بررسی تخصصی بررسی تخصصی تلفن همراه Samsung Galaxy W 18150

Jason Statham

Jason Statham

دل شکسته
کاربر تالار
کاربر فعال
ررسی تخصصی تلفن همراه Samsung Galaxy W 18150 سری گوشی های گالاکسی اس تمام توجهات را به خود جلب کرده است با این حال سری گالاکسی W18150 سامسونگ هم علاقه مندان زیادی دارد. این گوشی با یک صفحه نمایش 3.7 اینچی، از سری گالاکسی اس فشرده تر به نظر می رسد ولی از همان چیپ ست سری اس پلاس استفاده می کند.

128329-1.jpg
128229-1.jpg
128129-1.jpg
اگر طرفدار صفحه نمایش SuperAMOLED هستید، گالاکسی اس و اس پلاس گوشی هایی هستند که باید سراغشان بروید. صفحه ال سی دی گالاکسی W18150 سامسونگ از کیفیت نمایش تصویرWVGA سری اس برخوردار است که این به معنی دارا بودن پیکسل های رنگی بیشتر است (252پیکسل در مقایسه با 233 پیکسل).همچنین پیکسل های RGB آن کیفیت بهتری از PenTile دارد.
گالاکسی دبلیو از چیپست Qualcomm MSM8255T استفاده می کند که در چندین نمونه از گوشی های پرطرفدار جدید از جمله گالاکسی اس پلاس و Sony Ericsson Xperia arc S به کار می روند. گالاکسی دبلیو به منزله یک پله پیشرفت در نردبان سامسونگ به حساب می آید ولی بر خلاف سری اس و آر اینجا تاکید روی باصرفه بودن از نظر قیمت است.​
مشخصات
dual-band 3G و Quad-band GSM HSDPA 14.4 مگابایت، 5.76 Mbps HSUPA 1.4GHz Snapdragon CPU; Adreno 205 GPU; Qualcomm MSM 8255Т chipset; 512MB RAM; 1GB ROM حافظه 2 گیگا بایتی، (1.7 گیگابایت قابل استفاده برای کاربر) با قابلیت خوانش کارت حافظه تا 32 گیگابایت صفحه نمایش 3.7 اینچی با رزولوشن WVGA (800*480) و تراکم پیکسلی 252 پیکسل دوربین با قابلیت 5 مگا پیکسل و تمرکز خودکار، تمرکز لمسی و ثابت کردن تصویر؛ ظبط ویدئو با قابلیت اچ دی (720p) و فلاش ال ای دی دوربین روبرو VGA برای تماسهای ویدئویی Android 2.3.5 Gingerbread with TouchWiz 4.0 قابلیت اتصال به اینترنت بدون سیم بلوتوث 3 با A2DP جی پی اس با A-GPS ؛ Standard 3.5 mm audio jack Accelerometer and proximity sensor قابلیت پخش رادیو موج FM قابلیت پخش فایلهای تصویری با نرم افزار DivX/XviD/X264 قابلیت ویرایش و خوانش فایل های آفیس وب براوزر با فلاش 11
معایب مهم
بدنه تمام پلاستیکی کیفیت تصویر کمتر از گالاکسی اس پلاس تنها 2 گیگابایت حافظه داخلی نداشتن دکمه شاتر می دانیم شما الان به این فکر می کنید که آیا این گوشی همان گوشی Exhibit II 4G سامسونگ نیست که کمی تغییر یافته است؟ بله تقریبا به هم شبیه هستند ولی نه کاملا. گالاکسی دبلیو یک گوشی جهانی است و از نظر تصویر و چیپ ست US T-Mo Exhibit را پشت سر گذاشته است. هر دو گوشی سرعت پردازش داده یکسانی دارند. آنچه که T-Mobile USA به اشتباه 4 گیگابایت می نامد در واقع HSPA + است.
gsm28129-1.jpg
gsm281229-1.jpg
محتویات جعبه فروش
در جعبه گالاکسی دبلیو سامسونگ هیچ چیز غیر قابل پیش بینی وجود ندارد. این گوشی به همراه یک شارژر که به یک یو اس بی میکرو منتهی می شود، یک کابل جداگانه یو اس بی میکرو و یک هدست که به نظر ارزان قیمت می رسد ارائه می شود. به علاوه چند دفترچه راهنما و دیگر هیچ.
gsm281129-1.jpg
با وجود ابعاد 115.5 در 59.8 در 11.5 این گوشی همچنان در اندازه معقولی است و به راحتی در جیب جا می گیرد. وزن آن 110 گرم است.
طراحی و کیفیت ساخت
این گوشی زیباترین قطعه سخت افزاری دوروبر تان نیست ولی جذابیت های خاص خودش را دارد. انحنای این گوشی از بقیه گوشی های مستطیلی با گوشه های گرد متداول در بازار بیشتر است و از این لحاظ از بقیه گوشی ها متمایز است. مواد به کار رفته در بدنه آن فوق العاده نیست ولی پوشش پلاستیکی آن نرم است و در عین حال قابلیت تحمل چندین ضربه را دارد. گالاکسی دبلیو به صفحه نمایش 3.7 اینچی مجهز است که به خوبی کار می کند. مطمئنا این صفحه نمایش به خوبی SuperAMOLED نیست ولی در این رنج قیمت، مشکل بتوان گوشی دیگری با این کیفیت صفحه نمایش پیدا کرد. هر چیز دیگری که احتمال دارد پیدا کنید (مانند گالاکسی اس یا پلاس) تعداد پیکسل کمتری دارند. به هرحال ما صفحه نمایش این گوشی را از لحاظ زاویه دید و بازتابش نور خوب می دانیم با این حال سطوح رنگ سیاه آن چندان خوب نیست و کنتراست ضعیفی دارد. در اینجا جدولی از ارقام ارائه شده که نظر ما را تایید می کند.
1-8.jpg
در پایین صفحه نمایش ترکیبی از کلیدهای متداول سخت افزارها قرار دارد؛ در وسط کلید خانه و منو و برگشت به عقب در دو طرف.استفاده از کلید خانه چندان راحت نیست و کلیدهای دو طرف قابلیت لمس خوبی ندارند که از امتیازهای منفی این گوشی به حساب می آید. در بالای صفحه نمایش، گوشی، دوربین و حسگرproximityقرار گرفته است. این گوشی حس گر نوری ندارد بنابراین از قابلیت تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش برخوردار نیست.
gsm28329-1.jpg
gsm28229-1.jpg
در سمت چپ یک تنظیم کننده صدا قرار دارد که به زحمت قابل لمس است. کلید پاور و قفل کردن به شیوه متداول گوشی های سامسونگ در سمت راست قرار گرفته است.
gsm28529-1.jpg
gsm28429-1.jpg
محل اتصال هدفون در بالای گوشی و درست کنار آن پورت یو اس بی میکرو قرار گرفته است که برای شارژ هم از آن استفاده می شود. در قسمت پایین دهنی گوشی و یک زبانه کوچک برای باز کردن پوشش پشتی قرار گرفته است.
gsm28629-1.jpg
gsm28729-1.jpg
قسمت بالای پشت گوشی با پوشش باتری متفاوت است که برای استفاده از لنز دوربین 5MP و فلاش ال ای دی طراحی شده است. پوشش پشتی از پلاستیک با بافت نقره ای ساخته شده است. در پایین همچنین بلندگو و یک برآمدگی کوچک قرار دارد تا گوشی را وقتی روی سطح قرار گرفته کمی از سطح جدا کند.
gsm28929-1.jpg
در پایین پوشش باتری یک نشانه متداول وجود دارد. محل قرار گرفتن سیم کارت در این قسمت و حافظه میکرو اس دی در قسمت بالای سمت راست است. باتری از نوع 1500mAh Li-Ion است که 570 ساعت در حالت استاندبای کار می کند (برای 2 گیگابایت، و 420 ساعت در مورد 3 گیگابایت) و حدود 18 ساعت برای مکالمه در 2 گیگابایت (زمان مکالمه برای 3 گیگابایت تنها حدود 8 ساعت است).
gsm281029-1.jpg
این گوشی زیباترین گوشی نیست ولی اینکه سطوح مختلف آن متفاوت طراحی شده اند از امتیازات آن است. پوشش خاص پشت آن هم خیلی شبیه به سری دوم گالاکسی اس است.
گالاکسی دبلیو خیلی سبک است و گوشه های گرد دارد که آن را برای در دست گرفتن مناسب کرده است. این گوشی خیلی باریک نیست ولی به راحتی در جیب جا می گیرد.​
gsm281329-1.jpg
gsm281229-1.jpg
محیط کاربری جینجربرد با رابط تاچ ویز 4
گالاکسی دبلیو سامسونگ Gingerbread version 2.3.5 را با آخرین سیستم لمسی اجرا می کند و از این نظر شبیه گالاکسی اس ولی با قیمت کمتر است. برای دیدن ویدئویی در مورد عملکرد آن روی لینک زیر کلیک کنید. قفل صفحه نمایش خیلی معمولی است و می تواند در هر جهت دلخواه تنظیم شود. این قابلیت خوب که پیام های دیده نشده یا تماسهای بی پاسخ و مانند آن شیوه باز کردن قفل مخصوص به خود داشته باشند در این گوشی هم وجود دارد.
gsmarena_116-1.jpg
صفحه اصلی شامل ده ها گزینه با کاربردهای مختلف است. شما می توانید همزمان تا هفت صفحه نمایش داشته باشید. گزینه بزرگنمایی (زوم) شما را قادر می سازد تا همه قاب های صفحه نمایش اصلی را که ممکن است نیاز به منظم کردن دوباره، ویرایش یا حذف داشته باشند مشاهده کنید. با کلیک کردن گزینه ویرایش و انتخاب گزینه افزودن، می توانید گزینه ها، میانبرها یا فولدرها را از پایین صفحه نمایش به صفحه اصلی منتقل کنید. همچنین تعداد پنل های صفحه اصلی قابلیت تنظیم شدن و ذخیره شدن دارد. با این قابلیت شما قادر خواهید بود به جای کشیدن صفحه با کلیک کردن رو عددی که تعداد پنل ها را نشان میدهد در عرض صفحه حرکت کنید.
gsmarena_002-1.jpg
gsmarena_003-1.jpg
gsmarena_005-1.jpg
کارکرد لانچر خیلی شبیه صفحه نمایش است، با استفاده از آن می توانید پوشه بسازید، چیزی اضافه یا حذف کنید یا صفحات را مطابق میل خود تغییر دهید. همچنین می توانید به جای شیوه متداول نمایش ایکون ها آنها را لیست کنید.
gsmarena_007-1.jpg
gsmarena_010-1.jpg
gsmarena_008-1.jpg
gsmarena_016-1.jpg
به طور معمول در این سیستم لمسی چهار گزینه میانبر وجود دارد که در پایین صفحه نمایش اصلی قابل مشاهده هستند. شما می توانید سه تای اولی را با گزینه های دلخواه دیگری جایگزین کنید. گزینه های پیش زمینه تنظیمات گوشی، لیست دوستان و پیام هاست. گزینه چهارم که قفل شده است میانبر خانه است که بهتر است همیشه در همین حالت باقی بماند. فضای پیامهای نمایش داده شده کمی در این سیستم متفاوت است ولی تغییرات آن شامل شیوه کاربری آن نمی شود. همراه با گالاکسی دبلیو 18150 شما یک تبدیل کننده Android دریافت می کنید گزینه ای برای دسترسی به task manager دارد و در پیش زمینه تعریف شده آن توسط سامسونگ کاربردهای زیادی پیش بینی شده است از جمله می تواند تعداد اپلیکیشن های فعال را روی صفحه اصلی نشان دهد.
gsmarena_117-1.jpg
gsmarena_017-1.jpg
gsmarena_019-1.jpg

Android اغلب خیلی خوب کار می کند به خصوص در مورد مدیریت اپلیکیشن ها (در واقع برخی ادعا می کنند که استفاده از task manager کارکرد گوشی را تضعیف می کند) بنابراین شما تنها زمانی به task manager نیاز خواهید داشت که بخواهید از شر یک اپلیکشن خلاص شوید.
بنچمارک ها
این گوشی با سی پی یو تک هسته ای سریع درمقام مقایسه بهتر از BenchmarkPiعمل می کند. از این نظر HTC Sensatio XL , XE از گالاکسی دبلیو کمی بهترند در مورد اجرای Linpack گالاکسی دبلیو و Sensation XL تقریبا مشابه هم عمل می کنند ولی Sensation XL کمی مشکل نرم افزاری دارد.
11-4.jpg
در تست گرافیک سه بعدی، گالاکسی دبلیو به طور اعجاب آوری خوب عمل می کند. از این نظر هر دو مدل HTC را پشت سر می گذارد. (XL دارای همان Adreno 205 GPU و همان رزولوشن صفحه نمایش ولی در عین حال سه برابر کندتر است). گالاکسی دبلیو حتی می تواند به کیفیت گالاکسی اس که یک beefy Mali-400MP GPU دارد نزدیک شود.
22-2.jpg
از نظر عملکرد جاوا اسکریپت گالاکسی دبلیو با HTC Sensation XE قابل مقایسه است اگر حتی کمی بهتر نباشد. مدل XL در واقع خوب عمل نمی کند. اما Sensation XL به طور قطع از گالاکسی دبلیو بهتر است. این به خاطر مچ بودن جاوا اسکریپت و HTC است.
33-1.jpg
بنچمارک جاوا اسکریپت HTML5+، BrowserMark، نمی تواند از HTC جلو بزند. بازهم به خاطر بهینه بودن نرم افزار. گالاکسی دبلیو و گالاکسی اس از یک نرم افزار مشابه استفاده می کنند و تفاوت آنها مربوط به عملکرد سی پی یو است.
لیست دوستان امکانات خیلی خوبی دارد
لیست دوستان گزینه های متنوع و قابلیت ذخیره نامحدود دارد. در این بخش گزینه هایی برای محدود کردن تماس ها، نمایش دادن یا مخفی کردن گروه هایی که قبلا ایجاد کرده اید (از جمله گروه هایی از شبکه های اجتماعی) و نیز گزینه ای برای تغییر ترتیب لیست اسامی (بر اساس اسم کوچک یا فامیلی) وجود دارد.
gsmarena_024-1.jpg
gsmarena_025-1.jpg
gsmarena_026-1.jpg
در قسمت لیست دوستان گزینه ای برای دسترسی سریع به شماره مورد نظر وجود دارد که به شما امکان می دهد با فشردن تصویر مربوط به شماره به میانبرهای تماس، ارسال پیام یا ایمیل دسترسی داشته باشید. همچنین TouchWiz-specific در اختیار شماست، از کشیدن سریع به راست می توانید برای برقراری تماس و از کشیدن به سمت چپ برای ارسال پیام استفاده کنید.
gsmarena_029-1.jpg
gsmarena_028-1.jpg
gsmarena_027-1.jpg
همچنین می توانید اطلاعات مختلفی را به هر یک از شماره های موجود در لیست دوستان اضافه کنید که به خوبی قابل دسته بندی است. شما همه انواع لیست ها (بر حسب شماره، آدرس ایمیل و مانند آن) را در اختیار دارید به علاوه یک نشانه مثبت در سمت راست که می توانید از آن برای اضافه کردن داده های دیگر استفاده کنید. فشردن علامت منفی پایین آن می تواند برای پاک کردن اطلاعات غیرضروری به کار رود.
gsmarena_030-1.jpg
البته قابلیت انعطاف پذیری لیست دوستان وقتی بیشتر معلوم می شود که بخواهید وارد فیس بوک یا LinkedIn شوید. در صفحه اطلاعات مربوط به هر شماره چند گزینه وجود دارد که دوتای اول کاملا استاندارد هستند:اولی نشان دهنده اطلاعات تماس است و دومی تماس ها و پیام های قبلی از این شماره را نشان می دهد. سومین و چهارمین تب مربوط به شبکه های اجتماعی مثل به روز کردن استاتوس و تغییرات انلاین هستند.
gsmarena_032-1.jpg
gsmarena_031-1.jpg
عجیب است که این قابلیت فقط برای فیس بوک و LinkedIn وجود دارد درحالی که به طور معمول باید برای توییتر هم وجود داشته باشد.
Telephony is up to snuff
گالاکسی دبلیو حتی در مناطقی که پوشش آنتن ضعیفی دارند فابلیت دریافت خوبی دارد و صدای آن خوب است. شماره گیر و جستجو برای یک شماره تماس در دو گزینه جداگانه وجود دارند. امکان استفاده از شماره گیر هوشمند نیز وجود دارد که به طور همزمان نام و شماره را جستجو می کند.
تنها یک شماره تماس (با تصویر مربوط به آن) در یک زمان در پیشنهاد های شماره گیر هوشمند نشان داده می شود. شما باید با کلیدهای بالا و پایین بقیه لیست را مشاهده کنید (شماره ای در قسمت بالای فلش تعداد گزینه های متناسب با مورد جستجو شده را نشان می دهد). شماره گیر در عین حال گزینه ای برای میانبر تماس تصویری یا ارسال پیام دارد.
gsmarena_036-1.jpg
gsmarena_035-1.jpg
با وجود حس گر proximity ، صفحه نمایش شما حین گفتگو خاموش می شود. گزینه های در دسترس حین یک گفتگو شامل برداشتن نت، استفاده از صفحه کلید، قطع کردن صدا، نگه داشتن تماس یا اضافه کردن یک تماس دیگر به مکالمه لست. لیست تماس ها در یک تب در کنار پد شماره گیرنده قرار گرفته است که همه شماره های تماس گرفته شده، تماس های پاسخ داده شده یا بی پاسخ را نشان می دهد. در مورد تست بلندگو باید گفت گالاکسی دبلیو در این مورد نمره متوسط می گیرد. از طرف دیگر ویبره آن خیلی قوی است که حتی در محل های شلوغ هم که نمی توانید صدای زنگ را بشنوید شما را آگاه می کند. در جدول زیر این موارد با گوشی های دیگر مقایشه شده است.
تست بلندگو​
صدا, dB
Pink noise/ Music, dB زنگ تلفن, dB نمره در کل Nokia Lumia 800 60.9 59.0 61.7 زیر متوسط Apple iPhone 4 65.9 66.5 67.3 زیر متوسط Samsung I9000 Galaxy S 66.6 65.9 66.6 زیر متوسط Samsung S8600 Wave 3 68.0 65.8 69.7 متوسط Samsung Galaxy W I8150 69.6 66.6 67.0 متوسط Samsung S8500 Wave 69.8 66.6 75.5 خوب HTC Titan 75.8 66.2 82.7 خیلی خوب HTC Desire 76.6 75.7 84.6 عالی
امکانات ارسال پیام کامل است
سیستم ارسال پیام کاملا مشخص است: در اینجا هیچ پوشه ای وجود ندارد تنها گزینه پیام جدید وجود دارد و زیر آن لیستی از همه پیام های قبلی دیده می شود. لمس و کشیدن سریع روی یک پیام همان کاری که در مورد لیست دوستان انجام می داد را انجام می دهد یعنی از کشیدن به سمت چپ برای ارسال پیام و سمت راست برای برقراری تماس استفاده می شود.
یک گزینه جستجوی سریع وجود دارد که به شما امکان می دهد یک پیام خاص را ازبین همه پیام ها و ام ام اس ها پیدا کنید. برای اضافه کردن دریافت کننده پیام تنها کافی است نام یا شماره مورد نظر را تایپ کنید یا از فهرست پیشنهاد شده انتخاب کنید.
gsmarena_038-1.jpg
gsmarena_040-1.jpg
وقتی یک فایل صوتی تصویری را به پیام اضافه می کنید پیام به طور خودکار به ام ام اس تبدیل می شود. همچنین می توانید به سرعت یک عکس یا فایل صوتی را به پیام اضافه کنید یا از گزیده ام ام اس و همه امکانات آن (مانند پیام های چند صفحه ای و قابلیت تنظیم ساختار پیام و مانند آن ) استفاده کنید.
gsmarena_041-1.jpg
gsmarena_043-1.jpg
در مورد ارسال ایمیل، جی میل از این اپراتور حمایت می کند و بنابراین شما می توانید ایمیل ها را ذخیره دسته بندی یا حذف کنید.
gsmarena_048-1.jpg
gsmarena_049-1.jpg
در عین حال یک اپلیکیشن عمومی جی میل هم برای سایر اکانت های پست الکترونیک وجود دارد که می تواند POP یا IMAP را ساپورت کند. شما نه تنها به پوشه های اصلی که انلاین ایجاد شده اند بلکه به پوشه های استاندارد متداول مثل اینباکس، درافت، یا ایمیل های ارسال شده نیز دسترسی دارید.
این گوشی می تواند ایمیل های ارسال شده از اکانت های متفاوت را با رنگ های مختلف مشخص کند. همچنین مشاهده مکالمات امکان پذیر است. این گوشی می تواند ایمیل های مرتبط را در یک گروه دسته بندی کند و تعداد ایمیل های موجود در هر گروه را نشان دهد. با انتخاب هر مدخل، می توان آن را باز کرد و پیام های داخل هر گروه را تک تک مشاهده کرد.
gsmarena_150-1.jpg
gsmarena_152-1.jpg

گوگل تاک هم در این سیستم به خوبی کار می کند. شبکه گوگل تاک با طیف گسترده ای از برنامه های پرطرفدار مثل Pidgin،Kopete، iChat و Ovi Contacts سازگار است. همچنین امکان چت تصویری هم وجود دارد. در مورد وارد کردن متن، شما یک صفحه کلید استاندارد سامسونگ را در اختیار دارید که کار با آن خیلی راحت است اگرچه اگر به کار با صفحه کلیدهای بزرگتر عادت داشته باشید این صفحه کلید به نظرتان کمی کوچک می رسد. اما به هرحال نمای افقی آن به اندازه کافی خوب به نظر می رسد.
gsmarena_056-1.jpg
gsmarena_054-1.jpg
گالری و وب براوزر در خدمت شما هستند گالاکسی دبلیو از گالری استاندارد Android استفاده می کند. عکس ها و ویدئو ها به طور خودکار در این قسمت قرار دارند بدون توجه به اینکه کجا ذخیره شده باشند. شما حتی می توانید عکس های انلاین را از Google Picasa وارد کنید.
gsmarena_058-1.jpg
gsmarena_061-1.jpg
در مورد گالری نکاتی وجود دارد که می تواند شما را شگفت زده کند. این گوشی می تواند تصاویر با رزولوشن خیلی بالا را نمایش دهد و قابلیت بزرگنمایی دارد. همچنین تصاویر شیر شده از طریق بلوتوث، ایمیل، پیام های ارسال شده با اپلود در Picasa یا با استفاده از DLNA را پوشش می دهد. در این قسمت گزینه هایی برای ویرایش (قطع کادر، چرخش 90 درجه و برخی کارکردهای پیشرفته دیگر مثل تنظیم تصویر، افکت و مانند آن) پیش بینی شده است.
gsmarena_119-1.jpg
gsmarena_121-1.jpg
اپلیکیشن مای فایل یک مدیریت کننده فایل ساده ولی کاربردی است. با استفاده از آن جابجا کردن، کپی، قفل کردن، تغییر نام فایل ها و حتی ارسال فایل از طریق بلوتوث امکان پذیر است. این اپلیکشن تنها به فایل های کارت حافظه و حافظه داخلی دسترسی دارد نه درایو سیستم.
موزیک پلیر متداول لمسی
سامسونگ گالاکسی دبلیو 18150 از موزیک پلیر استاندارد TouchWiz استفاده می کند. سامسونگ equalizer presets را به همراه تقویت کننده صوتی DNSe و 5.1 channel virtualization فعال کرده است. به طور پیش فرض ترک ها در چهار دسته قرار داده می شوند_ همه ترک ها، پلی لیست، آلبوم ها و هنرمندان. در بخش تنظیمات می توانید دسته بندی ها را اضافه یا کم کنید و موزیک پلیر را مطابق خواست خود تنظیم کنید.
gsmarena_070-1.jpg
gsmarena_073-1.jpg
در قسمت پخش، آلبوم به عنوان گزینه مرکزی قرار گرفته است ولی شما می توانید آن را با یک equalizer جایگزین کنید. می توانید با استفاده از سویپ به طرفین به آهنگ بعدی یا قبلی بروید.
gsmarena_071-1.jpg
gsmarena_126-1.jpg
گزینه ای وجود دارد که به شما امکان میدهد یک آهنگ را در توتیوب بیابید یا در گوگل جستجو کنید. این گوشی همچنین به شما امکان می دهد که یک خواننده، یک عنوان آهنگ یا آلبوم را جستجو کنید.
قابلیت پخش ویدئو
ویدئو پلیر یک نرم افزار ساده ارائه می دهد که همه فایل های ویدئویی ذخیره شده در گوشی را نمایش می دهد و شما می توانید آنها را بر حسب نام، نوع یا اندازه مرتب کنید. این برنامه همچنین محل متوقف شدن پخش آخرین فایل اجرا شده را به خاطر دارد بنابراین شما می توانید از همانجایی که اجرای برنامه را متوقف کرده اید، نمایش دوباره آن را از سر بگیرید.
این برنامه به شما اجازه می دهد که از بین سه حالت برای فیت شدن ویدئو با صفحه نمایش یکی را انتخاب کنید. می توانید اندازه نوشته های زیرنویس و حرکت رو به جلو یا به عقب زمان سنج را به دلخواه تعیین کنید ولی گزینه ای برای لود کردن زیر نویس به صورت دستی وجود ندارد،زیر نویس ها باید همان نام فایل ویدئویی را داشته باشند.
gsmarena_127-1.jpg
این ویدئو پلیر می تواند بیشتر فایل های ویدئویی را به راحتی اجرا کند. ویدئوهای DivX و XviD با رزولوشن 720p هیچ مشکلی ندارند ولی 720p h.264 با مشکل روبرو می شود. این پلیر هیچ مشکلی برای اجرای کدهای صوتی ندارد (بیشتر گوشی های دیگر در AC3 یا DTS عملکرد خوبی ندارند.
کیفیت پخش صدای خوب
گوشی سامسونگ گالاکسی دبلیو 18150 تست کیفیت صدا را با رتبه خوب گذرانده است. صدای آن خیلی بلند نیست ولی کیفیت آن خوب و بهتر از حد لازم است. هنگام اتصال به بلندگوی خارجی به جز در یکی دو مورد استثنا، در بقیه موارد نمره خوبی کسب می کند.
در اینجا جدولی برای مقایسه بهتر ارائه شده است
2-8.jpg
دوربین 5 مگا پیکسلی خوب
سامسونگ گالاکسی دبلیو دارای یک دوربین 5 مگا پیکسلی و یک ال ای دی است. این دوربین عکسهایی با ماکزیمم رزولوشن 2650در 1920 پیکسل می گیرد.
در سمت چپ سوییچ دوربین جلو/عقب و کنترل فلاش قرار دارد. با استفاده از تنظیمات گوشی شما می توانید این دو را با دو گزینه دیگر جایگزین کنید یا دو میانبر دیگر (در مجموع چهار میانبر) اضافه کنید.​
gsmarena_128-1.jpg
gsmarena_131-1.jpg
در مورد کیفیت تصویر، این گوشی ممکن است بهترین دوربین موجود نباشد ولی به خوبی گالاکسی اس و گالاکسی اس پلاس کار می کند. در بعصی موارد حتی با همان میزان رزولوشن، نویز کمتری هم دارد. عکس های گرفته شده با این دوربین همچنین از کنتراست و توازن رنگ سفید خوبی برخوردارند ولی رنگ ها گاهی زیادی اشباع هستند.
مقایسه کیفیت عکس
گالکسی دبلیو در مورد رزولوشن های ترکیبی خیلی خوب عمل می کند. نشانه هایی از لکه های صورتی رنگ وجود دارد که نرم افزار پردازش کننده تلاش کرد آنها را برطرف کند.
ضبط کننده ویدئو متوسط
برنامه دوربین ویدئو شبیه برنامه دوربین عکاسی است. شما همان پنل با چهار میانبر در سمت چپ را در اختیار دارید. این دوربین ویدئوهای p720 در 30fps میگیرد. بر خلاف دوربین عکاسی شما نمی توانید از video-call camera برای فیلمبرداری استفاده کنید.
gsmarena_077-1.jpg
gsmarena_078-1.jpg
فایل های ویدئویی در فرمت MP4 هستند و کیفیت صوتی خوبی دارند ولی کیفیت تصویرشان به خوبی کیفیت صدایشان نیست. عملکرد آن را بعدا با استانداردهای ایزو خواهیم سنجید ولی فکر می کنیم رزولوشن واقعی آن کمتر از 720p باشد. ضبط کننده صدای همراه ویدئو مونو است (64Kbps bitrate, 44.1kHz sampling rate).
مقایسه کیفیت ویدئو
همانطور که می بینید گالاکسی دبلیو شباهت های زیادی با گالاکسی اس دارد. با این حال پیکسل های واقعی آن حتی نزدیک به 1280 در راستای افقی و 720 در راستای عمودی هم نیست. این موضوع در آزمایش ها به خوبی قابل مشاهده است و وقتی نور کمتر می شود جزئیات تصویر حتی از این هم کمتر می شود.
قابلیت های ارتباطی
گالاکسی دبلیو سامسونگ با GSM/GPRS/EDGE چهار بانده و HSPA+ سه گیگابایتی چهار بانده حمایت می شود. علاوه بر آن برای انتقال فایل دارای بلوتوث 3 است. همچنین گزینه های Wi-Fi b/g/n و Wi-Fi hotspot هم وجود دارد. اپلیکشن AllShare به شما اجازه می دهد که از طریق DLNA به کامپیوتر یا تلویزیون متصل شوید.
gsmarena_079-1.jpg
gsmarena_080-1.jpg
مرورگر وب کیفیت خوبی دارد
برنامه وب براوزر Android بدون تغییر در این سیستم استفاده می شود و کاربر با آن هیچ مشکلی نخواهد داشت.
gsmarena_083-1.jpg
gsmarena_085-1.jpg
براوزر با هر دو شیوه تپ دو گانه (DOUBLE tap) و زوم لمسی سازگار است. در اینجا گزینه هایی مثل تب های چند گانه، تغییر متن، پیدا کردن صفحه و مانند آن وجود دارد. یک ترفند خوب این است که زوم را در حد مینیمم قرار داد و از گزینه های تب استفاده کرد.
همچنین می توان از تنظیمات روشنایی براوزر استفاده کرد. مثلا می توانید روشنایی براوزر را زیاد کنید تا نمای بهتری داشته باشید ولی روشنایی صفحه وب را کم کنید تا مصرف باتری کمتر شود.
gsmarena_086-1.jpg
gsmarena_090-1.jpg
گزینه ها و تنظیمات صفحه
این گوشی از فلش 11 پشتیبانی می کند که به این معنی است که شما می توانید ویدئو های توتیوب را در این براوزر مشاهده کنید (برای ویدئو هایی با کیفیت تا 720 پیکسل مناسب است) یا می توانید فلاش گیم بازی کنید.
gsmarena_132-1.jpg
gsmarena_133-1.jpg
چند مورد از قابلیت های سامسونگ که از قبل نصب شده است
Social hub که قبلن هم درباره آن صحبت شد، می تواند اکانت ایمیل شما را به شبکه های اجتماعی (فیس بوک، توییتر LinkedIn )، سایر اکانت های ایمیل متصل کند و همه پیام های دریافت شده را در یک لیست با میانبر پاسخ، مارک شده به عنوان مورد علاقه یا مانند آن نشان دهد. همچنین برای به روز کردن پیام های دریافت شده هم گزینه ای وجود دارد.
gsmarena_091-1.jpg
gsmarena_089-1.jpg
Music Hub به شما اجازه می هد که آهنگ ها را به صورت آنلاین جستجو کنید (با ابزار جستجو، لیست آهنگ های جدید و مانند آن). می توانید آهنگ ها را مرور کنید (سی ثانیه برای هر آهنگ) و ترک های دلخواه یا کل آلبوم را خریداری کنید.
gsmarena_069-1.jpg
gsmarena_068-1.jpg
gsmarena_067-1.jpg
برنامه های آفیس به خوبی پشتیبانی می شوند
Polaris Office یکی از اپلیکشن های از قبل نصب شده روی گالاکسی دبلیو سامسونگ و یکی از بهترین ویرایش گر های موبایل است. با استفاده از آن می توانید فایل های ورد، اکسل و پاورپوینت را ایجاد، خوانش یا ویرایش کنید (آفیس 2003 و 2007 پشتیبانی می شوند). همچنین مرورگر پی دی اف هم وجود دارد. این اپلیکشن به شما امکان جستجوی فایل های آفیس را هم می دهد.
gsmarena_134-1.jpg
gsmarena_136-1.jpg
gsmarena_137-1.jpg
gsmarena_139-1.jpg
gsmarena_141-1.jpg
در مورد ویرایش فایل ها، تعداد زیادی گزینه وجود دارد، از اندازه فونت و شیوه و نحوه شماره گذاری گرفته تا مدیریت جداول. شما همچنین به راحتی می توانید تابع اکسل را از لیست انتخاب کنید (گزینه ای که در ویرایش گر های موبایل معمولا نادیده گرفته می شود).
سازمان دهنده
این تقویم چهار نمای مختلف لیست، روزانه، هفتگی و ماهیانه دارد. افزودن یک موضوع جدید سریع و آسان است و شما می توانید الارم را برای یادآوری فعال کنید.
تقویم
در نمای آن لیستی از همه تقویم از روزهای اخیر تا چند روز آینده نشان داده می شود. این یک ابزار کاربردی است به خصوص وقتی لازم است قرارهای ملاقاتتان را برای چند روز آینده چک کنید. در عین حال یک ماشین حساب هم وجود دارد که دکمه های آن به اندازه کافی بزرگ و به لمس حساس است و با افقی کردن آن می توانید از ماشین حساب پیشرفته تری هم برخوردار شوید.
gsmarena_094-1.jpg
gsmarena_096-1.jpg
گالاکسی دبلیو یک اپلیکشن فوق العاده برای کوک کردن ساعت ارائه می کند که با استفاده از آن می توانید ساعت را روی چندین زمان تنظیم کنید، که هر کدام زمان آغاز و الگوی تکرار خودشان را دارند.
gsmarena_098-1.jpg
gsmarena_099-1.jpg
Memo و دفترچه یاداشت شخصی کوچک برای استفاده شخصی هستند. اولین اپلیکشن تنها با متن کار می کند در حالیکه در دفترچه یاداشت می توانید عکس هم اضافه کنید. همچنین می توانید از یک اپلیکشن دیگر به نام Task and a Voice recorder برای مدیریت فایل ها استفاده کنید.
gsmarena_100-1.jpg
gsmarena_101-1.jpg
gsmarena_142-1.jpg
gsmarena_143-1.jpg
گالاکسی دبلیو 18150 دارای جی پی اس با قدرت مکانیابی در کمتر از یک دقیقه بدون آجی پی اس است. آجی پی اس می تواند سرعت را بیشتر کند ولی ترافیک داده را نیز بیشتر می کند. Cell-ID و موقعیت یابی Wi-Fi هم قابل استفاده است اگر در یک موقعیت دشوار قرار گرفته باشید ولی آنها به data connection نیز نیاز دارند.
گوگل مپ
گوگل مپ یک جزؤ استاندارد بسته Android است که درباره آن قبلن صحبت کردیم. این ابزار جهت یابی با صدای راهنما را در برخی کشورها ارائه میدهد ولی همه جا به این شکل عمل نمی کند. شما می توانید مسیرها را مشخص کنید، به دنبال نزدیک ترین پمپ بنزین بگردید و نیز همیشه یک نمای خوب از محل داشته باشید.
gsmarena_106-1.jpg
gsmarena_103-1.jpg
gsmarena_102-1.jpg
آخرین ورژن از نقشه های برداری استفاده می کند که اطلاعات ضروری را نشان می دهد و کاربری آن آسان است. اگر از مسیر خارج شده باشید این اپلیکشن حتی بدون استفاده از data connection شما را به مسیر باز می گرداند. نمای سه بعدی برای برخی شهرهای بزرگ قابل استفاده است و شما می توانید از قابلیت زوم لمسی دوانگشتی برای چرخاندن تصویر و پیدا کردن جهت مناسب استفاده کنید.
Android Market همه چیز دارد
گالاکسی دبلیو سامسونگ دارای آخرین ورژن Android Market است. با استفاده از آن می توانید از چند پنجره باز به صورت همزمان استفاده کنید. سوییپ به سمت راست شما را به نمای دسته ها هدایت می کند. سوییپ به سمت چپ شما را به Top Paid ، Top Grossing ،Top New Paid ،Top New Free و Trending (که مقبولیت آن در حال افزایش است) می برد. بخش های جدید هم مانند Staff Picks و Editor’s Choice و مانند آن در دسترس هستند.
gsmarena_147-1.jpg
gsmarena_144-1.jpg
دانلود کردن آسان است و بیش از چند ثانیه زمان نمی برد. قبل از اعلام موافقت برای دانلود یک اپلیکشن، این ابزار به شما نشان می دهد که اپلیکشن برای دسترسی به چه چیزهایی نیاز دارد (مثلا اتصال به اینترنت، دسترسی به سیستم فایل و مانند آن).
gsmarena_149-1.jpg
gsmarena_148-1.jpg
Kies Air گوشی شما را به سرور وب تبدیل می کند
Kies Air از قبل روی گالاکسی دبلیو نصب شده است. این اپلیکشن به شبکه Wi-Fi محلی وصل می شود و یک URL برای تایپ در مرورگر کامپیوتر شما در اختیارتان قرار می دهد. از آنجا می توانید هر چیزی را روی گوشی کنترل کنید، از تماسها و پیام ها (شامل ارسال پیام) گرفته تا جستجوی تصویر، ویدئو و سایر فایل های روی صفحه. می توانید دسترسی به کامپیوتر را قبول یا رد کنید و می توانید ببینید در هر لحظه چه کسی به گوشی کانکت شده است.
gsmarena_114-1.jpg
gsmarena_113-1.jpg
gsmarena_115-1.jpg
کلام پایانی
گالاکسی دبلیو سامسونگ قادر به اجرایی چند اپلیکشن Android نیست با این حال در حد قابل قبولی خوب عمل می کند. TouchWiz 4 یکی از منعطف ترین برنامه های Android است و ست استاندارد اپلیکشن آن کامل است. از بهبود عملکرد لیست دوستان گرفته تا پخش کننده ویدئو و پشتیبانی ویدئو فلش 720 پیکسل تا قابلیت های برنامه Polaris Office.
این بخش سخت افزار است که می توان انتقادهایی را بر آن وارد کرد. صفحه نمایش زاویه دید خوب ولی کنتراست ضعیفی دارد. میزان حافظه داخلی آن به گالاکسی اس و اس پلاس نمی رسد با این حال این چیپ ست با هردو CPU و GPU خوب کار می کند بنابراین کمبود چیپ ست هایی با پردازش گر دوگانه احساس نمی شود. گالاکسی I9001 اس پلاس سامسونگ قیمتی مشابه گالاکسی دبلیو دارد. با همان چیپ ست و حافظه بیشتر، امکان دسترسی به صفحه نمایش بزرگتر 4 اینچی را به شما می دهد و ضخامت آنهم کمتر است (9.9 میلی متر).​
سری Xperia Neo V سونی اریکسون سخت افزار خیلی مشابهی دارد ولی موتور BRAVIA کیفیت تصویر ال سی دی را افزایش می دهد و شما یک پورت microHDMI همراه با HDTVs هم دریافت می کنید.
sonyericssonxperianeov-1.jpg
samsungi9001galaxysplus-1.jpg
اگر اندازه گوشی دلیل علاقه مندی شما به گالاکسی دبلیو نیست، مدل HTC Sensation XL چیپ ست کمی پر سرعت تری را ارایه می دهد (به جز در مورد گرافیک) به علاوه حافظه 16 گیگا بایتی و RAM بیشتر و دوربین 8 مگا پیکسل. صفحه نمایش آن 4.7 اینچی است و یک هدست iBeats به همراه دارد. یا در مورد هدست Windows Phone چه فکر می کنید؟ سری Samsung Omnia W I8350 صفحه نمایش 3.7 اینچی بهتر از گالاکسی دبلیو دارد، باریک تر است و قاب پشتی آن فلزی است. همچنین اگر عجله ندارید گوشی Nokia Lumia 710 که به زودی به بازار می آید هم ارزش دیدن دارد. این گوشی قابلیت نمایش ClearBlack و جهت یابی با صدای راهنمای رایگان دارد که ممکن است برایتان جالب باشد.
nokialumia710-1.jpg
samsungomniawi8350-1.jpg
htcrunnymede-1.jpg

به طور قطع هر چیز کمی بهتر، هزینه خیلی بیشتری دارد. گالاکسی دبلیو در نزدیکی حد مورد قبول است ولی گوشی های دیگری وجود دارند که به این حد نزدیک ترند. گالاکسی اس پلاس یکی از آنهاست که باید برای کیفیت کمی بهتر هزینه بیشتری پرداخت کنید. اگر با وجود همه اینها هنوز هم گالاکسی دبلیو را می خواهید باید گفت که این گوشی انتخاب بدی نیست
منبع جی اس ام

 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا