برای رفع معضلات اقتصادی لخت کار بکنید !...ماجرا چیست؟!

hassanseo

hassanseo

کاربر تالار
کاربر تالار
چند روز پیش رییس جمهور بلاروس در سخنان برای تشویق مردم به کار تلاش به منظور توسعه پیشرفت کشور، عبارتی غلط بر زبان آورد که هزاران شهروند از آن این‌گونه برداشت کردند: " های خود را درآورید و لختی کار بکنید "!

به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، الکساندر لوکاشینکو به سبب غلط در سخنرانی خود در چند روز قدیم ، تحت فشار افکار عمومی ملی بین المللی قرار گرفته است؛ وی در سخنان خود برای تشویق مردم به کار و تلاش بدون هیچ قید و شرطی به منظور گسترش کشور تلاش جهت ایجاد تحول و پیشرفت فناوری در کشور گفت:

" همه ما می‌‌دانیم برای افزایش نیازمند ابداع، فن‌آوری اطلاعات خصوصی‌سازی هستیم. این مورد برکسی پوشیده نیست. ولی موضوع ساده‌تر از این حرف‌ها است! تنها چیزی که به آن نیاز داریم [توسعه/لخت شدن] و کار کردن است"

، کلمه را به صورت غلط تلفظ کرد سبب شد تا هزاران شهروند، عبارت اش را اینگونه بفهمند: " هایتان را در آورید لخت کار بکنید "!

روز بعد، اما، دیدن شمار بسیار زیاد ی از کارگران کارکنان که به صورت برهنه یا نیمه برهنه در محل کار حاضر می شدند، در حالی که لختها گمان می کردند فرمان ریاست جمهوری را اجرا می کنند، ملت بلاروس را بهت زده کرد!

به نوشته "روسیا الیوم"، رسانه های ملی برای تصحیح عبارت غلط رییس جمهور تلاش کردند؛ آنها شرح دادند که رییس جمهور در سخنرانی از ابتکار و فن آوری سخن رانده بر کار گسترش تاکید کرده است دو کلمه "توسعه" ﴿razviVAtsa﴾ "برهنه شدن" ﴿razDEvatsa﴾ در زبان بلاروسی خیلی شبیه هم تلفظ می‌شوند .

مطبوعات بلاروس تاکید کردند که رییس جمهور، ناخواسته در سخنان غلط کرد و اصلا مقصودش "برهنه کار کردن" نبوده است؛ اما به نظر می رسد که این واژه خوشایند بسياري از افراد در بلاروس قرار گرفت؛ همین امر باعث گردید برخي بلاروسی‌ها سخن لوکاشنکو را دستمایه شوخی‌های مستهجنی قرار داده با ایجاد هشتک #nakedandgotowork، عکس‌های لختیهای در محل کار را در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرامشان انتشار کنند

کشور بلاروس یا روسیه سفید در اروپای شرقی در همسایگی اوکراین و لهستان واقع است؛ پایتخت آن شهر مینسک و تعداد ساکنانش 9.49 میلیون نفر است. بلاروس پیش تر بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود در 25 آگوست 1991 اعلام استقلال کرد. الکساندور لوکاشنکو از سال 1994 تا اکنون رییس جمهور بلاروس است.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا