ناسا برای اولین بار فضاپیمای Orion را راه اندازی کرد

H

H A V V A

پدر جد تالار !
مدیر بازنشسته
ae0362a08ba96e85eda4d67cbb233430_XL-1.jpg

این هفته ناسا قدمی دیگر در برنامهی فرستادن فضانوردان به فضا برداشت. ناسا اعلام کرد که برای اولین بار کپسول حامل خدمه فضاپیمای Orion را روشن کرد. هدف از این راه اندازه انجام آزمایشهایی بر روی سیستم اویونیک بود که مهم ترین مشکل پیش راه این فضاپیما برای رسیدن به تست پرواز بدون خلبان در سال آینده است.





این راه اندازی نتیجهی یک سال تلاش مهندسین ناسا برای نصب بیش از 66,000 قطعه مجزای این فضاپیماست که میبایست بارها مورد آزمایش قرار بگیرد. این تست در واقع اوج کار ناسا تا به حال بوده است و چیزی بیش از یک آزمایش روشن شدن لامپ بدون پریدن فیوز است! در حقیقت در این تست ناسا سیستمهای جدید توزیع قدرت و جمع آوری اطلاعات را که پیشرفته ترین سیستمهای موجود تا به حال هستند را مورد آزمایش قرار داد، که خوشبختانه موفقیت آمیز نیز بوده است.
آزمون اصلی سیستم اویونیک سال آینده با اتصال Orion به یک موشک دلتا 4 آن هم به صورت بدون خلبان صورت میگیرد. در این تست Orion در مدار 5,800 کیلومتری از زمین قرار میگیرد تا عملکرد کپسول طی عملیات بازگشت به زمین مورد بررسی قرار بگیرد. در طی عملیات برگشت واقعی این کپسول با سرعتی معادل 32,000کیلومتر برساعت به سمت زمین سقوط خواهد کرد و حرارت حاصل از اصطکاک با جو سطح فضاپیما را به دمای 2,200 درجه سانتیگراد خواهد رساند، دمایی که از زمان ماموریت آپولو بی سابقه است. بنابراین انجام موفقیت آمیز این تست اهمیت بسیار زیادی در آینده سفرهای فضایی خواهد داشت.
به گفتهی یکی از مسئولان حاضر در این پروژه :
اریون انسان را به فاصلهای بیش از آنچه که تاکنون رفته خواهد برد و ما سال آینده آن را به فضا خواهیم فرستاد. کاری که ما در حال انجام آن هستیم، قادر به حمل انسان حتی تا کرهی ماه خواهد بود. هیچ فضاپیمای دیگری قادر به چنین کاری نیست، اما در واقع Orion تازه اول کار و قدم اول است.


زومیت


 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا