بیوگرافی کامل گروه GreenDay

MagicalBOY

MagicalBOY

پدر جد تالار !
مدیر بازنشسته
گرین دی

[TH="class: infobox vcard, bgcolor: #B0C4DE, colspan: 2, align: center"]Green Day (گرین دی)[/TH] [TH="class: infobox vcard, bgcolor: #B0C4DE, colspan: 2, align: center"]اطلاعات هنرمند[/TH] [TH="class: infobox vcard"]اهل کشور[/TH] [TH="class: infobox vcard"]سبکها[/TH] [TH="class: infobox vcard"]مدت کار[/TH] [TH="class: infobox vcard"]وبگاه[/TH] [TH="class: infobox vcard, bgcolor: #B0C4DE, colspan: 2, align: center"]اعضا[/TH]
220pxGreenday2010-1.jpg
ایالات متحده، کالیفرنیا
پانک راک، آلترناتیو راک
۱۹۸۷ - تاکنون
Greenday.com
بیلی جو آرمسترانگ (Billie Joe Armstrong) تره کول (Tre Cool) مایک درنت (Mike Dirnt)


گرین دی
(به انگلیسی: Green Day)‏ از گروههای بزرگ سبک موسیقی پانک راک است.
مبدا این گروه در سال ۱۹۸۷ و ایالت کالیفرنیا است. رهبر گروه بیلی جو آرمسترانگ می باشد.
این گروه اولین بار با آهنگ When I Come Around در آمریکا و صحنه موسیقی راک مطرح گشت. آلبوم 21st Century Breakdown و نمایش موزیکال آلبوم "احمق امریکایی" در سال ۲۰۰۹ نیز پنجمین جایزه گرمی را نصیب این گروه آمریکایی کرد.

تاسیس گروه: ۱۹۸۷–۱۹۹۳ تاریخچه گروه

بیلی جو آرمسترانگ(گیتاریست و آوازخوان) و مایک درنت(Mike Dirnt)، دوستان دوران کودکی، ابتدا گروهی با نام Sweet Children را در رودئو کالیفرنیا تشکیل دادند. چندی بعد با یک شرکت محلی به نام Lookout قرارداد امضا کردند. آنها نام گروه را به Green Day تغییر داده و در سال ۱۹۸۹ نخستین آلبوم غیررسمی شان به نام "۱۰۰۰ ساعت" را بیرون دادند. سال بعد آلبوم 1,039Smoothed Out Slappy Hours را ارائه دادند. کمی بعد، سوبرانت(درامر گروه) جایش را به درامر دیگری به نام Tre Cool داد.



دومین آلبوم رسمی گرین دی به نام Kerplunk در سال ۱۹۹۲ منتشر شد. موفقیت زیرزمینی این آلبوم باعث شد که گروه از طرف ناشران موسیقی معتبر پیشنهاد همکاری دریافت کند. آنها سرانجام با شرکت Reprise Recordقرارداد بستند.

نخستین موفقیت: ۱۹۹۴–۱۹۹۶


نخستین آلبوم پرفروش و موفق گروه Dookie نام دارد که در سال ۱۹۹۴ منتشر شد. آهنگ Basket Case از این آلبوم ۵ هفته شماره یک جدول مدرن راک آمریکا بود.
در تابستان ۱۹۹۴ گروه در جشنواره ووداستاک حضور یافت و این به افزایش فروش آلبوم Dookie کمک کرد.
When I Come Around آهنگ دیگری بود که این بار به مدت ۷ هفته شماره یک جدول مدرن راک شد. فروش Dookieدر دنیا از مرز ۱۵ میلیون کپی فراتر رفت. همچنین این آلبوم جایزه گرمی سال ۹۴ را به عنوان بهترین آلبوم آلترناتیو به خود اختصاص داد.
پاییز ۱۹۹۵ آلبوم Insomniac آمد. آهنگ J.A.R از این آلبوم شماره یک مدرن راک شد که موسیقی فیلم Angus هم بود. Insomniac شماره ۲ جدول آلبومها شد و ۲ میلیون کپی آن تا بهار ۱۹۹۶ فروش رفت. اگرچه این آلبوم موفقیت بزرگ Dookie را نداشت ولی از طرف منتقدان موسیقی با تحسین رو به رو شد. در بهار ۱۹۹۶ آنها تور کنسرت اروپاییشان را به دلیل خستگی لغو کردند.

سقوط از محبوبیت: ۱۹۹۷–۲۰۰۲

بعد از یک سال استراحت، گرین دی در سال ۱۹۹۷ آلبوم Nimrod را عرضه کرد. این آلبوم در جایگاه دهم جداول موسیقی جای گرفت. یکی از ترانههای موفق این آلبوم Good Riddance ,Time of Your Life نام دارد که جایزه MTV بهترین موزیک ویدیوی سال موسیقی راک را از آن خود کرد.


در سال ۲۰۰۰ آلبوم Warning منتشر شد. نگاه منتقدان به این آلبوم بسیار متفاوت بود. مجله تخصصی رولینگ استون با دادن امتیاز ۳ از ۵، انتقادیترین دیدگاه را نسبت به این آلبوم داشت. بعد از انتشار این آلبوم، بعضی از منتقدان موسیقی به این نتیجه رسیدند که گرین دی به دوران سقوط از محبوبیت خود نزدیک شده است.
American Idiot و موفقیت دوباره گروه: ۲۰۰۳–۲۰۰۶

در ۲۰۰۴ آلبوم (ابله امریکایی) American Idiot بیرون آمد؛ یک آلبوم اپرایی راک که بعد از مدتها گروه را در جداول موسیقی شماره یک کرد. آلبوم American Idiot جایزه گرمی بهترین آلبوم راک را برد. در سال ۲۰۰۶ هم، گرین دی جایزه گرمی بهترین ضبط سال را برای آهنگ Boulevard of Broken Dreams از آن خود کرد.


اغلب مخاطبین عنوان آلبوم(ابله امریکایی) را اشاره به سکنات و وجنات رئیس جمهور وقت امریکا جورج بوش میدانستند ولی خود آرمسترانگ در مصاحبه ای آلبومش را "داستان شخصی مثال می زند که از شهری کوچک به یک کلان شهر می آید و خود را مواجه با جاذبهها و موقعیتهای غیرقابل پیش بینی مییابد. چنین شخصیتی در واقع خیلی شبیه کاراکتر فیلمهای فرانک کاپرا ست و یا شاید یادآور شخصیت فیلم فارست گامپ است."
بعداز آلبوم American Idiot، گرین دی دو تک آهنگ موفق ارائه داد؛ یکی اجرای مجدد آهنگ مرحوم جان لنون با نام working class hero بود که به وقایع دارفور سودان اشاره دارد و دیگری اجرای مشترکی با گروه معروف U2 است با عنوان The Saints Are Coming که درباره کمک داوطلبانه سربازان بازگشته از عراق به حادثه دیدگان طوفان کاترینا می باشد.

آلبوم 21st Century Breakdown و بازگشت به صحنه: ۲۰۰۷–تاکنون

آلبوم 21st Century Breakdown در ماه مه ۲۰۰۹ منتشر شد. این آلبوم توسط منتقدان موسیقی با دریافت میانگین امتیازاتی بین ۴ و ۵ از ۵ مورد تحسین قرار گرفت.


21st Century Breakdown در جداول موسیقی ۱۴ کشور شماره یک شد و تا کنون موفقترین آلبوم گرین دی می باشد.
تور جهانی 21st Century Breakdown از ۳ ژولای ۲۰۰۹ تا ۲۹ اکتبر ۲۰۱۰ در نقاط مختلف اروپا، امریکا، آسیا و استرالیا برگزار شد.

اعضای گروه گرین دی

بیلی جو آرمسترانگ (Billie Joe Armstrong) ...خواننده اصلی، گیتاریست



  • مایک درنت (Mike Dirnt) ...گیتاریست بیس، خواننده پس زمینه
  • تره کول (Tre Cool) ...درامر، خواننده پس زمینه

آلبومهای استودیویی

39Smooth ۱۹۹۰



  • Kerplunk ۱۹۹۲
  • Dookie ۱۹۹۴
  • Insomniac ۱۹۹۵
  • Nimrod ۱۹۹۷
  • Warning ۲۰۰۰
  • American Idiot ۲۰۰۴
  • 21st Century Breakdown ۲۰۰۹
  • ۲۰۱۲ !Uno¡
  • ۲۰۱۲ !Dos¡
  • ۲۰۱۲ !Tré¡





منبع ویکی پدیا
 
M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
پاسخ : بیوگرافی کامل گروه GreenDay

متن Unlink شد !

ممنون:)
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا