دانلود فیلم مستند بسیار زیبای «در جستجوی کورش» به مناسبت 7 آبان روز بزرگداشت کورش بزرگ

raul

raul

کاربر تالار
کاربر تالار
کاربر فعال
7e76c1a1c4f8537cbc9daae55a921391.jpg





سیروس کار
، پژوهشگر و کارگردان فيلم مستند "در جستجوی کورش" :

«برای نخستين بار در تاريخ مستند، کورش اين نکته را به اثبات رساند که پذيرش حقوق خداداد شهروندان نه تنها حکومت را تهديد نمی کند ، که به قدرت آن می افزايد».



برای درک اين موضوع، بايد به ياد داشت که پيش از کورش، همه امپراتوری ها ، از جمله در مصر و آشور و بابل ، بر بنياد ترس آفرينی ماندگاری خود را تضمين می کردند. کورش، با پذيرش به خطر انداختن حکومت خود، در ابتدا برخی از آزادی ها را به شهروندان خويش عطا کرد، و به زودی دريافت که اين آزادی ها نه تنها حکومت او را تهديد نمی کنند که او را قوی تر از پيش می سازند. اين دريافت پيشينه آن چيزی شد که گزنفون آن را در کتاب خود با عنوان «پرورش کورش» شرح داده است. اين کتاب به آن دسته از رهبران آينده که به اعطای برخی از آزادی ها به شهروندان خود می انديشيدند اين آرامش خاطر را عطا کرد که اعطای برخی آزادی های بنيادی هيچ لطمه ای به حاکميت نمی زند و شورش مردم نتيجه گريزناپذير اعطای آزادی نيست. اين پيشينه راهگشا مهم ترين دهش و ماندگار ترين ميراث کورش به شمار می رود.




مستند بسیار زیبای «در جستجوی کورش» ساخته سیروس کار

دانلود نسخه پارسی

دانلود نسخه انگلیسی




(البته این مستند هنوز کامل نشده و نزدیک 12 دقیقه اش فعلا موجوده که از لینک بالا می تونید دانلودش کنید. آقای کار در سال 2005 هنگامی که در عراق سرگرم فیلمبرداری این فیلم بود به وسیله ارتش آمریکا دستگیر شد گرچه پس از دو ماه آزاد شد ولی تا جایی که می دونم به دلیل مشکلات مالی هنوز موفق به تکمیل این مستند نشده است.)
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا