عملکرد لیگها در تابستان: لالیگا پرسودترین، لیگ برتر زیاندهترین!

Germanitor

Germanitor

Storm of Swords
مدیر بازنشسته
312600_heroa-1.jpg



انتقالات تابستانی برای اکثر لیگهای بزرگ اروپایی به پایان رسید. سایت گل به پرخرجترین لیگها نگاهی انداخته است.

سایت گل – لالیگا را میتوان یکی از برندگان انتقالات تابستان دانست. آنها تنها لیگ در میان پنج لیگ برتر اروپا هستند که توانستند پیش از فصل 14-2013 به سود مالی قابل توجهی برسند. این در تقابل کامل با کسری تجاری لیگ برتر است.
هرچند رئال مادرید با آوردن گرث بیل از تاتنهام 100 میلیون یورو خرج کرد و رکورد انتقالات را شکست، و بارسلونا هم 57 میلیون یورو صرف آوردن نیمار کرد، اما لالیگا توانست 102.6 میلیون یورو سود از تابستان به دست بیاورد.
دلیل اصلی سود لالیگا جدایی امثال گونسالو ایگواین، مسعود اوزیل، رادامل فالکائو، روبرتو سولدادو، آلوارو نگردو، خسوس ناباس و تیاگو آلکانتارا بود.
در رتبه دوم سری آ قرار دارد که به سود تنها 3.1 میلیون یورو رسید. آنها تابستان شلوغی داشتند و چندین خرید جدید انجام دادند. ناپولی بازیکنانی مانند ایگواین، رائول آلبیول، دریس مرتنس و خوسه کایخون را خرید.
دیگر خریدهای بزرگ سری آ امثال ماریو گومز، کوین استروتمن و کارلوس تبس بودند. استوان یووتیچ، مارکینیوش و اریک لاملا هم با سری آ وداع کردند.

لیگ درآمد هزینه مجموع
ESP-1.gif
La Liga €492.6m €390m €102.6m
ITA-1.gif
Serie A €412.8m €409.7m €3.1m
GER-1.gif
Bundesliga €204.6m €263.3m €-58.7m
FRA-1.gif
Ligue 1 €229.1m €378.9m €-149.8m
ENG-1.gif
Premier League €275.4m €762.7m €-487.3m



بوندسلیگا زیانی 58.7 میلیون یورویی داشت. تیاگو (بایرن مونیخ)، پیر-امریک آئوبامیانگ و هنریخ مخیتاریان (بروسیا دورتموند) ورودیهای جدید بودند. رفتن آندره شورله و گومز به اندازهای پردرآمد نبود که بتواند خریدهای سنگین مدعیان قهرمانی را جبران کند.



عجیب نیست که از لیگ 1 فرانسه پول زیادی به کشورهای دیگر رسید. پاری سن-ژرمن و موناکو در بازار بسیار فعال بودند. پیاسجی امثال کاوانی و مارکینیوش را به فرانسه برد و تیم کلودیو رانیری امثال فالکائو، جفری کندوگبیا، ژوائو موتینیو و جیمز رودریگس را به خدمت گرفت.

مهمترین خروجیها اینها بودند: آئوبامیانگ، اتین کاپو، یونس بلهندا و جاشوا گیلاووگی.

البته لیگ برتر پرخرجترین امسال بود. یکی از اصلیترین هزینههای آنها انتقال اوزیل به آرسنال بود.

منچسترسیتی هم البته کم خرج نکرد. فرناندینیو، یووتیچ، نگردو، و ناباس به انگلیس رفتند و چلسی هم شورله و ویلیان را خرید.

لیورپول (ممدو ساخو، یاگو آسپاس و تیاگو ایلوری) و تاتنهام (لاملا، سولدادو، پائولینیو و کریستین اریکسن) هر دو بسیار خرج کردند تا به لیگ قهرمانان راه یابند. حتی ساوتهمپتون هم بیش از 30 میلیون یورو خرج کرد تا خریدهایی خارجی مانند ویکتور وانیاما، دژان لوورن و پابلو اسوالدو داشته باشد.

در سمت دیگر البته نامهای بزرگی از انگلیس رفتند. بیل که مشخص بود میرود، و تبس و ژروینیو هم جدا شدند. اما تیمهای لیگ برتری در کل پول بسیار اندکی نسبت به هزینههایشان به دست آوردند.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا