شگفتی همگان از اختراع جالب یک دختر ۱۵ ساله ...

M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
*یک دختر ۱۵ ساله کانادایی چراغ قوه ای اختراع کرده است که تنها با نیروی گرمای بدن انسان کار میکند . او موفق شد این اختراع را ثبت کند و در نمایشگاه...

یک دختر ۱۵ ساله کانادایی چراغ قوه ای اختراع کرده است که تنها با نیروی گرمای بدن انسان کار میکند . او موفق شد این اختراع را ثبت کند و در نمایشگاه علوم گوگل به نمایش بگذارد.

ekhtera1-1.jpg

“آن ماکوسینسکی” دانش آموز سال اول دبیرستان یکی از شهرهای کاناداست . او میگوید به دنبال یافتن منبع انرژی پایان ناپذیری برای بهره گیری بود که این اختراع به ذهنش رسیده است . وی اضافه میکند برای روشن شدن این چراغ قوه تنها گرمای بدن یک انسان بالغ کافی است.
او در این اختراع ساده از کاشی های سرامیکی کوچکی استفاده کرده است که گرمای بدن را به دستگاه منتقل میکند. لامپ استفاده شده در این چراغ قوه از نوع ” ال ای دی ” است. او با استفاده از یک ترانسفورماتور امکان افت ولتاژ را از بین برده است.
این چراغ قوه قادر به حفظ نور برای مدت بیش از ۲۰ دقیقه است که باعث میشود در مواقع اضطراری یک وسیله دستی کار آمد باشد. هزینه تولید چراغ قوه حدود ۲۶ دلار است که قیمت مناسبی به نظر میرسد و وی معتقد است هنگام تولید انبوه این دستگاه هزینه تولید به مراتب کمتر خواهد.
او در میان ۱۵ فینالیست نمایشگاه علوم گوگل که در کالیفرنیا برگزار شده است قرار گرفت ، نفر اول این نمایشگاه جایزه ای ۵۰ دلاری و یک سفر به جزایر گالا پاگوس دریافت خواهد کرد.

ekhtera1-2.jpg

ekhtera2-1.jpg



منبع : میهن دانلود
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا