بیوگرافی گروه متال اسلیپ نات | Slipknot

MagicalBOY

MagicalBOY

پدر جد تالار !
مدیر بازنشسته


اسلیپ نات
4525e991aac8ad8b2d897aee1a697727.jpg

اطلاعات هنرمند
اهل کشور
12d44419f7252acb7b12f2c99a67c130.png
ایالات متحده آمریکا، دی موین، آیووا
سبک‌ها هوی متال، نیو متال، آلترنتیو متال
مدت کار ۱۹۹۵ - تاکنون
ناشر(ها) رودرانر رکوردز
وب‌گاه www.slipknot1.com
اعضا
سید ویلسون
جوی جوردیسون
کریس فن
جیم روت
کریگ جونز
شاون کراهان
میک تامسون
کوری تیلور

اعضای پیشین
پاول گری
دانی استیل
آندرز کولسفنی
گرگ "کادلز" ولتز
جاش برینارد​
اسلیپ‌نات (به انگلیسی: Slipknot) یک گروه هوی متال آمریکایی از دی موین، آیووا است که به وسیله پرکاشنیست شاون کراهان و بیسیست پاول گری در سال ۱۹۹۵ تشکیل شد. بعد از چندین بار عوض کردن ترکیب در دوران اولیه، بالاخره این بند با ترکیب ۹ نفر شکل گرفت: کوری تایلور به عنوان خواننده گروه، جوی جوردیسون به عنوان درامر، میک تامسون و جیم روت به عنوان گیتاریست، کریس فن و شاون کراهان به عنوان نوازنده پرکاشن و همخوان، سید ویلسون نوازنده ترن‌تیبل، کریگ جونز سمپلینگ و سینث سایزر و پاول گری به عنوان بیسیست. اگرچه، مرگ پاول گری در ۲۴ می ۲۰۱۰ (۳ خرداد ۱۳۸۹) تنها هشت نفر از گروه باقی گذاشت. دانی استیل (به انگلیسی: Donnie Steele) گیتاریست قبلی گروه، در تور سال ۲۰۱۱ به عنوان بیسیست، اسلیپ‌نات را یاری می کرد.


موفقیت ها

اسلیپ‌نات با برخورداری از موسیقی توانمند و اجرای قوی، در حال حاضر یکی ازمحبوب ترین گروه‌ها از لحاظ نمایش موسیقی معاصر می‌باشد. آلبوم‌ها و موزیک ویدئوهای این گروه به موفقیت تجاری بالایی رسیده‌اند، همچنین این گروه برنده جایزه گرمی برای آهنگ قبل از اینکه فراموش کنم (به انگلیسی: Before I Forget) در سال ۲۰۰۶ شده است.

ظاهر

این گروه، معروف به داشتن نمای غیر متعارف می باشد به عنوان مثال اعضای گروه یونیفرم‌های شبیه به هم می‌پوشند که روی بعضی از آن‌ها بارکدهایی چاپ شده و هر کدام داری ماسک مخصوص به خود هستند و از صفر تا هشت شماره گذاری شده‌اند.

  • (#۰) سید ویلسون
  • (#۱) جوی جوردیسون
  • (#۳) کریس فن
  • (#۴) جیم روت
  • (#۵) کریگ جونز
  • (#۶) شاون کراهان
  • (#۷) میک تامسون
  • (#۸) کوری تایلور
و یبسیست سابق پاول گری که شماره او (۲#) بود.

تاریخچه

(۲۰۰۰-۱۹۹۶)
اسلیپ‌نات اولین دموی خود بنام Mate. Feed. Kill. Repeat. را در ۳۱ اکتبر ۱۹۹۶ در هالووین منتشر کرد. این آلبوم شروع خوبی برای گروه بود و توجه چند کمپانی بزرگ را به خود جلب کرد. سرانجام اسلیپ‌نات با رودرانر رکوردز (به انگلیسی: Roadrunner Records) قرارداد بست و اولین آلبوم اصلی خود که هم نام گروه نیز است را در ۲۹ ژوئن ۱۹۹۹ منتشر کرد. این آلبوم برای گروه موفقیت‌آمیز بود و یکی ازمنتقدان در مورد گروه گفت: «اسلیپ‌نات چیز دیگری است و با بقیه کاملاً فرق دارد، آنها واقعاً عالی هستند.» برگزاری تورهای زیاد، از جمله شرکت درفستیوال آزفست (به انگلیسی: Ozzfest) در سال ۱۹۹۹ باعث شد گروه طرفداران زیادی پیدا کند.

(۲۰۰۳-۲۰۰۱)
گروه برای تبلیغ آلبوم دوباره دست به برگزاری تورهای سخت و فشرده زد بعد از یک وقفه‌ی دو ساله، در سال ۲۰۰۱ دوباره گرد هم جمع شدند و شروع به ضبط آلبوم جدید کردند آن هم با یکی از مشهورترین تهیه‌کننده‌های جهانی بنام ریک رابین (به انگلیسی: Rick Rubin). به دنبال اولین آلبوم، اسلیپ‌نات آلبوم بعدی بنام آیووا (به انگلیسی: Iowa) را در ۲۸ آگوست ۲۰۰۱ منتشرکرد و فراتر از حد انتظار در همان اوایل انتشار، در مکان سوم جدول بیلبورد قرار گرفت.

(۲۰۰۷-۲۰۰۴) با وقفه
گروه، سومین آلبوم خود بنام جلد. ۳ (آیات پنهان) Vol. 3: The Subliminal Verses را در ۲۵ می سال ۲۰۰۴ منتشرکرد. بیشتر مقالات انتقادی در مورد این آلبوم مثبت بود و در جداول بیلبورد دوم شد. هنگامی که اسلیپ‌نات در وقفه به سر می برد، تعدادی از اعضای گروه بر روی پروژه های جانبی خود تمرکز کرده بودند، کوری تایلور و جیم روت به استون ساور بازگشتند، جوی جوردیسون با چند گروه تور بر‌گزار کرد و در تهیه سومین آلبوم گروه ۳ اینچز آو بلاد (به انگلیسی: 3 Inches of Blood) شرکت داشت، شاون کراهان گروه درتی لتل ربیتز (به انگلیسی: Dirty Little Rabbits) را تاسیس کرد و سید ویلسون به عنوان دی‌جی "استاراسکریم" به گروه بازگشت. آمادگی برای تهیه آلبوم جدید گروه در پایان سال ۲۰۰۷ آغاز می‌شد، با این حال کار زمانی رسماً شروع شد که گروه برای ضبط، وارد استودیو "ساند فارم" (به انگلیسی: Sound Farm Studio) شهر جامائیکا ایالت آیووا، به تهیه کنندگی دیو فورت‌من (به انگلیسی: Dave Fortman) در فوریه ۲۰۰۸ شد. در نهایت آلبوم گروه در تاریخ ۲۶ آگوست ۲۰۰۸ در ایالات متحده آمریکا پخش شد

(۲۰۱۲-۲۰۰۸) مرگ پاول گری
جسد پاول گری، بیسیست گروه، در ۲۴ می ۲۰۱۰ در اتاقش در هتلی در شهر اُربان‌دیل در ایالت آیووا پیدا شد. پزشکان نتوانستند علت دقیق مرگ وی را که گمان نمی‌رفت توسط شخص ثالثی انجام گرفته باشد، تشخیص دهند. یک روز پس از مرگ او، کنفرانس مطبوعاتی زنده‌ای با حضور ۸ باقی‌مانده از اعضای گروه، در کنار بیوه پاول و برادرش، برای ابراز احساسات گروه در مورد این حادثه بر‌گزار شد. سر انجام در ۲۱ ژوئن همان ماه، علت مرگ که بر اثر مصرف تصادفی بیش از حد مرفین و فنتانیل، که دومی جایگزین مصنوعی مرفین می باشد، تایید شد.

بررسی اسلیپ‌نات از دیدگاه منتقدان

منتقدان در قراردادن اسلیپ‌نات در یکی از سبک‌های (متال کوربه انگلیسی:Metal Core) یا (نو متالبه انگلیسی:NU Metal) یا سبک‌های دیگر اختلاف نظر دارند. در واقع هنوز بر سر اینکه موسیقی این گروه در چه دسته‌ای قراردارد، اختلاف نظر وجود دارد. منتقدان بر سر مواردی همچون مایه ها و آلات موسیقی که این گروه استفاده می‌کند، بخصوص نادر بودن تک نوازی های گیتار در قطعات، در استفاده از صفحه گردونه ها و رپ خوانی که نشان می‌دهد این گروه به گروه‌های نو متال شبیه است، اختلاف نظر دارند.

استخوان‌بندی آهنگ‌ها ساده هستند و اغلب محدود به دو نت در هر ریف (قطعه‌ای که همینطور در حال تکرارشدن است) می شود. اما برعکس، پشتیبانان گروه می‌گویند که اکثریت موسیقی آنها فاقد ترکیبات شعری بر پایه رپ می‌باشد گرچه تاثیرات رپ در بعضی از اولین کارهای ان‌ها مشهود است. اضافه بر این بیشتر تنظیمات آلات موسیقیه آن‌ها از نوع نو متال نیست. بعضی از مخالفان، اسلیپ‌نات را به صادق نبودن و بی‌ریا نبودن در موسیقی، اجراهای خشن در صحنه، جیغ‌کشیدن فقط برای فروش بیشتر آلبوم‌ها و نه بخاطراینکه آنها مخالف دنیا هستند متهم می کنند. یک مخالف می‌گوید: «اسلیپ‌نات مثل خواهر کوچولو دوست دارد جیغ بکشد، جیغی که بلند و خشن و در عین‌حال رنجش آور است.» همچنین گفته می‌شود که گروه برای بازاریابی و کسب موفقیت تجاری بیشتر، دست به نمایش‌های عجیب و غریب می‌زند. ولی با این حال بعضی استدلال‌ها مبنی بر این که گروه از این نظر با گروه‌های متال دیگر، هیچ فرقی ندارد و این تصویریست که امروزه در بیشتره گروه‌های مهم (مانند بند آلمانی Rammstein) دیده می‌شود وجود دارد. گفته می‌شود در بعضی از اشعار مثل سرود بدعت‌گذار (به انگلیسی: The Heretic Anthem) ، قصد و نیت شیطانی وجود دارد، اما با این وجود، اعضای گروه این اشعار را صرفاً بخاطر بازاریابی قلمداد می‌کنند.

تغییرات زیادی که در گروه اسلیپ نات انجام گرفت که به گروه این اجازه را داد که از موزیک های چند لایه ومتراکم (غلیظ و سنگین) به همراه خصیصه تنظیم کوک های پایین برای صدای سنگین تر( لید گیتار، گیتار ریتم و گیتار بیس)، استفاده کنند یا به عنوان مثال از دو درامر برای تقویت و پشتیبانی از درامر اولیه استفادهشود و این ویژگی هاست که این گروه دارای موزیکی خشن و فریاد برانگیز کرده است. موسیقی گروه مانند یک ماشین کوبنده (ماشین خرمن کوبی) و کمی متمایل به درام در گروه های ارتشی است.همچنین گروه دارای خواننده ای با صدای متنوع و خشن، ملودیک وکوبنده است که به همراه شعر و موسیقی پرخاشگرانه ترکیب خوبی را آفریده است. خواننده گروه در جای جای موزیک و با توجه به موسیقی صدای خود را به خوبی تنظیم میکند ودر اصل دارای سبک صدای بسیار خوبی است.

جوایز و افتخارات

گروه اسلیپ نات برای ۶ جایزه گرمی کاندید شده (در قسمت های زیر) که برنده یکی از آنها بوده است.
"Wait and Bleed" - Best Metal Performance, 2001 (nomination)89
"Left Behind" - Best Metal Performance, 2002 (nomination)90
"My Plague" - Best Metal Performance, 2003 (nomination)91
"Duality" - Best Hard Rock Performance, 2005 (nomination)92
"Vermilion" - Best Metal Performance, 2005 (nomination)92
"Before I Forget" - Best Metal Performance, 2006 (winner)52 "Psychosocial" – Best Metal Performance, 2009 (nomination)


اعضای کنونی

(#۰) سید ویلسون : ترن‌تیبل (۱۹۹۸–تا کنون)
(#۳) کریس فن : پرکاشن، همخوان (۱۹۹۸–تا کنون)
(#۴) جیم روت : گیتار (۱۹۹۹–تا کنون)
(#۵) کریگ جونز : سمپلینگ، مدیا (۱۹۹۶–تا کنون)
(#۶) شاون کراهان : پرکاشن، همخوان (۱۹۹۵–تا کنون)
(#۷) میک تامسون : گیتار (۱۹۹۶–تا کنون)
(#۸) کوری تایلور : خواننده اصلی (۲۰۱۲–تا کنون)

اعضای پیشین
  • دانی استیل : گیتار (۱۹۹۵–۱۹۹۶)، بیس (فقط در تور: ۲۰۱۱–تاکنون)
  • آندرز کولسفنی : خواننده اصلی، پرکاشن (۱۹۹۵–۱۹۹۷)
  • (#۳) گرگ "کادلز" ولتز : پرکاشن (۱۹۹۷-۱۹۹۸)
  • (#۴) جاش برینارد : گیتار، همخوان (۱۹۹۵–۱۹۹۹)
  • (#۲) پاول گری : بیس، همخوان (۱۹۹۵–۲۰۱۰)
(#۱) جوی جوردیسون : درامز (۱۹۹۵–2013)


منبع : ویکی پدیا​
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا