جنگ ابرها

  • شروع کننده موضوع fnazari
  • تاریخ شروع
F

fnazari

کاربر تالار
کاربر تالار
Banned
سرویس ابری برنده، آن سرویسی خواهد بود که بالاترین سطح از قابلیت اطمینان را فراهم می‌کند و در عین حال، از امنیت لازم نیز برخوردار باشد.

934c33dbf58949a950d14e095c666db5.jpg



به گزارش toptechnews، متخصصان حوزه فناوری اطلاعات به‌تازگی در گفتگویی با عنوان «چه کسی برنده جنگ ابرها خواهد شد؛ گوگل، آمازون، مایکروسافت، آی‌بی‌ام، یا شرکت‌های سنتی؟» گرد هم نشستند.
این افراد توافق داشتند که گوگل، آمازون و مایکروسافت در یک نبرد رویاروی یکدیگر قرار داند تا به تعریف انقلاب بعدی در رایانش ابری بپردازند. آنها افزودند که ابر در طی چند سال آینده به تکامل خود ادامه خواهد داد و تقاضا نیز افزایش خواهد داشت و بدین‌ترتیب بیشتر شرکت‌ها به نحوی به فضای ابری مهاجرت خواهند کرد.

این مناظره هفته پیش برگزار شد و مدیریت آن را مایک ساپین (یک تحلیلگر ارشد در مؤسسه Enterprise Services) برعهده داشت.

مایکل سیگال (مدیر بازاریابی در شرکت NetScout Systems) گفت که امروزه تحول دیجیتالی باعث ایجاد درهم‌گسیختگی در بسیاری از بازارها شده و این روند موجب ایجاد جنگ ابرها میان شرکت‌های پیشتاز شده است.

سیگال اظهار داشت: «خدمات وب آمازون (AWS) بیش از یک میلیون مشتری سازمانی در حوزه ابر دارد و بیش از ۶ میلیارد دلار درآمد سالیانه دارد. مایکروسافت آزور که اکنون بازار پیشتاز پلتفرم به‌عنوان یک سرویس را تشکیل می‌دهد نیز AWS را به چالش جدی کشیده است. سپس نوبت به آی‌بی‌ام می‌رسد که با راهبرد خود در زمینه راهکارهای ابری، درنظر دارد آمازون را به چالش بکشند. حالا پرسش این است که در هنگامی که تحول دیجیتالی به این انتقال شتاب می‌بخشد و فرصت‌های جدیدی برای درهم‌گسیخنگی ایجاد می‌کند، شاهد چه اتفاقی خواهیم بود؟»

پروین ماهاجان (مدیر محصول و بازاریابی سازمانی در شرکت Infinera) اظهار داشت: «برندگان مسلم در جنگ ابرها – آمازون، مایکروسافت آزور و گوگل – در طول سه یا چهار سال گذشته، از سهم بازار یکنواختی برخوردار بوده‌اند. در واقع پس از آنکه شرکتی به مقیاس مشخصی برسد، به‌سختی می‌توان آن را از میان سه شرکت عمده در صدر جدا ساخت.

بازیگران سنتی در هر سال ۱۲ تا ۱۳ میلیارد دلار درآمد خود را از دست می‌دهند؛ چرا که خدمات دیجیتالی شده‌ای وجود دارند که از آنها به‌عنوان سایت‌های دامپینگ استفاده می‌کنند و هیچ سهمی از درآمد ندارند.

بازیگران سنتی این عرصه با معرفی سرویس‌های دیجیتالی جدید، یکپارچه‌سازی محتوای مناسب و مجازی‌سازی مقدار زیادی از زیرساخت شبکه خود، باید بر این روند غلبه کنند؛ زیرا مزیت آنها در این است که به مشتریان بسیار زیادی دسترسی دارند. باید نوعی از همکاری میان بازیگران عمده و بازیگران سنتی وجود داشته باشد. خیلی جالب خواهد بود که ببنیم در آینده چه اتفاقی در این حوزه خواهد افتاد.»

برخی از فراهم‌کنندگان پیشتاز خدمات ابر سرگرم ایجاد «پلتفرم حقیقی به‌عنوان یک سرویس» هستند، بدان معنا که چندین سال از همتایان خود جلوتر می‌باشند.

f72d1804af0d5e06c07521eb8f8fff63.jpg


آرگ علیمیان (مدیر ارشد در مؤسسه Solutions Marketing) توضیح داد که روزنه امید راهکارهای رایانش ابری، تماماً مربوط می‌شود به تجربه در کار با نرم‌افزارها. همزمان با انتقال حجم کسب و کارها به زیرساخت ابری، آنها خواهان تجربه خوبی از کیفیت هستند، و در عین حال مایلند اطمینان داشته باشند که این خدمات با امنیت کامل به آنها عرضه می‌شوند.

وی اظهار داشت: «بیشتر سازمان‌ها هنوز هم با انتقال تمام داده‌های خود به ابر عمومی، راضی نیستند. این امر منجر به بروز پیچیدگی‌های ذاتی می‌گردد، همچون داده‌هایی که هم باید هم‌جایگاه باشند، در حالی که دیگر برنامه‌ها باید به محیط ابر منتقل شوند. این بدان معناست که در هر لحظه، سازمان‌ها نمی‌دانند که داده‌های آنها دقیقاً در کجا نگهداری می‌شوند.»

در پایان، افراد شرکت‌کننده اتفاق نظر داشتند که فراهم‌کنندگان خدمات ابری باید از قابلیت دید سرتاسری نیز اطمینان حاصل کنند؛ از مرکز داده مجازی خود به محل اصلی اداره، قابلیت دید از محل اصلی اداره به ابر خصوصی، و نهایتاً به زیرساخت ابر عمومی.

آنها تأکید داشتند که سرویس ابری برنده، آن سرویسی خواهد بود که بالاترین سطح از قابلیت اطمینان را فراهم می‌کند و در عین حال، از امنیت لازم نیز برخوردار باشد.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا