طرح شوراي  عالي تهيه  کنندگان براي کپي  رايت فيلم  هاي سينمايي

M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
شورای عالی تهیه کنندگان سینمای ایران با ارائه طرحی به معاونت سینمایی پیشنهاد داد که کلیه فیلم های سینمایی کپی رایت شوند.به گزارش فارس، سید  غلامرضا موسوی رئیس شورای عالی تهیه کنندگان ضمن اعلام خبر فوق، افزود: شورای  عالی ، همزمان با برنامه هایی که جهت رشد کیفی و کمی تولید در داخل کشور دارد، در بخش خارج از کشور و جلوگیری از سرقت فیلم های ایرانی برنامه هایی را به اجرا گذاشت.
وی افزود: در نخستین اقدام، گروه وکلای شورای  عالی تهیه کنندگان با دریافت نمایندگی از چهل و چهار تن از تهیه کنندگان و تهیه کننده – کارگردان کشور رسماً شکایتی به مراجع قضايی ارائه داد. با پیگیری این شکایات، ما امیدواریم بتوانیم آن بخش از مدیران شبکه های ماهواره ای را که به ایران یا کشورهای حاشیه خلیج فارس و دیگر کشور های همسایه سفر می کننند، به دادگاه بکشانیم و خسارت وارده به همکاران را دریافت کنیم، خوشبختانه گروه وکلای شورای عالی طی چند ماه گذشته توانسته اند مدارک لازم را برای ارائه به دادگاه جمع آوری کنند. در همین زمینه باید از مردم خوب کشورمان در دیگر کشورها که جهت مقابله با این دزدان همکاری لازم را ارائه کرده اند، تقدیر و تشکر کنیم.
موسوی بیان داشت: طبیعتاً این بخش از فعالیت های قضائی به سرقت های گذشته شبکه های ماهواره ای فارسی زبان و دو سایت باز می گردد. در ادامه و در جهت تداوم این اقدامات، طی نشستی که با حضور کلیه اعضای شورای  عالی تهیه کنندگان و همکاران کارشناس برگزار شد، تصمیماتی بر ای تداوم این روند و فعالیت هایی که باید در آینده انجام داد، اتخاذ شد. شورای  عالی در اولین گام طرحی را تصویب کرد که طی آن کلیه فیلم های سینمایی پس از دریافت پروانه نمایش، به ثبت جهانی برسند و به اصطلاح کپی رایت شوند.
این تهیه کننده اظهار داشت: با توجه به نظر کارشناسان و همکاران شورای عالی، اگر چه می توان فیلم ها را در کشورهای همسایه نیز کپی رایت کرد، اما از آنجا که بیشتر این سرقت ها توسط سایت  ها و شبکه های ماهواره  ای فارسی زبان مقیم و ثبت شده در آمریکا صورت می گیرد، بهترین روش کپی رایت فیلم ها در ایالات متحده آمریکا و توسط وکلائی است که می توان با آنان در این زمینه قرار داد منعقد کرد. هزینه کپی رایت شامل کپی رایت و اقدامات بعدی چون اطلاع رسانی قانونی به این شبکه ها و سایت توسط وکلای طرف قرار داد خواهد بود.

موسوی افزود: شورای عالی طی نامه ای به «جواد شمقدری» معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری پیشنهاد داد که مبلغ هزینه به هزینه خرید فیلم برای فیلم خانه افزوده شده، اما این مبلغ مستقیماً به یکی از زیرمجموعه   های معاونت سینمایی چون بنیاد سینمایی فارابی جهت کپی رایت کلیه فیلم پرداخت شود. امور بین الملل فارابی یا هر موسسه دیگر تحت نظر معاونت سینمایی، پس از عقد قرارداد با وکلایی که در این مورد تجربه و تخصص دارند، می تواند فیلم ها را پس از دریافت پروانه نمایش، جهت کپی رایت به این وکلا ارائه کند. این وکلا نیز پس از کپی رایت فیلم به شکلی قانونی به کلیه شبکه ها، سایت ها و موسسات حقوقی سارق فیلم ها، رایت فیلم ها را اعلام می کند.

وی بیان داشت: با توجه به کپی رایت کلیه فیلم  ها، صاحبان فیلم ها امکان پیگیری قانونی آن را در دادگاه های صالحه خواهند یافت و امکان به سرقت بردن فیلم و چوب حراج زدن به اموال تهیه کنندگان از بین خواهد رفت.
موسوی افزود: در نشست شورای عالی مرحله سوم این اقدام نیز مورد بررسی قرار گرفت و پس از اجرایی شدن طرح که می تواند حداقل مساعدت به تهیه کنندگان سینمای ایران باشد، شکل اجرایی خواهد گرفت.
منبع : http://www.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100854635737
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا