تاریخچه اینستاگرام؛ عکاسی در قاب موبایل

  • شروع کننده موضوع hassanseo
  • تاریخ شروع
hassanseo

hassanseo

کاربر تالار
کاربر تالار
در ماه مارس سال ۲۰۱۰ در سان فرانسیسکو یکه کوین سیستروم میشل برزیل برروی HTML5 کار می‌کردند، ایده‌ای خلق شد که جهان یی عکس عکاسی را متحول کرد. آنها به این ضرورت پی‌برده بودند که آدم ی بیش از هرچیز نیازمند برقراری رابطه با همنوعانش است به همین کاربر ان شبکه‌های اجتماعی روز به روز درحال بیشتر شدن هستند . ایده آنها برقراری رابطه آدم ‌ها از طریق عکس جالب بود. ایده آنها اینستاگرام (instagram) نام گرفت. ولی اتفاق بزرگ، خرید میلیارد دلاری اینستاگرام توسط فیسبوک، ارزشی برای این سایتِ دو ساله ایجاد کرد که بیش از اهمیت روزنامـه نیویورک‌تایمز با ۱۶۱ سال قدمت بوده است. بر طبـق تحقیقات اهمیت گذاری، اهمیت نیویورک تایمز معادل ۹۴۶ میلیون دلار است.در اینستاگرام، کاربر ان می‌توانند از زندگی روزمره خود، وقایع هر چیزی را که رفیق دارند عکس زیبا گرفته نهایتاً آن را با افرادی که رفیق دارند به اشتراک گذارند. اما این به ‌اشتراک گذاری فقط محدود به دستگاه‌های همراه از عبارت تلفن‌همراه و تبلت است.

این نرم افزار محبوب ابتدا در ورژن iOS و بعد android عرضه شده هم‌هم اکنون کاربر ان از طریق وب هم می‌توانند عکس‌ها و پروفایل‌های ایسنتامحترم را مشاهده کنند.
در‌‌ همان ابتدا‌ی معرفی، این برنامـه فرد دی در لیست ۲۵ برنامـه بر‌تر پلتفرم iOS قرار گرفت و تعداد فرد ان آن روز به روز بیشتر شد تا جائیکه بعد از دو ماه میلیون کاربر عضو آن شدند. کارگزاران بورس، در همان زمان اینستاگرام را به اهمیت ۲۵ میلیون دلار تخمین زدند. در ۳ آوریل سال ۲۰۱۲ اینستاگرام برای android منتشر شد در کمتر از یک روز میلیون بار دانـلود شد. در همان هفته ارزش سهام اینستاگرام در بورس به ۵۰۰ میلیون دلار رسید. اخیرا فیسبوک اینستاگرام را به مبلغ ۱ میلیارد دلار خریداری کرد. کمپانی ی که در کل ۱۰ کارمند نداشت.

کاربرد اینستاگرام
اینستاگرام به عنوان رسانه اجتماعی تا دسامبر ۲۰۱۰ در حدود یک میلیون فرد داشت. در ژوئن ۲۰۱۱ به ۵ میلیون کاربر و در سپتامبر همان سال به ۱۰ میلیون کاربر رسید. در آوریل ۲۰۱۲ به بیش از ۳۰ میلیون کاربر رسید.
در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیون فرد دارد بیش از ۵ میلیارد عکس ارسال شده دارد. بر اساس گزارشات اعلام شده هر ماه حدود ۱۰ میلیون کاربر می‌گیرد که از هر دو پلتفرم آندروید و iOS هستند . اینستاگرام در ژولای ۲۰۱۲ اعلام کرد که ۱۰۰ میلیون عکـس توسط فرد ان آپلود شده است. این تعداد به ۱۵۰ میلیون در ماه آگوست ۲۰۱۲ رسید.

این برنامـه فرد دی می‌تواند افکت‌های عکس ی جالبی را روی عکس‌ها ایجاد نماید . با این برنامـه می‌توانید عکس‌هایی را که جلوه‌های جالبی هستند ایجاد بکنید و آنها را با دیگر فرد ان شبکه اینستاگرام به اشتراک بگذارید، همچنین می‌توانید هـر روز عکس‌های خیلی ی را که دیگر کاربر ان می‌گیرند و این افکت‌ها را روی آنها ایجاد می‌کنند نگاه بکنید آنها را دنبال بکنید (Follow)، نظربگذارید(Comment) و بپسندید (Like) و لذت ببرید. تمام این کارها روی موبایل شما اتفاق می‌افتد.
اخیرا افزونه ویژه وردپرس این سرویس منحصر به فرد،توسط Obox Design منتشر شده است. نیز اکنون کاربر ان وردپرس قادرند گالری های زیبا شگفت انگیزی از تصاویر موجود در حساب اینستاگرام خود را در سایت و وبلاگ به راحتی به اشتراک بگذارند. از قابلیت‌های این افزونه می‌توان به وارد شدن اتوماتیک تمام عکس‌های موجود در حساب فرد ی اینستاگرام در وقت تصدیق تطبیق حساب فرد ی خود، انتخاب و وارد کردن گروهی تصاویر به پست‌ها ، نوشته‌های وردپرس و تهیه و تولید گالری تصاویر در وردپرس به یاری تصاویر موجود در اینستاگرام خود را نام برد.

آپلود عکس
یکی از امکانات خوب اینستاگرام امکان ارسال عکـس بر روی شبکه‌های اجتماعی چون توییتر ،فیسبوک ، فلیکر ، تامبلر و فوراسکوئر است. بدین معنا که ضمن آپلود عکس رایگان بر روی اینستاگرام شما می‌توانید آن را همزمان در این رسانه‌های اجتماعی هم ارسال بکنید . در این ارسال‌ها نیازی به آپلود مجدد نیست منبع عکس زیبا همان اینستاگرام خواهد بود.

جستجو در اینستاگرام
در اینستاگرام جستجو بر طبـق کلمات کلیدی یا همان تگها انجام می‌شود. به مفهوم حتمـا بایستی تگی وجود داشته باشد تا شما عکس زیبا را پیدا بکنید ! به این ترتیب می توانید تصاویر مورد علاقه را پیدا بکنید یا عکاس آن را دنبال (Follow) بکنید .
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا