بهترین راهکارها برای درس خواندن در نوروز

senda

senda

Just Music
مدیر بازنشسته
از 28 اسفند تعطیلات نوروزی آغاز شده است و عده ای از دانش آموزان به مسافرت رفتند و مابقی به دنبال دید و بازدید بودند اما دیگر به قسمت دوم تعطیلات نوروز رسیده ایم و فرصت طلایی برای دانش آموزان فراهم شده است تا سری به کتاب های درسی بزنند.
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، روزهای ابتدایی نوروز به پایان رسیده است و دیگر بهانه هایی مانند مهمان داریم و ... کارایی ندارد. بسیاری از دید و بازدیدهای عید به پایان رسیده است و حال زمان آن است تا با یک برنامه درست کمی هم به کتاب های درسی نگاه کنیم که مدت هاست در کتابخانه در حال خاک خوردن هستند.

آن دانش آموزانی که کنکور دارند که امسال اصلا عید برای آن ها نباید معنایی داشته باشد چرا که بهترین زمان برای پیشی گرفتن از رقیبان همین روزهای نوروز است اما دانش آموزانی که در مقاطع مختلف تحصیل میکنند این چند روز را حسابی خوش گذرانده اند و هیچ کاری هم با درس نداشتند ولی از بخش دوم نوروز باید به دقت استفاده شود.

برای آن دسته از دانش آموزانی که هنوز کاری برای درس هایشان انجام نداده اند امروز هم برای شروع شاید کمی دیر شده باشد اما خیلی دیر نیست و می توان بسیاری از درس ها را کامل مرور کرد. نکاتی که دانش آموزان برای داشتن یک نوروزی تحصیلی باید رعایت کنند را در ادامه با هم مرور می کنیم :

نکات درسی و آموزشی

** اول از همه این نکته را به خودتان گوش زد کنید که درس خواندن در این ایام می تواند شما را نسبت به دیگر رقیبان جلو بیاندازد. پس اگر قصد دارید رتبه های خوب در کنکور و یا معدل بالا در مدرسه داشته باشید نوروز را بهینه استفاده کنید.

** زمان برای بازی و سرگرمی و مسافرت بسیار است. دوستان شما در حال سفر هستند ولی شما با دوره کردن درس های گذشته که اولین گام در آماده شدن برای بخش پایانی سال است می توانید آن ها را کاملا از گردانه رقابت خارج کنید.

** اولین نکته ای که باید در برنامه ها وجود داشته باشد نگاهی به درس هایی است که تا به اینجای سال خوانده اید. آخرین مباحث هر درس را کمی دوره کنید تا درس ها یاداوری شوند.

** پس از دوره کردن دروس به سراغ درس های جدید بروید. مهم نیست که به شما درس داده نشده است کمی جلوتر از مدرسه پیش بروید و درس را بیاموزید این باعث می شود تا در مدرسه و هنگام آموزش آن درس بیشتر در ذهن شما حک شود.

** برای کنکوری ها توصیه می شود ایام نوروز به جمع بندی دروس سال چهارم اختصاص یابد. در این دوره می توان به رفع اشکلات مربوط به دروس سال چهارم پرداخت و با جمع بندی دروس برای مرحله آخر که مرور همه ی سر فصل ها می باشد آماده شد.

** برخی از موسسات برنامه هایی را برای ایام نوروز تدارک می بینند که شرکت در آن ها به دانش آموزانی که نمی توانند جلوی تفریح کردنشان را بگیرند توصیه می شود. به این کلاس ها زنگ بزنید و اگر همچنان ثبت نام می کنند حتما در کلاس آن ها شرکت کنید.

** برنامه درسی گامی موثر در داشتن یک نوروز تحصیلی است. به صورت هفتگی و روزانه برنامه خود را تنظیم کنید تا بتوانید از تمام ساعات بیکاری نوروز استفاده کنید. از هر برنامه چند نسخه تهیه کنید و در نقاطی که بیشتر رفت و آمد دارید بچسبانید این باعث می شود تا بیشتر حواستان به برنامه درسی باشد.

نکاتی برای استراحت میان درس

**اگر بعد از چند جلسه مطالعه احساس کرديد که چشمان شما خسته شده اند به آن ها استراحت بدهيد زيرا با چشم خسته نمي توانيد مطالعه کنيد و بیشتر درس های گذشته را نیز فراموش خواهید کرد.

** ابتدا آرنج هاي خود را روي ميز قرار دهيد ؛ انگشتان و کف دست خود را طوري جمع کنيد که حالت يک فنجان و يا پياله در هر دو دست شما ايجاد شود، حال چشم ها را ببنديد و کمی به چیزی غیر از درس فکر کنید.

** دقت داشته باشید که هنگام استراحت میان درس نباید خیلی به چشمان و یا دست ها فشار وارد کنید. کشیدن و یا ضربه زدن به عضلات هیچگاه نمی تواند خستگی را از بدن شما خارج کند.​
 
ARIANA

ARIANA

پدر جد تالار !
مدیر بازنشسته
خب مفیدبوداماخیلی دیره.به قول معروف :خینه (حنا)بعدعروسی چه فایده.:110:
ولی بازم خوبه دوروز هم دوروز است!!!:67:
ممنون بازم.:دی
 
ARIANA

ARIANA

پدر جد تالار !
مدیر بازنشسته
مثال زدم.میگن دنیادوروزاست.میگن ادمی به دوروزبنده و...
اینجاهم مثال است مگرنه هفته اول بعدعید هم هیچکس نمیره سرکلاس. اینجاایران است.
 
ARIANA

ARIANA

پدر جد تالار !
مدیر بازنشسته
نه ولی خدایش خوب شدگذاشتی.یادمون اوردی درس نخوندیم این همه روز چه طوری به بطالت گذروندیم.
ممنون افسوس اون موقع هارامیخورم الان
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا