پکیج تصفیه فاضلاب SBR چگونه است ؟

N

nahrab

کاربر تالار
کاربر تالار
راکتور ناپیوسته متوالی (SBR)،عبارت است از راکتوراختلاط کاملی که در آن عمل هوادهی و زلال سازی به صورت متناوب در یک تانک انجام می شود و راکتور بعد از طی یک دوره فرایند کامل،خالی شده و مجدداً با فاضلاب پر می گردد و عمل تصفیه به صورت متناوب در آن صورت می پذیرد.تمامی سیستم های SBR،معمولا دارای 5 مرحله پشت سر هم هستند که این مراحل عبارتند از:

1-پر شدن

2-واکنش(هوادهی)

3-ته نشینی(زلال سازی/رسوب)

4-تخلیه

5-سکون

در شکل زیر شماتیکی از مراحل تصفیه در راکتور SBR دیده می شود.

مزایای سیستم

مشخصه اصلی سیستم SBR عدم نیاز به سیستم برگشت لجن فعال است،زیرا عمل هوادهی و ته نشینی در یک تانک صورت می پذیرد.با حذف سیستم برگشت لجن که معادل است با حذف برخی از تاسیسات برقی و مکانیکی،علاوه بر کاهش هزینه ساخت،هزینه بهره برداری از سیستم نیز به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

ساختار فیزیکی ساده،انعطاف پذیری فرایندی بالا،راندمان بالا،بهره برداری آسان،حذف حوض ته نشینی وعدم نیاز به سیستم های الکتریکی پیچیده از دیگر مزایای این سیستم است.

در جدول زیر مقادیر متوسط،کمینه و بیشینه COD و TSS برای یک سیستم ناپیوسته متوالی به کار رفته در تصفیه فاضلاب یک کارخانه لبنیات دیده می شود.


کاربرد سیستم های ناپیوسته متوالی:

به دلیل راندمان بالا در حذف نیتروژن از این سیستم جهت انجام فرایند دنیتریفیکاسیون استفاده می شود.همچنین این سیستم کارایی مناسبی در تصفیه پیشرفته فاضلاب و حذف موادی مانند کربن و فسفر دارد.با توجه به مزایای این سیستم می توان گفت استفاده از آن روش بسیار مناسبی برای تصفیه فاضلاب اجتماعات کوچک خواهد بود.
 

پیوست ها

  • upload_2014-8-4_14-30-34.png
    upload_2014-8-4_14-30-34.png
    76.3 کیلوبایت · بازدیدها: 46
آخرین ویرایش توسط مدیر:
Pb.GraphisT

Pb.GraphisT

گرافیست
مدیر ارشد گرافیک
دوست عزیز

منبع رو لینک نکنید
فقط اسم منبع رو بذارید
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا