روحاني:نبايد از فريادهاي غرب بترسيم

  • شروع کننده موضوع hasanhashemi
  • تاریخ شروع
H

hasanhashemi

کاربر تالار
کاربر تالار
786500c81f343cb00fa90ba15731578f.jpg



اخبار سیاسی - روحاني:نبايد از فريادهاي غرب بترسيم

رئيس جمهوري با بيان اينکه قدرت ارتباطات در دنياي امروز بخش مهمي از قدرت ملي است، گفت: ما مي توانيم پرچمدار مبارزه با افراط و افراطي گري باشيم و چهره واقعي اسلام را به دنيا معرفي کنيم.
به گزارش آريا، روحاني در مراسم گشايش هفتمين اجلاس مجمع عمومي اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي کشورهاي اسلامي در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي سازمان صدا و سيما افزود: جمهوري اسلامي ايران پارسال راه اعتدال را برگزيد و دست رد به سينه افراط و افراطي گري زد و همين نداي مبارزه با افراط و خشونت را به صورت يک نداي جهاني در سازمان ملل متحد اعلام کرد.وي گفت : طرح مقابله در برابر خشونت و افراط گري را به عنوان يک طرح از جانب ملت و جمهوري اسلامي ايران به سازمان ملل متحد بردند و آن را نه تنها تصويب کردند بلکه با صداي رسا آن را به اتفاق آراء مصوب ساختند.



روحاني افزود: بايد با همبستگي‌مان روزي فرابرسد که همه رسانه هاي جهان اسلام بتوانند يک رسانه مرتبط و مستقل در سراسر جهان به وجود آورند.رئيس جمهور گفت: نگذاريم در خبرها ، در تفسيرها ، غرب پيشتاز باشد ، نگذاريم حوادث را آنها مفسر باشند ، آنها تفسير و تعبير کنند ما پيشتاز اين حرکت باشيم.


روحاني افزود: کاري که در اين اتحاديه آغاز شده است ، کار مبارکي است، اين کار بايد توسعه يابد، هم با جذب رسانه‌هاي ديگر اسلامي در سراسر دنياي اسلام و هم با ارتقاي کيفيت و محتواي برنامه‌ها، بايد چهره واقعي اسلام را بتوانيم در رسانه هاي اسلامي معرفي، قرآن را تبيين، و راه پيامبر را ترويج کنيم.


رئيس جمهور گفت: اين رسالت بزرگ وظيفه ماست و ما بايد در برابر توطئه هاي غرب براي انحراف افکار و اذهان نسل جوان ما بايستيم و مقابله کنيم.


روحاني افزود: بايد با همه آنهايي که با هدايت غرب يا با تحجر خويش، راه غلط را انتخاب و ايجاد وحشت، ترور و خشونت را به نام جهاد دين معرفي کرده‌اند، مقابله و چهره رحماني اسلام را معرفي کنيم.رئيس جمهور ادامه داد: به دنيا بگوييم ما نه خشونتي داريم و نه افراطي. البته در برابر تجاوز ديگران و ظالمان، ما مقاومت خواهيم کرد.


روحاني گفت: مقاومت اصلي است در برابر اينکه ديگران تجاوز را عليه ما آغاز کرده اند و اين بيان قرآني ماست که ظلم نمي کنيم همچنان که زير بار ظلم نمي رويم.


رئيس جمهور افزود: در رسانه هاي اسلامي بايد صدق حديث و اداي امانت اصل باشد.


روحاني در ادامه گفت: به منافع زودگذر اصلاً نگاه نکنيد، رسانه هاي اسلامي بايد مورد اعتماد نه تنها در ميان ملت‌هاي خودشان و نه تنها در دنياي اسلام، بلکه بايد مورد اعتماد افکار عمومي جهان قرار بگيرند.رئيس جمهور ادامه داد: وقتي رسانه اي اسلامي است يعني حقيقت و واقعيت را مي گويد ، يعني دروغ نمي گويد و اغراق و مبالغه در خبر او نيست.روحاني گفت: در جنگ 33 روزه آن پيروزي بزرگي که بايد به آن افتخار کنيم و بيش از پيروزي در ميدان نبرد و جنگ بود، پيروزي رسانه مقاومت در برابر صهيونيست‌ها بود.


رئيس جمهور افزود: در جنگ اعراب و اسرائيل در سال 1967 در آن ايام در زمان جنگ من در نجف بودم ، مهم نبود که در آن جنگ چه کسي غالب شد و چه کسي مغلوب، از آن مهم‌تر اينکه مردم در نجف در قهوه‌خانه‌هايي که دور هم جمع مي‌شدند و به راديو گوش مي‌دادند چون در آن زمان تلويزيون به آن صورت نبود، به راديوي کشورهاي عربي گوش نمي‌کردند بلکه دنبال صداي عربي راديو اسرائيل بودند تا خبر واقعي جنگ را بشنوند، اين فاجعه بود.روحاني گفت: اينکه فرودگاه‌هاي مصر بمباران شد آن هم فاجعه بود اما اين فاجعه بدتر بود که مي خواستند سخن صدق را از صداي صهيونيست ها بشنوند.


رئيس جمهور افزود: اين تراژدي بحمدالله در جنگ 33 روزه برعکس شد، در جنگ 33 روزه صهيونيست ها تلاش مي‌کردند تا خبر واقعي جنگ را از صداي مقاومت بشنوند اين افتخار براي دنياي اسلام است.روحاني گفت: همه جا بايد چنين باشيم، بايد قلوب جهانيان را با رسانه‌اي که سرعت عمل، صداقت، اداي امانت، صرافت و دقت دارد تصرف کنيم.


وي با بيان اينکه آن چيزي که اصل است صدق حديث و اداي امانت است، افزود: در رسانه هاي اسلامي اين دو اصل مهم بايد سرلوحه کار باشد. رئيس جمهور گفت: خداوند ما را در اين راه ياري خواهد کرد.


قدرت ارتباطات در دنياي امروز، بخش مهمي از قدرت ملي است.


رئيس جمهور گفت: هر کشوري که بتواند ندا و صداي مردم خود را بهتر به جهانيان برساند و رابطه بهتري در ميان قشرها و گروه‌هاي جامعه خود ايجاد کند و در کشور و منطقه نداي اکثريت باشد و همنوا با خواست فطرت انساني باشد، بي‌ترديد خواست منطقي همه انسان‌ها، منطبق با فرهنگ راستين اسلامي است که آن فرهنگ نيز منطبق با فطرت انساني است.


روحاني افزود: در اين مقطع بي‌ترديد يکي از تقابل‌هايي که وجود دارد تقابل جهان اسلام با دنياي غرب است آن هم بر سر هويت و به ويژه هويت نسل جوان ما؛ غرب تلاش مي کند تا هويت جوامع انساني را به صورتي که خود مي خواهد شکل دهد.


رئيس جمهور گفت: امروز قبل از آنکه تصرف سرزمين‌ها مورد نظر قدرت هاي بزرگ جهاني باشد تصرف اذهان و افکار جوامع مورد نظر است و بنابرين اينجا جايي است که دنياي اسلام بايد با همه توان براي حراست از فرهنگ و هويت اسلامي خود وارد عمل شود.وي افزود: نه در ابزار و نه در محتوا، نمي‌توانيم از پيشرفته‌ترين ابزارهاي فناوري فاصله بگيريم.تغيير ضمير خودآگاه هنر نيست تغيير ضمير ناخودآگاه هنر است.رئيس جمهور در ادامه گفت: ما نمي توانيم در سرعت و در ظرافت و هنر تأثيرگذاري از دنيا عقب بمانيم.


روحاني افزود: امروز هر کس که سريع‌تر خبر را به گوش جهانيان برساند او جهت دهنده افکار عمومي در آن خبر است.رئيس جمهور گفت: خبرهاي بعدي با هر تفسير و تغييري انفعالي خواهد بود.روحاني افزود: امروز آن خبري تأثيرگذار است که از ظرافت هاي هنري برخوردار باشد.رئيس جمهور گفت: تغيير ضمير خودآگاه هنر نيست تغيير ضمير ناخودآگاه هنر است.وي افزود: از لحاظ فناوري و تأثيرگذاري، براي ما نقطه‌اي هست که امروز نه يک انتخاب که يک ضرورت است تا از همه ابزارها و فناوري‌ها ما نيز برخوردار شويم.


رئيس جمهور گفت: شايد آنها از نظر ابزار و تجهيزات امروز قدمي از ما جلوتر باشند اما خوشبختانه ما داراي محتواي سرشار از هدايت هستيم و آن فرهنگ بلند اسلام و خاندان اهل بيت (ع) است.


وي ادامه داد : آن محتواست که مي تواند بر ابزار غالب شود و بهترين تجربه آن انقلاب اسلامي بود.


روحاني گفت: در انقلاب اسلامي ما ابزاري در اختيار نداشتيم نه راديو و نه تلويزيوني در اختيار نبود. ما حتي ابزار لازم براي چاپ اعلاميه ها هم در اختيار نداشتيم اما رهنمودهاي امام از طريق نوار ضبط صوتي که از نجف يا پاريس از طريق تلفن به ايران منتقل مي‌شد در جاي جاي ايران زمين ظرف 24 ساعت منتشر مي‌شد.


روحاني افزود: ما از لحاظ ابزار بسيار ضعيف تر از جبهه مقابل بوديم اما به جهت محتوا پيروز شديم.


رئيس جمهور اضافه کرد: غربي ها بعد نوشتند که ايراني ها از ابزاري مانند مسجد، روحانيت و مردم برخوردار بودند که ما از آن غافل بوديم.


روحاني تصريح کرد: در جنگ تحميلي نه تنها بعثيان بلکه تمام دنيا در برابر ما بسيج شده بود اما ابزار ما در مقابل شرق و غرب پيروز شد.


رئيس جمهور با گراميداشت سالروز آزادسازي خرمشهر و پيروزي مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي گفت: در هر دوي اين پيروزي ها ايمان و اراده بر ابزار آنها پيروز شد.


وي افزود: اگر ما محتواي ارزشمند توليد کنيم مي توانيم بر آنهايي که ابزارهاي پيشرفته‌تر دارند پيروز شويم و افکار جوانان خودمان را مجذوب اهل بيت (ع) کنيم.


روحاني با اشاره به بعثت پيامبر گرامي اسلام(ص) آن را نهضتي پيروز در مقابل تمام بتکده ها دانست و گفت: امروز هم کاري جز بعثت نداريم.


رئيس جمهور اظهار داشت: رسول گرامي اسلام(ص) راعي الي الله بود و توانست همه بت ها را در هم بکوبد.


روحاني افزود: پيامبر گرامي(ص) همه سنت هاي ناروا را از زندگي مردم دور و راه حق را مستقر کرد.


رئيس جمهور گفت: دعواي اصلي ما بر سر آن است که غرب مي خواهد لذت گرايي و مصرف گرايي را در دنياي امروز براي جوانان ما مسير زندگي قرار دهد.


روحاني افزود: اين يعني بت مصرف، بت تبختر غرب، بت بي‌عدالتي و تبعيضي که مي خواهند در جهان بين مسلمانان و غيرمسلمانان جهان مستقر کنند.


غرب نمي خواهد ملتها در مسير فناوري هاي نوين باشند
رئيس جمهور گفت: امروز جهان غرب نمي خواهد ملتها در مسير فناوري هاي نوين قرار گيرند.
روحاني در ادامه سخنانش در اجلاس اتحاديه راديو و تلويزيونهاي اسلامي افزود: آنها سلطه خود را در انحصاري کردن فناوري هاي مدرن ميدانند و به همان علت هم به بهانه هاي مختلف مي خواهند دنياي اسلام و جهان در حال توسعه را هميشه با فاصله چند ساله با دنياي به اصطلاح پيشرفته و صنعتي خودشان قرار دهند.


وي گفت: اين بت تبعيض بايد شکسته شود و بايد جاي همه اين بت ها توحيد بنشيند که اگر ما گوينده و عمل کننده لا اله الا الله باشيم حتما صلاح و رستگاري در کنارش است.


رئيس جمهور افزود: پس ما امروز بايد خودمان را براي يک نبرد فرهنگي عظيم در دنياي ارتباطات با کشورهاي به اصطلاح صنعتي و مدرن آماده کنيم تا بتوانيم نسل جوان امروز و فردايمان را حراست و بعثت پيامبر(ص) را در دل جوانان پايدار و جاودانه سازيم.


روحاني گفت: امروزديگر ابزار راديو و تلويزيون کم کم کنار گذاشته مي شود و موبايل و اينترنت جاي آن را پر مي کند.


وي ادامه داد: ما بايد با همه ابزار نو، خودمان را مجهز و آماده براي يک نبرد بزرگ و تبليغي کنيم و اگر همه توان خود را به کار گيريم چون محتواي ما حق و منطق و فطرت است ، مي توانيم پيروز شويم.


روحاني گفت: امروز ديگر رسانه نقشش فقط ارتباطات نيست، امروز رسانه تاثيرگذار بر سبک زندگي و هنجارهاست.


رئيس جمهور افزود:امروز رسانه ها تصوير را نه منعکس مي کنند بلکه مي سازند و توليد مي کنند و در اين روزگار است که اگر ما نتوانيم با قدرت از فرهنگمان صيانت کنيم، سبک زندگي جامعه اسلامي به تدريج سبکي غربي خواهد شد و کم کم خانه و خانواده غربي خواهد شد و کم کم رابطه زن و شوهر و فرزند و پدر ، جوان دختر و پسر در جامعه ؛ غربي خواهد شد و مي رسد آن روزي که از نو، بت ها به جاي لااله الا الله ظهور و بروز کنند و اين فاجعه بزرگي براي دنياي اسلام است که با جاهليتي از نو مواجه شود.


درجهان اسلام نياز به توليد و برند داريم
رئيس جمهور گفت: اين فاجعه بزرگي براي اسلام است که با جاهليتي از نو مواجه شود و آن فرهنگ توحيد و نوري که از غار حرا تابيدن گرفت و قلب همه انسان ها را روشن کرد، خداي ناکرده، ظلمت و جهل و تاريکي، زندگي نسل جوان امروز و فرداي ما را فراگيرد.


روحاني در ادامه سخنانش در مراسم افتتاحيه هفتمين اجلاس اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي کشورهاي اسلامي تأکيد کرد: ما نياز به توليد و برند داريم همانطور که در غذا بايد بازار غذاي حلال را در دنياي اسلام و جاي جاي جهان بگسترانيم، هر مسلماني به هر کشوري رفت تابلوي غذاي حلال چشم او را جذب، دلش را آرام و بتواند از غذاي حلال استفاده کند.


رئيس جمهور افزود: بايد توليد پاک و نظيف را نيز بتوانيم جايگزين انواع توليدات منحرف کننده غربي کنيم و براي اين کار بايد برندي ايجاد کنيم و همه جا اين برند ، پدر و مادر را اطمينان دهد که محتوايش هدايتگر است و به جوان آرامش دهد که با ديدن و شنيدن آن محتوا ، بر ايمان و يقينش به حق و قيامت افزون مي شود.


روحاني تأکيد کرد : بايد برند، توليد و عمل صالح را به عنوان برند در دنياي اسلام ايجاد کنيم که هر کس هر محصولي را با برند صالح مي بيند اطمينان يابد که هر کس نوشته است درست و صحيح و منطبق بر واقعيت است.


رئيس جمهور گفت: بايد برندها را ايجاد کنيم؛ ما در زمينه فرهنگ و توليد فرهنگي، راديو و تلويزيوني و انواع توليدات فرهنگي بايد با برند خودمان افکار جهان اسلام را جذب کنيم.


روحاني با تأکيد بر اينکه نبايد از فريادها و زرق و برق هاي دنياي غرب بترسيم افزود: مي توانيم موفق شويم و پيشرو باشيم ، ما مي توانيم راه پيامبر (ص) را ادامه دهيم اگر نمي توانستيم او امام هدايت ما نبود اگر نمي توانستيم راه پيامبر (ص) را ادامه دهيم او سراج منير ما نبود.


رئيس جمهور اضافه کرد: اگر ما قابليت براي دعوت پيامبر (ص) را نداشتيم او داعيا الي الله ما نبود ما مي توانيم راه پيامبر (ص) را برگزينيم، راه بعثت را ادامه دهيم و با بت ها بجنگيم.


روحاني افزود: ما به همراه راه بعثت، راه علي(ع) و راه اهل بيت (ع) مي توانيم حتي به قلب کعبه هم نفوذ کنيم و بت‌هايي را که در کنار و گوشه چيده شده است به زير آوريم و بشکنيم و فقط يک ندا را بر قلب جوانان مسلمان حاکم کنيم که لا اله الا الله و محمد رسول الله.


رئيس جمهور گفت: ما در اين مقطع حساس تاريخي بايد بار سنگيني را که بر دوش داريم احساس کنيم. امروز دنياي غرب و دشمنان اسلام خواسته اند چهره اسلام را به گونه ديگري نشان دهند.


روحاني اظهار داشت: رسول اعظم (ص) پيامبر عفو و رحمت بود و برادري و الفت را آورد، او الفت، اخوت، مهر و صميميت در جامعه آورد، او جنگ هاي ده ها و قرن ها را از بين برد و نه فقط در ميان اوس و خزرج که ميان همه جوامعي که طالب هدايت بودند وحدت و صميميت ايجاد کرد.


رئيس جمهور افزود: با وجود چنين پيامبري، عده اي امروز اين چنين اسلام را معرفي کنند که دزديدن دختران در حال تحصيل دبيرستان را نعوذبالله افتخار ديني و اسلامي خود بدانند و اعلام کنند و دختر جوان مسلمان را به عنوان برده تصرف کنند و اين کار سبعانه و وحشيانه و جاهلي را به نام اسلام معرفي کنند؟


روحاني گفت: آيا هيچ مسلماني مي تواند شب راحت بخوابد که نداي مظلوميت انساني و نه حتي مسلمان را بشنود و بي‌پاسخ بگذارد؟ چگونه امروز براي ما قابل تحمل است که عده‌اي گمراه و نادان که نه از قرآن و نه از سنت و سيره پيامبر (ص) بهره اي برده‌اند و هرگز پيامبر (ص) را به عنوان اسوه انتخاب نکرده و نپذيرفته‌اند به نام دين، جهاد و قرآن؛ تروريسم، ارعاب، وحشت و مشکلات را در دنياي اسلام و جوامع ديگر ايجاد کنند؟


رئيس جمهور افزود: امروز اين رسالت سنگين بر دوش ماست که از اسلاممان، پيامبرمان و بعثت پيامبر (ص) دفاع کنيم.


بازديد روحاني از غرفه‌هاي پنجمين دوره بازار فيلم اسلامي
رئيس‌ جمهور در مراسم افتتاحيه هفتمين اجلاس مجمع راديو و تلويزيون‌هاي کشورهاي اسلامي از غرفه‌هاي پنجمين دوره بازار فيلم اسلامي در حاشيه اين اجلاس بازديد کرد.


در پنجمين دوره بازار فيلم اسلامي 113 مؤسسه توليدي و شبکه تلويزيوني از 20 کشور از جمله ايران، عراق، کويت، لبنان، مصر، بحرين، هلند، انگليس، امارات عربي متحده، اردن، تاجيکستان، فلسطين، عربستان، پاکستان، سوريه، هند، ايتاليا، يمن و افغانستان آخرين آثار خود را عرضه کرده‌اند.


همچنين 6 شبکه تلويزيوني و 27 موسسه توليد برنامه از ايران، 53 شبکه تلويزيوني از کشورهاي نامبرده و 27 شرکت فيلمسازي از کشورهاي اسلامي در پنجمين بازار فيلم اسلامي با بيش از 720 اثر تلويزيوني، حضور خواهند يافت.


اين بازار فيلم به عنوان بازار بين‌المللي آثاري را در قالب‌هاي مستند، فيلم‌سازي، کودک، اجتماعي، سياسي، فرهنگي و تاريخي، ارائه مي‌کند.


قرار است تا دقايقي ديگر هفتمين اجلاس مجمع راديو و تلويزيون‌هاي کشورهاي اسلامي با حضور رئيس‌ جمهور در محل سالن همايش هاي صدا و سيما آغاز بکار کند.


علاوه بر اين نوري المالکي نخست وزير عراق هم به صورت ويدئوکنفرانس براي حاضران سخنراني خواهد کرد.


مجمع عمومي اتحاديه راديو و تلويزيون هاي اسلامي 220 عضو از 35 کشور را شامل مي شود.


بازديد رئيس‌جمهور از چهارمين نمايشگاه فناوري رسانه
رئيس جمهور صبح امروز پس از سخنراني در افتتاحيه هفتمين اجلاس مجمع عمومي اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي کشورهاي اسلامي از چهارمين نمايشگاه فناوري رسانه در حاشيه اين اجلاس بازديد کرد.


منبع:
اخبار سیاسی - آریا
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا