چرا ویندوزفون؟ دلایلی برای خرید گوشی با این سیستم عامل

KaShKoOl

KaShKoOl

یه مرد تنها و خسته
کاربر ماندگار
ce8d20e9b812811b20ec07cdd3c892e2.jpg


حتما موقع خرید یک گوشی از خودتان پرسیدید که چه گوشی بخرم ،کدام گوشی نیازهای من را بر طرف میکند و یا … سوالات زیادی که شما رو مشغول خودش می کند.

در این بین صد در صد به این فکر می کنید که چه برندی بهتر است یا کدام سیستم عامل جامع تر و کاربردی تر است ویندوز فون؟ اندروید؟ یا ای او اس؟

این سه سیستم عامل بیشترین سهم را در بین دیگر سیستم عامل ها دارند. هر سه سیستم عامل در نوع خود بهترین هستند و هرکدام مزیت و معایبی را با خود به یدک میکشند ولی در این بین سیستم عامل ویندوزفون بیشتر از بقیه سیستم عامل ها مورد ظلم و ستم فروشنده ها (به خصوص در ایران) قرار گرفته است. اما آیا این سیستم عامل واقعا نیاز کاربر های خودش را برطرف نمی کند؟

61b9dfca9a2afcf5906df490d5fc3036.jpg


بعد از سال 2007 و معرفی آیفون به وسیله ی استیو جابز زبان طراحی گوشی ها تغییر کرد و هر شرکتی به سمت و سوی اسمارتفون ها و صفحه های لمسی روی آوردند. در این بین دو شرکت گوگل و اپل با عرضه دو سیستم عامل اندروید و آی او اس پیشرو در این صنعت بودند. در این بین نوکیا به سیستم عامل سیمبین روی آورد که در مقابل رقبا حرفی برای گفتن نداشت. محبوبیت نوکیا رو به کاهش بود و بیشتر مردم به سمت آیفون و سری های گلکسی سامسونگ روی آورده بودند. در این بین ویندوزفون معرفی شد. سیستم عاملی تازه با امکانات کم اما قابلیت های جالب زیاد.

شاید نوکیا در آن موقع پیشبینی آینده را می کرد که ویندوزفون به محبوبیت بسیاری نزد مردم دست خواهد یافت. متاسفانه در نسخه های اولیه ویندوزفون کم و کاستی های زیادی وجود داشت و مردم نیز از نوکیا گلایه داشتن که چرا از این سیستم عامل در بیشتر گوشی های هوشمند خود استفاده می کند. مایکروسافت هم بیکار ننشست و با معرفی ویندوزفون .18 محبوبیت خود را افزایش داد.

اما آیا مایکروسافت توانسته نیازهای کاربران را رفع نماید؟

بهتر است بعدا بحثی درباره مایکروسافت و نوکیا داشته باشیم. حال بهتر است به امکانات ویندوزفونی برسیم:

ba8c70d57f81ce5f6d541cc7c46d0967.jpg


روان مانند آب:

در مدت کمی کار کردن با ویندوزفون متوجه روان بودن آن خواهید شد. تمامی افکت های به کار رفته در ویندوزفون مانند موج های دریا (!) آرام بخش و زیبا هستند، گویی کسی دارد شما را نوازش می کند، و هیچ وقت اعصاب شما را بابت هنگ کردن خورد نمی کند.

این روان بودن و زیبایی را در میان رده ها و حتی ارزان قیمت های مبتنی بر ویندوزفون نیز می توان مشاهده کرد. تمامی اینها به تنهایی مزیت بسیار مهمی هستند و همچنین این روان بودن در اجرای برنامه ها و بازی باعث آرامش شده و هیچ وقت شما را از ویندوزفون زده نمی کند و هر روز بیش از پیش علاقه ی شما به ویندوزفون بیشتر می شود. این را باید مدیون مدیریت بهینه رم در ویندوزفون دانست که حتی با کمترین سخت افزار بهترین عملکرد را از خود به نمایش می گذارد. شما را به دیدن این ویدیو دعوت می کنم:


امنیت:

شاید بتوان ویندوزفون را امن ترین سیستم عامل موبایل قلمداد کرد. مایکروسافت توانسته یکی از مهمترین مشکلات را که در ویندوز و سیستم عامل های دیگر همه را عاصی کرده در این سیستم عامل برطرف نماید.

ویندوزفون و آی او اس در رابطه با امینت سخت گیر هستند اما اندروید به راحتی اجازه استفاده از مارکت های جانبی و همچنین روت کردن و دسترسی به بوت لودر را که می توان دلایل اصلی نا امن بودن این سیستم عامل نامید داده است. اما دو سیستم عامل دیگر این کار را منع کرده اند در هر حال روت کردن و یا دسترسی به بوت لودر در برخی از گوشی های ویندوزفونی نیز انجام می شود.

امینت را باید یکی از مهمترین ملاک ها برای خرید گوشی نامید. زیرا در هرجا که امنیت وجود داشته باشد احساس آرامش و راحتی وجود دارد. البته گوگل نیز بیکار نشسته است و درحال رفع این مشکلات است. در هر حال اگر مراقب باشید صد در صد مشکلی گریبان گیر شما نخواهد شد.

7102bcf90460b8051cf180b592303aa1.jpg


دوربین:

نوکیا در ساخت دوربین به تکامل رسیده و آزمایشات خود را پس داده است، دوستداران عکاسی حتما در انتخاب های خود دوربین های نوکیا را تحسین برانگیز قلمداد می کنند و جزو مهمترین ملاک های خود قرار می دهند. اما این تمامی ماجرا نیست و در اینجا ختم نمی شود.

نوکیا با Nokia Camera توانسته دل هر عکاسی را برباید. باید این را برترین اپ حاضر برای عکاسان دانست که فقط در ویندوزفون استور وجود دارد. شما در این برنامه امکانات مهمی از قبیل انتخاب فوکوس دستی، تنظیم سرعت شاتر، تنظیمات EV، تنظیم ISO و… را به دست خواهید آورد.

همچنین با Nokia Creative Studio به راحتی به ادیت عکس خود بپردازید و از امکانات متعدد بهره ببرید در این میان باید بگوییم که مگاپیکسل بالاتر دلیلی بر برتر بودن دوربین نیست و باید به قطر لنز و بزرگی سنسور نیز توجه کرد.

علاوه بر دوربین امکانات برنامه ها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردارند. با ویندوزفون و سری لومیا هیچ وقت لحظه ای را از دست نخواهید داد و همیشه از کیفیت عکس های گرفته شده به وسیله ی گوشی خود راضی خواهید بود.

6c26742a018b75d3926d5b31a4e48a86.jpg


اپلیکیشن ها

نمی توان ویندوزفون را بی نقص دانست، متاسفانه استور ویندوزفون از کم بود برخی اپلیکیشن ها رنج می برد در حال حاضر مایکروسافت استور در حدود 300000 هزار اپ را داراست که در مقابل اپل و اندروید هر کدام حدودا دارای 1200000 اپ هستند که این آمار روی کاغذ بسیار بد می باشد اما این مشکل قابل حل شدن است و میاکروسافت در این میان سعی می کند توجه برنامه نویسان را به خود جلب کند.

شما می توانید بازی های قوی همچون Real Racing 3 ،MC5 ،GTA SA ،GT Racing 2 و … را در استور پیدا کنید و با بهترین کیفیت در گوشی خود اجرا کنید.

طبق آمارها هر کاربر به طور میانگین از 25 برنامه در هر ماه استفاده می کند و بیشتر این برنامه ها را مرورگر ها، موزیک پلیر ها، اپلیکیشن های عکاسی و چند بازی سرگرم کننده تشکیل می دهند. اما همین کم بودن برنامه ها را یک مزیت نیز می شود نام برد! به عنوان مثال وقتی در گوگل پلی و اپ استور ۵٠ عدد قطب نما وجود داشته باشد ممکن است شما در استور مایکروسافت ١٠ عدد پیدا کنید اما مزیت این چیست؟ خب وقتی شما میبینید که تعداد کمی برنامه هست مطمئن می شوید که این ها پرکاربردترین برنامه ها در زمینه مورد نظر ماست و شخص را گیج نمی کنند. درست است که بیشتر بودن برنامه یک تنوع ایجاد کرده ولی این ازدیاد برنامه به برنامه نویس نیز لطمه میزند و همچنین کاربر باید جستجو کند تا بهترین را پیدا کند.

Microsoft Office
هنوز هم که هنوز است مایکروسافت آفیس جزو محبوب ترین برنامه ها هست و شما طعم آفیس واقعی را فقط در ویندوزفون می توانید بچشید.

همچنین دانشجویان و دانش آموزان نیز میتوانند فایل های خود را به وسیله برنامه آفیس بر روی یک پروژکتر باز کرد و امکاناتی نظیر لیزر مجازی که در ورد و اکسل کاربرد زیادی دارد ، دیدن صفحه بعدی قبل از رفتن به آن صفحه بهره ببرند. که میتواند یکی از ملاک های خرید یک گوشی نیز باشد .در کل احساسی بهتر از سایر رقبا میدهد.




Here Maps
و اما هیر مپس را نیز نباید فراموش کرد. کاملترین نقشه در گوشی های هوشمند، با امکانات بی نظیری همچون مسیریابی آفلاین، مسیریابی صوتی، سرعت بی نظیر مکان یابی و حتی دانلود نقشه یک کشور با جزییات و کیفیت بالا با حجم کم! را می توان مهمترین امکانات این برنامه دانست.


Cortana ی دوست داشتنی

کورتانا با آمدنش یک معنی دیگر به کلمه دستیار صوتی داد. با این حال که کورتانا در وضعیت بتا به سر میبرد ولی آن را می توان پر کاربرد تر و زبان فهم تر از دیگر دستیارهای صوتی نامید! باز کردن برنامه ها، ایجاد یادآوری مرتبط با دفترچه تلفن و غیره و غیره باعث شدند که کورتانا یک برگه برنده برای ویندوز فون باشد.

0d1c701d335a09c51800da3851c196a1.jpg


Sky Drive

اسکای درایو نیز با عرضه ی 7 گیگابایت فضای رایگان به دارندگان لومیا فضا را برای مصرف کننده ها باز گذاشته است تا اسناد و مدارک خود را در یک فضای امن آپلود کرده و همه جا در اختیار داشته باشند.

205f1f661c280e815ddc1efd7a65e66f.jpg

10dc51d55a9dcce2fe4cf612af7dd4e9.jpg


سادگی و نظم:


شاید به لطف ویندوزفون بود که دیگر سیستم عامل ها نیز دست بکار شدند و خود را رنگارنگ تر و به سوی طراحی فلت روی آوردند. هیچ کسی در سادگی و زیبایی و نظم این سیستم عامل شک ندارد. زیبایی و رنگارنگی را در گوشه و کنار این سیستم عامل می توان دید. همچنین نظم و دسترسی راحت به امکانات و ستینگ ها را نباید فراموش کرد. شخصی سازی در ویندوزفون بسیار متفاوت از سایر رقبا بوده و به طوری هست که شما را مانند بازی مشغول خود می کند.

به لطف ویندوزفون 8.1 این قابلیت گشترش یافته و حال میتوان پس زمینه نیز به کار برد و حتی تغییر اندازه کاشی ها جابجایی آن ها و رنگ های کاشی ها را نیز تغییر داد.

3da9f4465e5ca393212a3433741c8623.jpg


قیمت:

پرچمداران تمامی برند با قیمت بالایی عرضه می شوند اما افرادی توانایی خرید پرچمداران را ندارند و به میان رده ها و ارزان قیمت ها روی می آورند. بر روی کاغذ باید اندروید را پیروز دانست. به یمن Open Source بودن اندروید و سیاست شرکت هایی مانند سامسونگ و سونی توانسته در هر رنج قیمتی یک گوشی عرضه کنند و تنوع محصولی بسیاری را ایجاد کنند. اما در حال حاضر این میان رده ها و ارزان قیمت ها توانایی انجام تمامی دستورات اندروید را ندارند و بسیار هنگ کرده و خریداران برای دانلود برنامه و بازی باید نگران آن باشند که اپ مورد نظرشان اجرا شود (در اندروید بهتر است پرچمدارها را خریداری کنید) اما در ویندوزفون همه چیز متفاوت است.

بازهم به یمن بهینه سازی در مصرف رم و سبکی این سیستم عامل، ارزان قیمت ها و میان رده های مبتنی بر ویندوزفون توانایی انجام دستوراتی بیشتر از رقبا دارند به عنوان مثال می توان به دو گوشی پر طرفدار لومیا 520 و لومیا 525 اشاره کرد که توانایی اجرای بازی هایی پر گرافیک مانند Asphalt 8 را نیز به راحتی دارا هستند. ویندوزفون و نوکیا نیز توانسته اند تنوع محصولی خوب در هر رنج قیمتی را ایجاد کند.

caec5094cc1a462ac8a0a1414c5aa943.jpg


جمع بندی:

در جواب سوال اول باید بگویم که نوکیا می تواند همانند نسل پدرانمان محبوبیت خود را کسب کند اما احتیاج به زمان دارد همچنین نوکیا توانسته نیاز کاربرانش را رفع نماید.

نوکیا که زمان زیادی از پیوستنش به مایکروسافت نمی گذرد، توانسته تنوع محصولی خوبی را به ارمغان بیاورد و اشخاص با توجه به نیاز و توانایی خریدشان یکی از محصولات نوکیا و مبتنی بر ویندوزفون را خریداری کنند همچنین نوکیا توانسته امکانات فوق العاده ای را به یمن وجود ویندوزفون در گوشی های خود بیاورد. امنیت، روان بودن، دوربین همراه با امکانات فراوان که دل هر علاقه مند به عکاسی را جذب خود می کند، برنامه های اختصاصی بسیار زیاد، Sky Drive که به شما اجازه آپلود در فضایی امن را می دهد، دستیار صوتی، استور زیبا، سادگی و زیبایی همراه با افکت هایی آرام بخش، قابلیت شخصی سازی بی نظیر، مولتی تسکینگ خارق العاده و نمایش بهترین عملکرد با کمترین سخت افزار را می توان جزو مهمترین امکانات یک گوشی ویندوزفونی دانست. نباید ویندوزفون را بی نقص و یا بهترین بنامیم.

همانطور که در اول مطلب گفتیم هر کدام از سیستم عامل ها مزیت و معایبی را با خود به یدک می کشند پس باید به نیاز و سلیقه ی خودتان توجه کنید. در کل مایکروسافت در حال پیشرفت با سرعتی باورنکردنیست اما در مقابل نیز اپل و گوگل در حال حل مشکلات خود هستند و بیکار ننشسته اند.

0eeacab7883ba2d8a2646413eca7da49.jpg


ویندوزفون و کاربرانشان را باید خاص تلقی کرد زیرا آن ها با ریسک یک تلفن مبتنی بر ویندوزوفنی می خرند اما بعد از خرید آن را بهترین انتخاب می نامند. البته کاربران ویندوزفون به دنبال خاص بودن و متفاوت بودن از دیگران هستند و در بیشتر کارهای خود به دنبال نوآوری تازه و متفاوت از دیگران می باشند.

مایکروسافت با عرضه ویندوزفون 8.1 خیال خود را بابت مکشلاتی مانند نبود فایل منیجر وی پی ان و … راحت کرده و حالا با تمامی قدرت خود در حال بهبود استور خود است. مایکروسافت تا به حال توانسته به موفقیت برسد و امیدوار است تا در آینده ای نزدیک محبوبیت سابق خود را با نوکیا جشن بگیرد و هم اکنون مایکروسافت را باید رقیبی سرسخت برای اندروید و آی او اس تلقی کرد.

حال شما کدام سیستم عامل را به عنوان برترین انتخاب خود برگزیدید؟


منبع: ویندوزی ها
نویسنده : Ar.Sohrabi
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا