تکنولوژی دیجیتال و میکروسکوپ ها در عصر جدید

aceman

aceman

کاربر تالار
کاربر تالار
میکروسکوپ های دیجیتال میکروسکوپ های قرن حاضر هستند این مدل ها به دلایل زیادی از میکروسکوپ های قدیمی تر پیشی گرفته اند. یکی از این دلایل میتواند قابلیت ذخیره سازی نامحدود اطلاعات و استفاده از آنها در آینده است.

آموزش مطالب علمی را برای کودکان میتوان از سنین پایین شروع کرد و نیازی نیست حتما مقید به مباحث کلاس درس بچه ها باشیم اما معمولا این مبحث های علمی برای افراد خسته کننده هستند به خصوص بچه ها که به راحتی بر روی یک موضوع تمرکز نمیکنند. اما اگر بتوان موضوع علمی را به شیوه ای جذاب به افراد عرضه کرد مطمئنا میزان تاثیرگذاری و یادگیری مباحث به مراتب بالاتر خواهد رفت.

میکروسکوپ دیجیتال میتواند چشم افراد را به دنیای اطرافشان باز کند و مباحث علمی را به روشی جذاب یاد بگیرند. نمونه های زیادی است از کاربرد و استفاده این میکروسکوپ ها برای استفاده های شخصی، تحقیقاتی، آموزشی و ....

فرآیند یادگیری :

چیزهای زیادی وجود دارد که بچه ها تمایل دارند آنها را آزمایش بکنند و نگاه دقیقتری به آنها داشته باشند. سطح گلبرگ، برگ درختان، کفش دوزک، عنکبوت، پوست پیاز و حتی سطح پوست دستشان. با درگیر کردن ذهن کودکان توسط این میکروسکوپ ها سوال زیادی در ذهن آنها ایجاد میشود و اطلاعات آنها درباره محیط اطرافشان افزایش میابد. هرچه محیط آموزش مهیج تر و جذاب تر باشد فرآیند آموزش نیز آسانتر خواهد شد.

مزیت های دیجیتالی بودن این میکروسکوپ ها :

احتمالا همه ما حدقل برای یک بار هم که شده از یک میکروسکوپ برای تماشای اجسام استفاده کرده ایم. مدرسه، دانشگاه یا محیط کار. میکروسکوپ های قدیمی یک یا دو چشمی ابزارهای خوبی برای تماشای اجسام ریز هستند اما با اتصال usb به یک میکروسکوپ دیجیتال میتوان تصویر مشاهده شده در میکروسکوپ را بر روی یک کامپیوتر هم مشاهده کرد. حتی میتوان از این تصاویر با فاصله زمانی تعیین شده عکس گرفت و ویدئو ضبط کرد تا بعدا بتوان با دقت بیشتری به آن پرداخت.

با پیشرفت تکنولوژی استفاده از این میکروسکوپ ها در مراکز آموزشی روز به روز افزایش پیدا میکند چرا که با استفاده از آنها میتوان تمرکز دانش آموزان را به درس تا حد زیادی افزایش داد.
 
آخرین ویرایش:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا