توری گابیون چیست؟

  • شروع کننده موضوع marjan.raad
  • تاریخ شروع
M

marjan.raad

کاربر تالار
کاربر تالار
توضیحات بیشتر توری گابیون
شما احتمالا توری گابیون را قبل از این دیده اید، اما هرگز نمی دانید که آنها چه نامیده می شوند. گابیون چنین تعریفی دارد: یک قفس، سیلندر یا جعبه پر از سنگ یا بتن یا گاهی اوقات شن و ماسه و خاک برای استفاده در مهندسی عمران، ساخت جاده، حفاظت فرسایش، برنامه های کاربردی نظامی و محوطه سازی.
امروزه تولید گابیون که توری هگزاگونال است، همراه تولید توری حصاری و افزایش خرید توری مش ، رونق داشته است.

%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%B1%DB%8C-%DA%AF%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D9%88%D9%86.gif

بهترین ابزار
آیا شما برای چشم انداز حیاط خلوت خود به دنبال چیزی هستید، اما دقیقا نمی دانید نیازتان چه چیزی است؟آیا شما همه چیز را جستجو کرده اید و دیگر راه حلی برای شما باقی نمانده است؟پیشنهاد و راه حل فولاد صنعت زمانی به شما، یک نگاه صنعتی، سنتی یا مدرن می باشد که در یک زمان یک یا چند هدف را در بر می گیرد یعنی با یک تیر چند نشان را بزنید؛ شما می توانید به تماس با یک حرفه ای برای نصب توری گابیون فکر کنید.
آشنایی بیشتر با فنس گابیون
حتما تعریف دقیقی از گابیون می خواهید؟ گابیون در واقع نوعی قفس فلزی به شکل تور است.
القاب گابیون!
گابیون با نام های دیگری نظیر توری سنگی، سیل بند و گابیون بندی نیز شناخته می شود.
گابیون چه مزیتی دارد؟
گابیون وظیفه نگهداری از متریال های متفاوتی مثل خاک، سنگ و … را در مکان های بسیاری بر عهده دارد. توری سنگی باعث می‌ شود تا ما بتوانیم حجم بالایی از مواد مختلف را در جایی ذخیره کرده و یا از ریزش آنها جلوگیری کنیم.
گابیون و کاربرد های فراوان آن!
توری سنگی در صنایع زیادی کاربرد دارد، دلیل آن هم واضح است:
فرض کنید که جایی برای نگهداری لباس ها، کفش ها و سایر وسایل شخصی شما وجود نداشته باشد. قطعا برای نظم دادن به وسایل شما نیاز به ساخت و تهیه سازه ای برای نگهداری از آنها دارید. ساخت توری سنگی نیز به دنبال چنین نیازی انجام شد تا صنعت گران بتوانند حجم بالای متریال مورد استفاده خود را نظم داده و نگهداری کنند..
تاریخچه استفاده از گابیون
کمی درباره تاریخچه استفاده از توری سنگی صحبت کنیم تا درک بهتری از کاربرد متفاوت آن داشته باشید.اولین بار گابیون در صنایع نظامی مورد استفاده قرار گرفت. نظامیان درون توری های فلزی را پر از سنگ و کلوخ کردند تا در برابر متجاوزان احتمالی، نقش دفاعی را اجرا کند. به این ترتیب بود که نخستین توری سنگی ساخته شد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت.
گابیون چوبی
علاوه بر این در کشور مصر، توری های چوبی ساخته شد که درون رودخانه ها قرار می‌گرفت تا از جریان زیاد آب و طغیان احتمالی جلوگیری کرده باشد. این نیز یکی دیگر از کاربرد های قدیمی توری سنگی بود.همانطور که می‌ بینید استفاده از گابیون به سالیان پیش برمی‌ گردد که امروزه به شکل مدرن مصرف می شود.
توری سنگی
شما به احتمال زیاد توری سنگی را در طرف زیر گذر ها، در اطراف مناطق ساخت و ساز و یا در امتداد آبراه دیده می شود. در واقع هزاران سال است که از چوب پنبه ساخته شده اند و عمدتاً به عنوان مکانیسم های دفاع در طول زمان جنگ مورد استفاده قرار می گیرند.
توری سنگی از چه چیزی ساخته می شود؟
گابیون از فولاد پوششی، گالوانیزه یا فولاد ضدزنگ ساخته می شود تا شکل ساختار و طول عمر آن حفظ شود.
دلیل تولید گابیون از مفتول گالوانیزه
علت اینکه جنس توری سنگی غالبا از مفتول گالوانیزه است، اینست که موارد استفاده از توری سنگی بسیار متنوع بوده و نیاز به متریالی دارد که در شرایط آب و هوایی و دمایی گسترده ساختار خود را حفظ کرده و تخریب نشود؛ چرا که درصورت اکسید شدن چنین ساختار بزرگی از توری سنگی، استحکام آن به سرعت از بین رفته و فاجعه به بار می‌ آورد. فرض کنید که توری سنگی مورد نظر ما، وظیفه حفظ استحکام یک سازه درون آب را برعهده دارد. اگر این توری سنگی ما اکسید شده و زنگ بزند، کل سازه در زمان کمی فرو خواهد ریخت. چنین اتفاقی هزینه های هنگفتی را ایجاد خواهد کرد.
ویژگی اصلی توری سنگی
در حقیقت توری سنگی باعث می‌ شود تا استحکام سازه های مختلف بیشتر شده و خطر تخریب به حداقل برسد.این هدف با مکانیسم ساده اما بسیار پر کاربردی انجام می شود. مکانیسم گابیون به این شکل است که از سمتی به زمین محکم شده و از سمت دیگر تمام نیروی وزن سازه مورد نظر را از درون خود عبور داده و به زمین منتقل می کند. به این ترتیب سازه مورد نظر که نقطه اتصال قابل اطمینانی به منطقه محکمی نداشته است، ریزش نکرده و مستحکم باقی می‌ ماند.
برای خرید توری گابیون با ما تماس بگیرید یا از طریق سایت سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.
مهمترین هدف
با این حال اغلب از فنس گابیون برای به ننیجه رساندن یک هدف خاص یعنی ایجاد دیوار حائل استفاده می‌شود.
قیمت توری گابیون
توری سنگی به علت ساختار ساده ای که دارد، نسبت به سایر سازه های مشابه خود بسیار مقرون به صرفه است.البته که توری سنگی نیز مانند هر محصول دیگری، انواع زیادی دارد و هر کدام از این انواع توری سنگی قیمت متفاوتی را دارا می‌باشند. اما به طور کلی قیمت توری گابیون در کنار کاربرد مفیدی که دارد، مناسب است و نیاز به هزینه گزاف ندارد.> ضمناً قیمت توری گابیون متأثر از قیمت مفتول گالوانیزه بوده و تغییر قیمت مفتول، سبب تغییر قیمت توری است.
توری گابیون سبدی
این مدل که روی دیوار جاذب قرار می گیرد، نیازی به پایه و ستون های خاصی ندارند.این گابیون زمانی که همه آوار ها و مواد گیاهی حذف شده اند، بر روی خاک مرتفع ساخته می شوند. این دیوار ها به علت وزن، قدرت، نفوذپذیری، توانایی کانتور به زمین و همچنین گستردگی و قرار گرفتن در محیط های سرد و یخبندان، نیازی به پایه ای ندارند.
در چه محیط هایی گابیون قابل استفاده است؟
استفاده های دیگری که می توان برای فنس گابیون نام برد، کاربرد آن در حیاط خلوت شامل دیوار های صندلی استوار، پایه های مبلمان در فضا های باز و حتی محیط های دارای آب و شومینه می باشند. این ویژگی ها ممکن است متناسب با سبک هر خانه ای نباشد؛ اما هنگامی که با محیط موردنظر سازگار باشد، قطعا توجه خاصی را به خود جلب می کند.
یکی دیگر از کاربرد های این محصول، در ساخت تمامی پایه های اصلی ساختمان ها است. برخی از ساختمان ها به طور کلی توسط فنس گابیون ساخته می شوند. به این صورت که ستون ها و دیوار های اصلی ساختمان را با توری سنگی ساخته و روی آنها را با لایه ای از سنگ و گچ و … می‌ پوشانند.
انواع توری گابیون
در ادامه قصد داریم تا درباره انواع فنس گابیون صحبت کنیم. در زیر به بررسی بیشتر تعدادی از انواع گابیون می‌پردازیم:
توری گابیون سبدی :
گابیون به شکل سبد بیشتر در مصارفی مانند راه سازی، جاده سازی و راه آهن استفاده می شود.این طرح به شکل جعبه مکعبی شکل می‌ باشد و درون آن را می توان با مواد متفاوتی پر کرد.
توری گابیون تشکی:
این نوع طول و عرض بیشتر ولی ارتفاع کمتری دارد. تراکم مفتولی در این نوع از توری سنگی بیشتر است.این مدل به صورت پله پله چیده می‌ شود تا از سرعت زیاد آب درون جوی و فرسایش جلوگیری کند.
توری گابیون کیسه ای:
این مدل در شرایط اضطراری ساخته شده و نظم زیادی ندارد و خلل زیادی داشته و منعطف است.
توری گابیون بی شکل:
از گابیون بی شکل در نگهداری از مصالح و سنگ و خاک کناره جاده ها استفاده می شود.
توری گابیون تزیینی:
گاهی از فنس گابیون در زیبا سازی مناطق استفاده می شود.برای مثال درون آنها را پر از گل و گیاه می کنند و در گوشه کنار شهر قرار می‌ دهند.
نکات مهم در خرید فنس گابیون
اگر فکر می کنید که توری سنگی یک راه حل خلاقانه برای حیاط خلوت است که با جستجو و بالا و پایین کردن در اینترنت یا تحقیقات میدانی آن را انتخاب کرده اید، می توانید با شماره های ما تماس بگیرید و در این خصوص مشاوره رایگان دریافت کنید. در حالی که این سازه ها ممکن است کمتر درگیر ساختار هایی باشند که نیاز به پایه و کار دقیق سنگ تراشی دارند، هنوز هم نیاز به طراحی و نصب حرفه ای دارند. محاسبات بار باید انجام شود تا اطمینان حاصل گردد که ساختار باقی می ماند و به درستی نصب شده است، به ویژه هنگامی که به عنوان یک دیوار حائل استفاده می شود.گابیون های آهن تخفیف دارای ضخامت ۱٫۶ ، ۱٫۷،۱٫۸ ،۲، ۲٫۵و ۳ و چشمه ۸*۱۰ و ۶*۸ هستند.
نحوه استفاده از گابیون چگونه است؟
معمولاً از توری سنگی به صورت سبد یا باکس استفاده می‌ کنند.در واقع باکس‌ های آن به شکل مربع و در برخی اوقات، اگر نیاز باشد، به شکل استوانه در می آیند. وقتی که باکس مورد نظر را در جای خود کار گذاشتند، اقدام به پر کردن آن با سنگ می‌ کنند که در واقع به صورت خشکه چینی صورت می‌ گیرد. در نهایت که باکس‌ ها کاملاً پر شدند، آن‌ ها را در کنار یکدیگر می‌ گذارند و با این کار سطحی محکم و صاف از گابیون ها به وجود می‌ آید. این باکس‌ های پر شده با سنگ، می‌ توانند بهترین وسیله برای جلوگیری از ریزش خاک در جا هایی که رانش زمین وجود دارد باشند.
برای خرید توری گابیون با 02122220025 تماس گرفته و قیمت اجرای گابیون را در سایت zamanisteel.com مشاهده کنید.
آموزش گام به گام بستن گابیون
حال که به بررسی جنبه های مختلف این محصول پرداختیم، قصد داریم تا به شما آموزش ساخت یک گابیون ساده و سپس گابیون بندی آن را ارائه دهیم.
برای این کار شما به وسایل زیر نیاز دارید:
۱- تعدادی سنگ که بهتر است سنگ رودخانه ای باشند.
۲- یک قفس فلزی ساده که به آن نیازی نداشته باشید.
۳- یک قیچی فلز بر.
۴- یک عدد انبردست.
نحوه بستن گابیون
برای ساخت توری گابیون:
۱- اتصالات قفس را با کمک قیچی و انبردست باز کنید و هنگام کار ایمنی رعایت شود تا آسیب نبینید.
۲-قفس باز شده را به شکل استوانه دربیاورید و انتهای آن را از دو طرف با انبردست وصل کنید.
۳- یک قطعه فلز مناسب را نیز زیر سازه خود قرار دهید.
۴- سنگ های رودخانه را روی هم قرار دهید و یک ستون مرتب از سنگ بسازید.
۵- این ستون را درون توری گابیون ساخته شده قراردهید و مکان های خالی را با سنگ بیشتر پر کنید.
حال یک گابیون کوچک ساخته اید که می توانید از آن برای پایه گلدان باغ و راه پله استفاده کنید.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا