معرفی برج چرخان دبی

B

bahar724

کاربر تالار
کاربر تالار
Banned
669bfe05bbaa1763df6bf9fea62a20cc.jpg

امروزه دبی به یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای گذراندن تعطیلات تبدیل شده‌است. دبی با نمایش برج فوق مدرن خود با نام "برج چرخان داوینچی" موجب شده تا جهان آن را به عنوان کشوری توسعه یافته نیز بشناسد. در دبی پیش از این نیزسازه‌ها و آسمان‌خراش‌هایی همانند برج خلیفه، برج‌العرب، هتل زیر آب هیدروپلیس بازدیدکنندگان زیادی را به‌ دبی جذب کرده‌اند و اکنون نوبت برج چرخان دبی است. کلمه چرخان ممکن است برای شما گیج کننده باشد! چرخان به چه معناست؟ یا بهتر بگوییم چه مشخصه‌ای در این برج آن را از سایر سازه‌ها متمایز کرده‌است؟!
این برج توسط دیوید فیشر(David Fisher)، از شرکت Dynamic Architecture طراحی شده‌است. دیوید فیشر ایده خود درباره طراحی این برج را در سال ۲۰۰۸ مطرح کرد.
مشخصه اصلی این برج چرخان ۳۱۳ متری، قابلیت چرخش طبقات آن به طور مستقل است. این برج می‌تواند به کمک ۷۹ توربین غول‌پیکری که د رمیان طبقات خود دارد، انرژی الکتریکی کافی خود را برای چرخش طبقات خود کسب کند. برج چرخان دبی می‌تواند در هر ۹۰ دقیقه، ۳۶۰ درجه چرخش داشته‌باشد. برج چرخان دبی دارای ۶۸ طبقه است که هریک دارای ۱۲ مدول طراحی مختلف می‌باشند. در این برج چرخش طبقات در یک جهت و در یک زمان صورت نمی‌گیرد. در دقایق اول این برج همانند سایر برج‌های دیگر مستقیم و محکم بنظر می‌رسد اما با گذشت مدت زمانی اندک و با شروع چرخش طبقات آن، شاهد ظاهرهای متفاوت این برج خواهید بود.

f454924bc5a0f7b08518763ae76d1d86.jpg

منبع:تور استانبول تخت کوروش ایرانیان
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا