مقایسه کامل و دقیق ویندوزفون 8 در برابر اندروید

KaShKoOl

KaShKoOl

یه مرد تنها و خسته
کاربر ماندگار

نقل قول از arash1v1v از سایت opda
یکی از بزرگترین مشکلات در زمینه خرید تلفن همراه اطلاع رسانی های نادرست و بدون تحقیق و تعصب روی یک سیستم عامل میباشند.
اما به راستی ویندوز فون 8 یا اندروید؟
خیلی از دوستان برای خرید گوشی های جدید به یک مشکل بر میخورند ان هم بر سر دو راهی ویندوز فون8 یا اندروید؟
در این بحث ما به نقاط قوت و ضعف های این دو سیستم عامل میپردازیم.
بدون تعصب و هرگونه طرف داری از سیستم عاملی خواص تا دوستان واقعا با این اطلاعات بدونند کدام سیستم عامل نیاز ها و انتظارات انها رو برای خرید بین این دو راهی برطرف میکند .
این مقاله توسط 3 دوست خوبم که هر کدوم از حرفه ای ترین پروگرمر ها و تعمیر کاران و متخصصین تلفن همراه گرد اوری شده ولی باز با این تعامل که هیچ انسانی کامل نیست و ممکن هست اشتباهی صورت گیرد به صورت بحث ازاد ادامه میگزاریم برای صحبت های دوستان سوالات و انتقادات و پیشنهادات و تجربه های دوستان در زمینه کار با این دو سیستم عامل.

همه دوستان در این مورد که زمانی که سیستم عامل اندروید وارد بازار شد و به سرعت از تمامی جهت هایی که این سیستم عامل قدرتمند عرض اندام میکرد با استقبال بیشمار و یک موفقیت باور نکردنی در زمینه تمام سیستم های ارتباطی و صوتی و تصویری شد.
سیستم عامل اندروید که از نسخه 2 شروع به کار کرد و در حال حاضر به نسخه 4 و خوردای رسید بازار را به شدت بدست گرفت و همان طور که تمام دوستان و عزیزان در جریان هستند اول از روی تلفن همراه شناخته شد و الان این سیستم عامل روی تلویزیون ها دستگاه های مدیا پلیر و حتی ر س ی و -ر ها و پخش های ماشین هم اورده شده هست.

اما از روز اول که سیستم عامل اندروید منتشر شد واقعا بدونه اشکال بود؟

واقعا این سیستم عامل از روز اول هک شده بود و بازی و نرم افزار ها ی پولی بر روی این سیستم عامل به راحتی نصب میشد و بالا میومد.

یا به این حد که الان در حال گسترش بازی و نرم افزار هست از اول بوده ؟

جواب این سوال خیر میباشد.
اندروید زمانی که عرضه شد با خیلی مشکلات از جمله کند بودن که تا امروز که پردازنده های 4 هسته ای با گرافیک های حرفه ای روبرو بوده و هست .
دلیل نسخه های بیشمار و زود به زود عرضه شدن اپدیت ها بر روی این سیستم عامل که از 2.1به 2.2 از 2.2 به 2.3 و ...همینطور تا الان که به 4 و بالاتر رفته عوض شده .
در صورتی که با این همه اپدیت ها باز هم این سیسم عامل مشکلاتی در کند بودن داراست که در ادامه به ان میپردازیم.

از عرضه سیستم عامل ویندوز فون 8 زیاد نمیگزره که این سیستم عامل مورد انتقاد های بسیاری قرار گرفت و خیلی ها این سیستم عامل رو شکست خورده میدونستنت که در حالی که اصلا به این صورت نبوده و این مشکل ها و انتقاد ها از طرف کاربران اسیایی میباشد و کاربران کشور های دیگر به سرعت به این سیستم عامل وابسته میشود.
دلیل بروز این همه مشکل ها و انتقادات پافشاری ماکروسافت در هک نشدن این سیستم عامل نسبت به اندروید میباشد که زودتر از هر چه فکر کنید سیستم عامل اندروید هک شد.
سیستم عامل ویندوز فون با عرضه شدن و شروع رقابت در چند موضع ضعف قرار گرفت که این نوع ضعف از طرف خریداران و محاکمه قبل از گناه میباشد.
من برای روشن شدن این موضوع چند سوال مطرح میکنم که ایا زمانی که دستگاه ایکس باکس 360 و پی اس 3 عرضه شد واقعا اینقدر بازی برای انها وجود داشت : خیر

در زمانی که سیستم عامل ویندوز فون عرضه شد اندروید به اوج خود و بیش از هزاران بازی ها و نرم افزار ها رسیده بود.
پس مقایسه این 2 سیستم عامل از روی تعداد بازی و نرم افزار و انهم بدنه در نظر گرفتن بازی و نرم افزار هایی که فقط مجانی هستند واقعا بی انصافی هست.

در سیستم عامل اندروید نصبت به وین فون8 یکی از بزرگترین مشکلاتی که کابران در مرحله اول روی ان تعصب دارن نبودن file manager فایل منیجر در سیستم عامل ویندوز فون میباشد.

اما به درستی ویندوز فون به فایل منیجر احتیاج دارد؟

بزارید با چند مثال موضوع رو روشن کنم:
دوستانی که با سیستم عامل اندروید کار کردن میدونند که در مرحله اول برای نصب بیشتر بازی ها و نرم افزار ها که در حال حاضر اجتناب ناپذیر هم هست نصب جداگانه فایل بازی که همون فایل APK میباشد و در نهایت نصب فایل دیتا میباشد که یکی از بزرگترین مشکلات میباشد .
سایت هایی که بازی ها و نرم افزار ها رو هک میکنن و در اختیار دوستان برای دانلود میزارن شما زمانی که این فیل های دیتا رو دانلود میکنید در اولین مرحله به یک مشکل میخورید که احتیاج به فایل منیجر دارید.
و انهم قرار دادن فایل دیتا در جای درست میباشد که این موضوع اصلا در سیستم عمال ویندوز فون وجود ندارد و شما زمانی که یک بازی را دانلود میکنید یک فایل دانلود شده و نصب میشود بدونه هیچ دستکاری و مشکلاتی که اندروید دارد
شما زمانی که فایل دیتارو میگیرید و میخواید مثلا یک دیتا رو به محلی که باید ریخته شود در اندروید که دارای پوشه های مختلف مثلا در پوشه GAME LOFT , ANDROID/DATA , ANDROID/OBB, ROOT و پوشه های دیگر انتقال دهید .
انهم با فایل منیجر به اولین مشکلی که برخورد میکنید تایپ شدن نام درست پوشه میباشد , درصورتی که نام درست پوشه رو زدین و به محل مورد نظر درست ریختین با بالا بودن مدل های سیستم اندروید که عرض کردم
در بیشتر مواقع به این مشکل برمیخورید که نام پوشه در اندروید 3.2 چیز دیگری و در اندروید4.0.4 چیز دیگریست در مرحله بعدی مشکل نخوردن فایل دیتا با فایل APK نصب شده و کلی مشکلات دیگر که در این مرحله لازم به توضیح اساسی نمیباشد.

پس یکی از ملزومات گوشی های دارای سیستم عامل اندروید همین فایل منیجر و مشکلات زیاده که با فیال منیجر و انتقال فایلها دارید که در ویندوز فون 8 هیچ کدام از این مشکلات در نصب بازی و نرم افزار موجود نمیباشد و شما به اسانی و بدونه هیچ دانش و دستگاه دیگری اعم از کامپیوتر که حتما باید با ان بازی و نرم افزار ها انتقال و ریخته شود ندارید و فقط با خود گوشی این کارها رو انجام میدهید .
پس در این مورد ویندوز فون به فایل منیجر احتیاج و وابستگی ندارد در صورتی که اندروید به ان وابسته است ,بگزریم از اینکه شما فایل های دیتا رو که دانلود میکنید اگر فرمت OBB نباشد خورد هست و همیشه به اینترنت برای دانلود قسمت های لازم در سیستم عامل خود دارید و وقتی هم در اینترنت باشید مشکل لایسنس و ...

در مرحله بعدی به قسمت موزیک و ویدیو و عکس میپردازیم که بیشتر دوستان با نرم افزار هایی که در گوشی یا تبلت خود نصب میکنند ان نرم افزار یا برنامه با سرچ کردن در سیستم عامل اندروید برای شما تمام انها رو پیدا کرده
اما مشکل چیست؟
مشکل زمانی است که شما فیلم های دیتا ی بازی هارو که گفتم خورد هست نصب میکنید که در زمان سرچ کردن برای گوش دادن به موزیک و ویدیو مورد علاقه خود در نرم افزار تمام ویدیو و اهنگ های موجود برای اجرای بازی و یا نرم افزار در پلی لیست شما میاید که نه میتونید حذف کنید نه میتونید نکنید چون مثلا یه اهنگ بعدش 50تا تیکه اهنگها کوچیک میاد که برای یه بازی و نرم افزار میباشد و زمانی هم بخواید فولدر مربوط رو از فایل منیجر باز و اهنگ ها رو گوش بدید باید تک تک این کارو کنید که اعصاب خورد کنه.

شاید دوستان بگن تمام اهنگ هارو ما تو یه فولدر میریزیم و همون فولدر رو سرچ میکنیم که واقعا این کار به نظر خودتون عملی هست که کلی اهنگ رو در یه فولدر جا بدیم؟ درهم برهم نمیشه؟
در صورتی که ویندوز فون 8 به هیچ وجه این مشکلات رو نداره و در مرحله اخر به این نتیجه میرسیم که ویندوز فون 8 به فایل منیجر احتیاج و وابستگی ندارد مگر در مراحل حرفه ای که از بحث خارج میباشد.

در مرحله بعد میپردازیم به یک مشکل اساسی که شاید خیلی از دوستان این انتظار را از یک تلفن همراه داشته باشند.

ان هم مشکل تم میباشد که در ویندوز فون به ان و لانچر ها اصلا توجهی نشده و برای افرادی که زود از منوهای گوشی خود خسته میشوند اندروید در این زمینه پیش تاز است و لانچر های ویندوز 8 بسیار مشکل داه و ابتدایی میباشد .
در حالی واقعا اندروید لانچر و تم های بسیار زیبایی دارند و نکته اصلی بک گراند این سیستم هست که ویندوز 8 به ان توجهی نکرده و اندروید پیشتاز میباشد.

یکی دیگر از نکات مهم و موثر در انتخاب و مقایسه این دو سیستم عامل قسمت منو ها میباشد از لحاظ چیدمان و دسترسی و گشتاورد باز هم اندروید از خیلی لحاظ از ویندوز فون 8 سرتر میباشد .
البته سیستم ویندوز فون هم با قرار دادن دسترسی حروف الفبا و یا گزینه pin to star menu گزینه هایی هستند که بسیاری از مشکلات دسترسی را فراهم میاورد اما در اینجا برتری مد نظر هست و برای انتخاب بهتر دوستان باید مقایسه را بدون تعصب انجام داد که در این حالت اندروید پیشتاز میباشد.

در قسمت بعد میپردازیم به یکی از مهم ترین انتظاری که از یک تلفن همراه میرود که در کل قسمت تماس گوشی از تماس صوتی تماس تصویری منوهای دسترسی شبکه های دسترسی شماره گیر برقراری تماس منوهای برقراری تماس و مهمترین قسمت قسمت ارسال SMS و contact میباشد . که در این حالت واقعا ویندوز 8 برتر میباشد و اصلا بدونه شک برتری هایی که ویندوز فون در این قسمت ها دارا میباشد اندروید بی شک شکست خورده میباشد دسترسی به COntact ارسال SMS شماره گیر حرفه ای منوهای دسترسی سریع منوهای حرفه ای و گشتاورد های حرفه ای در قسمت SMS و ی در قسمت تماس تصویری و در قسمت برفراری تماس تصویری واقعا ویندوز فون از اندروید بسیار حرفه ای تر کار امد تر و بهتر میباشد.

خوب میرسیم به یکی دیگر از قسمت های مهم که واقعا بحث مهم و جدی میباشد :

همه دوستان متوجه پیشرفت روز بروز پردازنده ها و گرافیک ها 2 بعدی و تا 3 بعدی که جدیدا پا به عرصه گذاشته اند هستند و قدرت های شگفت اور و سرعت های بسیار بالا در پردازنده ها و CATCH و GRAPHIC و CPU ها بسرعت در حال پیشرفت میباشد که یکی از مهمترین این قسمت ها که بسیاری از دوستان وقتی اسم 4 هسته ای میشنوند.
به قسمت RAM و یا 4 هسته ای نرم افزاری و یا 4 هسته ای سخت افزاری و بسیاری از چیز های دیگر توجهی نمیکنند و وقتی گوشی خود را یا تبلت خود را میخرند به مشکل اجرا نکردن بازی های حرفه ای و قدرتمند که نیازمند قدرت سرعت میباشند به مشکل بر میخورند .

اما به راستی فقط همین اپشن های سخت افزاری در یک گوشی یا تبلت مهم هست؟ خیر
یکی از مهمترین عامل ها سیستم عامل میباشد که در ادامه به ان میپردازیم چون بحث واقعا مهمی میباشد و دوستان به ان اصلا توجهی نمیکنند.
یکی از مشکلات بزرگ اندروید و یکی از بزرگترین برتری های ویندوز فون 8 در همین زمینه میباشند چرا پس با ما همراه شوید دوستانی که تجربه استفاده از سیستم عامل اندروید ان هم با مثلا ROM و RAM مثلا 2گیگ را دارند و اخیرن تا 3 گیگ هم افزایش پیدا کرده اند .
3GB DDR3 بی شک دیده اند که با پر شدن حافظه 2 گیگ با نصب بازی ها و نرم افزار های لازم که هیچ وقت حافظه 2 گیگ کاملا در دسترس نمیباشد و مقداری از ان به برنامه ها و سیستم عامل و قسمت های دیگر اختصاص داده میشود در حافظه 2 گیگ زمانی که حجم رام و رم شما به نصف این حافظهه برسد .

در سیستم عامل اندروید مهم نیست کدام ورژن حتی در اخرین نسخه اندروید شما افت سرعت سریع و ریپ زدن در منو ها و اجرا کردن بازی ها به صورت اسلوموشن که همان ریپ زدن میباشد و گیر کردن و یکی از مهمترین چیز ها هنگ کردن و مجبور به سافت ریست و یا هارد ریست شما را میکند .
حال دوستان شاید بگن نه پردازنده فلان گوشی یا تبلت اندرویدی فلان مدل این مشکل رو ندارد اما بدون شک این مشکل در اندروید میباشد و ربطی به قدرت گوشی و تبلت نمیباشد در صورتی که در ویندوز فون 8 شما هیچ وقت دقت کنید هیچوقت هنگ نمیبینید حتی در پردازنده های ضعیف باز کردن چند نرم افزار و بازی با هم و اجرای بازی های سنگین حتی اگر از رم شما چند مگ هم ازاد باشد بازی و نرم افزار درست و عالی اجرا و هیچ ریپ زدن هنگ کردن شما مشاهده نمیکنید که این برتری باعث طرفدارهای پروپا قرص ویندوزفون 8 را مجذوب خود کرده در صورتی که در قسمت های SETTING اندروید اپشن ها گزینه ها و دسترسی های بسیاری داراست و نرم افزار های بسیاری میباشند که برای این مشکل اندروید ساخته شده اند اما در هر صورت ویندوز فون 8 سرتری بدونه شکی در این مورد داراست در قسمت بعدی به تنظیمات بسیار ساده و ابتدایی اندروید حتی در اخرین ورژن در زمینه تنظیم رنگ و کنتراست و روشنایی و قسمت های مربوط به DISPLAY میباشد که اصلا در اندروید به ان توجهی نشده که در ویندوز فون 8 قسمت های Brightnes, contrast, color, temperature ,color ,saturation شما با زیاد کم کردن های انها به بهترین تصویر برسید و یا گزینهSUNLIGHT READABILITY که واقعا حرفه ای و کار امد میباشد در ویندوز فون 8 دیگر قسمتی که بین این 2 سیستم عامل میباشد .

قسمت اکانت ها و ایمیل های وابسته و UPDATE اپدیت ها میباشد در سیستم عامل اندروید شما باید برای sync کردن اکانت گوگل یا اکانت hotmail داشته باشید که قسمت ایمیل و برای گشتن در اینترنت هم قسمت معروف و شناخته شده گوگل بروزر میباشد.
که سیستم عامل ویندوز فون 8 از بینگ استفاده میکند که بسیار قابلیت های متنوع و جالبی دارد که گوگل با توجه به محبوب بودن بروزرش بدونه شک از بینگ این امکاناتش کم میباشد.
البته از قسمت بروزر میتونید به گوگلوصل شید اما سیستم سرچ تعریف شده به ویندوز فون 8 بروزر BING میباشد قابلیت های جالبی از جمله با سرچ کردن در موتور بینگ به شما پوینت هایی میدهد که از ان پوینت ها شما نرم افزار بازی و هزاران چیز دیگر میتونید خریداری کنید.

نشان دادن عکس های بروز بر روی لاک اسکرین شما نشان دادن اب و هوا و درجه اب و هوا روز شب عصر و ساعت زیبا دمای لحظه ای اوقات شرعی و بسیاری چیزهایی که همه این ها به صورت پیش فرض و با ساخت یک اکانت قابل استفاده بوده و نیازی به نصب نرم افزار های جانبی نیست .
البته بهترین بروزر و محبوب ترین گوگل میباشد و قسمت های زیاده دارد اما اینجا بحث ما خدمات سیستم عامل در حالت عادی میباشد نه نصب نرم افزار های جانبی که در اندروید برای این خدمات لازم میباشد ولی در سیستم عامل ویندوز فون 8 تمامی این خدمات موجود میباشد.
یکی از قابلیت های اندروید نصبت به ویندوز فون بودن قسمت V.P.N میباشد که یکی از مشکلات سیستم عامل ویندوز فون میباشد که البته با یک سری از کارها این مشکل قابل حل میباشد.
اما در اندروید این قسمت بهتر و حرفه ای تر میباشد در بسیاری از قسمت ها این دو سیستم عامل با هم برایبری مشترکی دارند و این قسمت ها رو نمیشود برتری یک سیستم عامل نصبت به اون یکی دونست اما در بسیاری از مراحل میشود با یک حساب سر انگشتی و موضوعات مطرح شده در بالا واقعا سیستم عاملی را که میپسندید انتخاب کنید و به حرف دیگران که با نا اگاهی و دلایل درست و بسیاری از جنبه های دیگر مانند جنبه های مادی سیستم عامل اسون تر و پر سود تر را در هنگام خرید به شما پیشنهاد میکننند که ان اندروید هست اما این سیستم عامل محبوب هم ضعف های بزرگی دارد و مزایایی دارند که طبق بررسی بالا شما به بهترین انتخاب بدون اینکه شک کنید میرسید.

یکی از مشکلات و طرف داری های فروشندکان از سیستم عامل اندروید سود بالای این سیستم عامل از نصب نرم افزار بازی روت کردن و دیده شده به بها نه های عجیب و استفاده از سادگی خریدار پول هایی بابت کارهایی که اصلا پایه و اساس ندارد از خریدار صاف و ساده میگیرند .
یکی از این ادعا ها رجیستر کردن میباشد که این کار قبلا رویه تمام گوشی ها انجام شده و به اصطلاح پول رجیستر داعمی را در سیستم عامل اندروید میگیرند که یکی کلاهبرداری میباشد.
بهونه دیگر کپی داعم کردن دستگاه که بعد از ریست گوشی به مشکل بر نخورید و بسیاری از دلایلی که برای شما میاورند تا پول بیشتری از مشتری دریافت کنند بسیاری از دوستان در زمینه خرید گوشی از چند جا سوال میکنند و به پایینترین قیمت میروند و در زمان خرید با این ادعا ها تخفیف داده شده را جبران میکنند. بگزریم

از بحث دور نشیم و این یک اموزش بود برای طرف داری فروشندگان از سیستم عامل اندروید میباشد که در ویندوز فون 8 شما به راحتی از تمام نرم افزار ها و بازی ها که تعداد مجانی انها هم کم نیست به راحتی با یک اکانت اینترنت دانلود کنید و به هیچ مشکلی بر نخورید .
در کل برای خرید و انتخاب میون این 2 سیستم عامل قدرت مند نظر و عقیده و اطلاعات درست و با پایه و اساس را مد نظر گرفته و بهترین انتخاب را داشته باشید به نظر خود ببینید کدام سیستم عامل جواب نیاز های شما را میدهد
بدونه شک مصرف باطری در اندروید بالاتر میباشد نصبت و ویندوز فون 8 و در سیستم عامل اندروید مصرف بیشتری از باطری میشود ولی در سیستم عامل اندروید منوها و قسمت هایی بیشتری در SETTING و از جمله قسمت ها و اپشن ها برای تنظیمات اتصال کابل تا تنظیمات ی چون پروسسور و چیز های دیگری که در ویندوز فون 8 این تنظیمات کمتر بوده ولی بسیاری از این تنظیمات در ویندوز فون 8 به صورت اتوماتیک انجام میشود و نیازی به این نوع تنظیمات نمیباشد .

در سیستم عامل اندروید در بعضی از ورژن ها فابلیت Touch wiz موجود میباشد اما به راستی بهترین و حرفه ای ترین سیستم عامل اندروی 4.0.4 میباشد که از زیبایی گرفته تا قابلیت های کامل هنگ های کم سرعت بالا و بسیاری امکانات دیگر نصبت به سیستم عمل های جدید و فدیمی اندروید میباشد.
اندروید بسیار سعی بر پایین اوردن حجم بالابردن سرغت در سیستم عامل خود میکند که این سعی ها بی نتیجه و فقط بی روح تر کردن سیستم عامل در نسخه های جدید و وابستگا بیشتر به نرم افزار های جانبی میباشد که در ویندوز فون 8 این مشکلات برای مصرف کننده بسیار کم میباشد .
و دوستانی که یک گوشی راحت و بی دردسر و بدونه نیاز به نرم افزار های جانبی و وابستگی زیاد به کامپیوتر میخوان بهترین انتخاب سیستم عامل ویندوزفون8 میباشد.

یکی از مشکلات اساسی سیستم عامل اندروید که به جای اینکه کمپانی گوگل بر روی ان تمرکز داشته باشد نه بر روی منتشر کردن تند تند سیستم عامل های ممختلف و گیج کردن خریدار نداشتن قابلیت اپدیت در این سیستم عامل و مشکلات اپدیت و عرضه نشدن اپدیت و ندادن خدمات برای سیستم عامل های قبلی که فایل های بروز رسانی برای سیستم عامل ها و در صورت دادن اپیدیت و فقط یک مرحله اپدیت .

یکی دیگر از مشکلات ندادن فایل های بروز رسانی برای قسمت های Setting و کاربردی تلفن همراه میباشد که این کمپانی با عرضه سیستم عامل ها با شماره های جدید شماره های قبلی خود را به فراموشی سپرده و خریدار برای بروز رسانی دستگاه خود باید از کاستوم رام و رام های جدید سیستم عامل عرضه شده با فلش کردن تلفن همراه میباشد که با پاک شدن همه چیز تلفن همراه و بسیاری مشکلات دیگر همراه میباشد که در سیستم عامل ویندوز فون 8 به صورت بسیار حرفه ای حساب شده دقیق و منظم اپدیت ها برای سیستم عامل قسمت های مختلفتلفن همراه و قسمت های مهم از جمله setting و منوهای دیگر و اضافه شدن قابلیت های کاربردی و دسترسی اسان به اپدیت های جدید این سیستم عامل و قسمت های تفکیک شده برای بازی ها و نرم افزارها میباشند که برای بازی ها در سیستم عامل ویندوز فون 8 محلی جدا گانه با قابلیت های زیاد منوهای دسترسی اسان به نتظیمات بازی ها و قابلیت اتصال برای بازی های انلاین و چند نفر و از جمله تعریف اواتار دریافت اپدیت های جدید بازی ها و بسیاری قابلیت های دیگر میباشد که در اندروید هیچ کدام از این قسمت ها موجود نبوده و شما به صورت دستی قادر به تفکیک بازی و نرم افزار و برای دریافت اپدیت های جدید بخ گوگل اپ مراجعه کرده و یا دانلود فایل دیتا و نصب بازی به صورت مجزا میباشد که تمام قسمت های بازی از جمله سیو های شما از بین میرود.

امروزه بسیاری از دستگاه های ما از قبیل لپ تاپ و کامپیوتر های خانگی مجهز به سیستم عامل ویندوز XP یا ویندوز SEVEN 7 میباشد که این هم یکی از مزایا حساب میشود که شما برای تبادل اطلاعات بین کامپیوتر و تلفن همراه خود بدون نیاز به نصب درایور و نرم افزار های جانبی براحتی به تمام قسمت های تلفن خود دسترسی دارید در صورتی که در اندروید مقداری مشکلات از جمله درایور ها مخصوصا در تلفن همراه هایی که دارای حافظه داخلی میباشند و قابلیت اتصال حافظه جانبی را ندارند.

در اخر میتوان گفت که این 2 سیستم عامل بسیار قدرت مند از برتری ها و ضعف هایی نصبت به یکدیگر برخوردار میباشد که در بسیاری از مواقع تجربی میباشد و به انتخاب شخص بستگی دارد که از سیستم عامل خود چه انتظار ها و چه درخواست هاییی دارند و کدام از این مزایا بیشتر و مهمتر میباشد که در ان صورت از عیب های دیگر میتوان چشم پوشی کرد در کل این دو سیستم عامل با تفاوت کمی که با هم از نظر معایب و محاسن دارا هستند ما امتیاز اول را به ویندوزفون 8 که بدون احتیاج به دستگاه و نرم افزار های ثالث میباشد و سرعت بالاتر رابط کابری ساده تر در دسترس تر و زنده تری دار میدهیم تلفن همراه و تبلت ی که دارای سیستم عامل 8 میباشد یک سیستم همیشه بروز و زنده ای میباشد و بسیاری از قابلیت ها و قسمت ها وابستگگی زیادی به اینترنت دارد و به خواطر این وابستگی ها به اینترنت این سیستم عامل بروز و زنده وهمگام با شما میباشد که بدونه نیاز به sync هر نوع اطلاعاتی را بار گزاری کرده و در دسترس قرار میدهد و شما را همیشه متصل به دقایق و لحاظات اینترنت میکند و این ویژگی برای کسانی که به نوعی همیشه در اینترنت هستند و بروز بودن خود و اطلاعات را دوست دارند این سیستم عامل پاسوخ گوی این افراد میباشد.
در صورتی که سیستم عامل اندروید در قطب مخالف این سیستم عامل و بیشتر افلاین میباشد.


با ارزوی موفقیت برای تمام دوستان
 
آخرین ویرایش:
M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
پاسخ : مقایسه کامل و دقیق ویندوزفون 8 در برابر اندروید

واقعا عالی بود... کامل خوندم:)
در مورد مشکل مصرف زیاد منابع اندروید کاملا موافقم
البته گوگل اعلام کرده در حال ساخت اندرویدی جدید با بیس تازه هست امیدوارم که این مسکل حل بشه
چون اگر حل بشه میزان مصرف باتری هم بهتر میشه و قطعا قیمت گوشی ها با کاهش سخت افزار میاد پایین
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا