دکوراسیون با چوب بلوط سفید و قرمز

Night Spirit

Night Spirit

گنده تالار !
مدیر ارشد تالار
برترین ها: چوب های قرمز و سفید بلوط بسیار زیبا هستند و قیمت چندان بالایی هم ندارند. مردم در انتخاب دکوراسیون با استفاده از این چوب دو دسته هستند: افرادی که واقعا دوستش دارند و دسته ای که از آن متنفرند. اما به طور کلی، از این چوب در همه اتاق های خانه می توان بهره گرفت و بر زیبایی فضا افزود. در ضمن، چوب بلوط استحکام و دوام بالایی نیز دارد.

215051_953-1.jpg


برخلاف چوب های دیگر، چوب بلوط تنوع رنگ بسیاری دارد. از رنگ عسلی گرفته تا قرمزهای براق، رنگ های ترکیبی، رنگ و رو رفته و قهوه ای ملایم با تناژ قرمز از جمله رنگ های این چوب هستند.

215052_961-1.jpg


تضاد میان چوب بلوط قرمز و سفید

دو نوع چوب بلوط قرمز و سفید وجود دارد و برخلاف نام آنها، نمی توان به راحتی تفاوت میان رنگ آنها را تشخیص داد. تنها راه تشخیص این دو نوع چوب از هم منافذ موجود روی آنها است. چوب بلوط قرمز منافذ بزرگ تر و درشت تر دارد.

215053_910-1.jpg


هر دو نوع چوب بلوط طرح ها و خط های واضحی دارند به طوری که حتی در مدل های صیقلی شده نیز این راه ها به خوبی دیده می شوند و حتی با لمس، فرورفتگی های آنها را نیز می توانید احساس کنید.

215054_192-1.jpg


چوب بلوط قرمز

در دهه های 1970 و 1980 میلادی در آمریکا، کابینت های بزرگ آشپزخانه یا حمام بسیار کاربرد داشتند. در آن زمان چوب ها به طور عمودی برش می خوردند. این باعث ایجاد الوارهای قابل استفاده می شد و نمای متفاوتی از بلوط قرمز را به تصویر می کشید. در این دوره بیشتر از چوب های تیره استفاده می کردند.

در آن دوران، ساخت کابینت های چوبی از جنس بلوط قرمز بسیار مد شد زیرا بسیار ارزان و در همه جا در دسترس بودند.

215055_567-1.jpg


اما با گذشت زمان، مردم و مصرف کننده ها دید بهتری به دکوراسیون پیدا کردند و متوجه شدند این طرح های شلهقلمکار چیزی نیست که آنها باید داشته باشند. در نتیجهی این آگاهی، کابینت های چوب بلوط طرح های زیباتر و انتخاب سبک های متفاوت تری پیدا کردند.

بلوط قرمز با منافذ باز و راه های محسوس تر، به انتخاب نخست مصرف کننده ها تبدیل شد.

215056_401-1.jpg


چوب بلوط سفید

چوب بلوط سفید راه ها، طرح ها و منافذ کم تری نسبت به انواع قرمز دارد. البته این چوب نیز طرح دارد که بیان کننده سن درخت است. به همین دلیل است از این چوب برای تهیه بشکه و در صنعت کشتی سازی استفاده می شود. هر دو چوب های بلوط سفید و قرمز برای صنایع مبلمان سازی، کفپوش، معماری و کابینت سازی کاربرد دارند.

215057_395-1.jpg


برای ساخت انواع مبلمان و وسایل چوبی طرح دار از بلوط سفید به روش چهارتخته بری کردن استفاده می کنند. البته چوب بلوطسفید همیشه هم ارزان نیست. انواع فرانسوی آن بسیار گران است و منافذ بسته و شکاف های بسیار کم و محدودی دارد. این چوب ها از درختان پیر اروپایی تهیه می شوند و به دلیل محدودیت، قیمت های بالایی دارند.

215058_320-1.jpg


هزینه

چوب بلوط سفید همیشه گران تر از چوب بلوط قرمز است. چوب بلوط سفید فرانسوی که با نام بلوط اروپایی شهرت دارد، هر متر آن حدودا سه برابر گران تر از چوب های بلوط آمریکایی است.

215059_301-1.jpg


استحکام

دوام و عمر مفید هر چوب به خلل و فرج، شکاف و منافذ آن بستگی دارند. چوب درخت افرا از همه چوب های دیگر قوی تر و بادوام تر است. نمره دوام افرا 1,450، چوب بلوط سفید 1,360، چوب بلوط قرمز 1,290 و چوب گردو 1,010 است.

چوب های بلوط قرمز و سفید هر دو به دلیل استحکام بالا، قیمت مناسب و رنگ پذیری خوب، برای کفپوش بسیار مناسب هستند و کاربرد بسیاری در این صنعت دارند.

215060_857-1.jpg


پرداخت نهایی چوب

چوب بلوط سفید را اصولا با محلول پاکساز (برای دوام بیشتر) یا آهک پرداخت می کنند. سفید نیز محبوب ترین رنگ برای این جنس چوب است. گاهی نیز به گونه ای پرداخت می شود که تضاد میان را ها و طرح های چوب بهتر و بیشتر دیده شوند.

215062_863-1.jpg


عمر مفید


در صنعت دکوراسیون خانه از چوب بلوط قرمز و سفید – به ویژه در کشورهای غربی – بسیار استفاده می شود. این چوب ها به دلیل عمر مفید، دوام و استحکام بالایی که دارند همیشه مورد توجه طراحان قرار دارند.


 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا