مننژیت قارچی ناشی از توزیع یک داروی استروئیدی آلوده ، موجب مرگ ۱۵ نفر در آمریکا شد

  • شروع کننده موضوع Night Spirit
  • تاریخ شروع
Night Spirit

Night Spirit

گنده تالار !
مدیر ارشد تالار
نگرانی ها در آمریکا درباره ابتلای هزاران نفر دیگر به این بیماری خطرناک که بر اثر آلودگی دارویی ایجاد شده، افزایش یافته است. توزیع یک داروی استروئیدی آلوده به مننژیت قارچی باعث شیوع این بیماری شده است. میلیون  ها نفر در سراسر آمریکا برای تسکین دردهای کمر داروهای استروئیدی تزریق می کنند.به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، به گفته مقامات بهداشتی آمریکا، شیوع بیماری مننژیت قارچی که با تزریق نوعی استروئید برای مداوای درد ستون فقرات مرتبط بوده است، تا کنون جان ۱۵ نفر را گرفته است.مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا (CDC)، اعلام کرد که تازه ترین مورد مرگ در ایالت ایندیانا به وقوع پیوسته است. در کل، نزدیک به ۲۰۰ نفر در ۱۳ ایالت به این بیماری مبتلا شده اند.مننژیت تورم مننژهای محافظ مغز و نخاع است. مقامها گفته اند این نوع از مننژیت اسفنجی یا قارچی اغلب توسط قارچی که در کپک است ایجاد می شود و معمولاً در افراد سالم مشکلی ایجاد نمی کند.نشانه های این بیماری تشدید سردردهای بد، سرگیچه، تهوع و تب بوده است. برخی بیماران در تنسی هم با مشکل تکلم و راه رفتن و دفع ادرار روبه رو بوده اند.پزشکان اعلام کرده اند که برخی از این بیماران خوب شده اند و برخی حالشان وخیم است و ممکن است در چند روز آینده جان ببازند.دوره نهفتگی این بیماری بین ۲ تا ۲۸ روز است و ممکن است هنوز عده ای دیگر به این بیماری مبتلا باشند. این اپیدمی دو هفته پیش کشف شد
پیشتر، یک کمپانی دارویی در ماساچوست خواستار بازگرداندن بیش از ۱۷ هزار آمپول استروئید شده بود که به بیش از ۷۰ کلینیک در کل آمریکا ارسال شده بودند.
سیزده ایالتی که بیماری در آنان شیوع پیدا کرده عبارتند از: تنسی، میشیگان، ویرجینیا، فلوریدا، مریلند، مینه سوتا، کارولینای شمالی، نیوجرسی، اوهایو، ایلینوی، آیداهو و تگزاس.
البته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا ( CDC ) اعلام کرده اسن که مننژیت قارچی مسری نیست.
در مننژیت، غشاء پوشاننده مغز و نخاع در بیمار دچار ورم می شود. علائم ابتلا به مننژیت، شامل سردرد شدید، تهوع و تب می شود که در عین حال با نشانه های دیگری همچون بریده بریده حرف زدن و داشتن مشکل هنگام راه رفتن، همراه است.
داروهایی که گفته می شود ممکن است مسبب شیوع مننژیت شده باشند، ساخت کمپانی NECC در شهر ماساچوست بوده اند.
این تولیدکننده، هفته پیش داوطلبانه خواستار پس فرستادن همه محصولاتی شد که در کارخانه اش – واقع در فارمینگهام – تولید شده اند و اکنون در شبکه دارویی آمریکا موجودند.
مسئولان بهداشتی در ماساچوست گفته اند که پیش از این نیز در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ شکایاتی از این کمپانی به عمل آمده بود.
بر اساس اعلام اداره بهداشت ماساچوست، در فاصله بین ماه ژوییه تا سپتامبر، تعداد ۱۷,۶۷۶ آمپول استروئید متیل پردنیزولون استات (methylprednisolone acetate) به ۷۶ مرکز درمانی در ۲۳ ایالت ارسال شده است.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا خاطر نشان کرد موارد ابتلا به مننژیت قارچی در نه ایالت آمریکا مشاهده شده است اما ایالت تنسی بیش از همه درگیر   آن است. موارد دیگری هم در ایالت های میشیگان، فلوریدا،مریلند و مینه سوتا مشاهده شده است. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا از پزشکان خواست با همه بیمارانی که دوزهایی از استروئیدهای آلوده را دریافت کرده اند تماس بگیرند.از بیست و یک مه از این دارو در بیش از بیست ایالت آمریکا بیشتر برای درمان درد کمر استفاده شده است.این مرکز در اقدامی به منظور اطلاع رسانی بهتر، در سایت CDC کلیک فهرست کامل کلینیک هایی که این دارو را دریافت کرده اند، در وبسایت خود منتشر کرده است.مننژیت قارچی که به غشا مغزی و نخاع حمله می کند یک بیماری نادر است که اغلب خیلی دیر تشخیص داده می شود زیرا علائم آن ابتدا شبیه سرماخوردگی ساده است.
مقامات فدرال آمریکا اعلام کرده اند این آلودگی بر روی نمونه ای از داروی تولیدی شرکت نیواینگلند کامپوندینگ سنتر کشف شد که مقرش در ایالت ماساچوست قرار دارد.
در پی این اعلام شرکت مزبور اقدام به جمع آوری همه تولیدات خود کرده و فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورده است.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا