوایل اردیبهشت ماه از بررسی بیشتر قرص ترووادا به عنوان داروی پیشگیری از HIV صحبت کردیم. تاکنون از این قرص به عنوان یک داروی درمانی در بیماران HIV‪+‬ استفاده می شد، اما تحقیقات نشان از تاثیر آن در کاهش خطر ابتلا به HIV داشتند. حالا سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) ترووادا را به عنوان اولین داروی پیشگیری از HIV تایید کرده است. با توجه به تعداد افرادی که سالیانه در خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند، این موضوع می تواند یک گام بزرگ به جلو باشد.

قرص ترووادا، که محصول شرکت بیوتکنولوژی (زیست فنّاوری) Gilead Sciences کالیفرنیا است، توانسته بعد از دو مرحله آزمایش بر روی ۲۵۰۰ نفر HIV منفی که در گروه پرخطر رفتارهای جنسی قرار داشتند، اعتماد سازمان غذا و دارو را کسب کند. در این آزمایشات، پزشکان دریافتند که در صورت استفاده مداوم از دارو، میزان و احتمال آلودگی به شدت کاهش می یابد. FDA میزان تاثیر این دارو را ۴۲ درصد اعلام کرده است.

بله، به شکل شگفت آوری خطر آلودگی به HIV تا نصف کاهش یافته است. البته هنوز زود است که میزان تاثیر و کارایی دارو در جمعیت های بزرگ تر را پیش بینی کنیم. زیرا در این میان فاکتورهای زیادی موثرند. مانند به خاطر سپردن زمان مصرف قرص و مصرف منظم آن که کنترل این موضوع در افراد کار مشکلی است. و البته نباید از خاطر برد که هر عدد قرص ترووادا تقریبا ۴۰ دلار قیمت دارد. همچنین این اولین آزمون بالینی نیست که ممکن است نتایج نادرستی را به نمایش گذاشته باشد. پس هنوز بهترین و شاید تنها راه مقابله با HIV و دیگر بیماری های مقاربتی، همان کاندوم است.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا