مراقب باشید - آیفون 4 و آی پد تمامی جابجایی های شما را ثبت می کنند

Jason Statham

Jason Statham

دل شکسته
کاربر تالار
کاربر فعال
85.jpg

آیفون 4 تمامی مسیر حرکت شما را حتی در شرایطی که GPS آن خاموش باشد ثبت کرده و در فایلی بر روی گوشی ذخیره می سازد. این مطلبیست که دو تن از محققین امنیت در انگلستان آنرا فاش نمودند و شما هم اگر دارنده یکی از گوشی های آیفون 4 یا نسخه های 3G تبلت آی پد باشید می توانید خودتان آنرا مشاهده نمائید.

Alasdair Allan و Pete Warden -- دو تن از برنامه نویسان و محققین امنیت در انگلستان -- در یک کنفرانس فناوری که در سان فرانسیسکو برگزار می شد اعلام نمودند که فایلی مخفی به صورت رمگذاری نشده بر روی گوشی های آیفون 4 و نسخه های 3G تبلت های آی پد قرار دارد که حاوی بانک داده ای از اطلاعات مکان های قرار گیری دستگاه همراه با برچسب زمانی است. این فایل تنها بر روی دستگاه هایی که نرم افزارشان آپدیت شده است وجود دارد. این دو محقق برنامه ای منبع باز -- تحت عنوان iPhone Tracker -- را به منظور ترسیم اطلاعات ذخیره شده توسط دستگاه بر روی نقشه نوشته اند که می توانید اطلاعات بیشتر در مورد آنرا در اینجا مشاهده نموده و برنامه و کدهای آنرا دریافت نمائید.
86.jpg


موقعیت مکانی یک کاربر آیفون از سوم تا دهم آوریل 2011
آیا این بدان معنا است که اپل مسیر حرکت میلیون ها کاربر خود را بدون آنکه آنها را در جریان بگذارد تحت نظر دارد؟ احتمالاً نه، چون این فایل ظاهراً به سرورهای اپل ارسال نمی شود، اما اگر بخواهد می تواند چنین کاری کند. احتمالاً اپل قصد دارد از اطلاعات ذخیره شده در سرویس ها و برنامه های جدید خود استفاده نماید.
البته اطلاعات مکانی ذخیره شده ظاهراً از طریق محاسبات صورت گرفته بر اساس موقعیت دکل های تلفن همراه و شبکه Wi-Fi بدست آمده و به همین علت از دقت زیادی برخوردار نیست. مثلاً ممکن است دقتی در حد کیلومتر داشته باشد که این دقت کاملاً به فاصله دکل های تلفن همراه مرتبط است. بدین ترتیب بدون فعال بودن GPS دستگاه نیز اطلاعات مکانی به ثبت می رسند.
این اطلاعات که در گوشی یا تبلت کاربر ذخیره شده اند با همگام سازی دستگاه با یک کامپیوتر به کامپیوتر کاربر نیز منتقل می شود. بدیهیست که چنین اطلاعاتی می تواند حریم خصوصی کاربر را به خطر اندازد. به عنوان مثال اگر گوشی یا تبلت شما گم شود و یا دیگری به آن دسترسی داشته باشد او می تواند از اینکه در چه زمان هایی به چه جاهایی حرکت کرده اید مطلع گردد.
اپل هنوز واکنشی نسبت به انتشار این خبر نشان نداده است. هرچند این کمپانی مستقیماً به کاربران نگفته که اطلاعات مکانی آنها در گوشی ها و تبلت های این کمپانی ذخیره می شود، اما در توافقنامه استفاده از iTunes چنین مطلبی بیان شده و بنابراین از نظر قانونی احتمالاً اپل با مشکلی برخورد نخواهد نمود. در مفاد این توافقنامه با کاربر آمده است: «اپل و شرکای آن و افرادی که مجوز دارند ممکن است که به جمع آوری، استفاده و به اشتراک گذاری اطلاعات دقیق مکانی منجمله مکان جغرافیایی لحظه ای وسیله یا کامپیوتر اپل شما بپردازند. این اطلاعات مکانی بصورت بی نام در قالبی که هویت شما را مشخص نمی سازد جمع آوری شده و به منظور فراهم آوردن و بهبود محصولات و سرویس های مبتنی بر مکان توسط اپل و شرکای ما و اشخاصی که مجوز دارند مورد استفاده قرار می گیرد.»
باید دقت نمود که اپراتورهای تلفن همراه نیز به این اطلاعات مکانی دسترسی دارند و مراجع قانونی ممکن است اطلاعات مرتبط با مکان کاربران را از این اپراتورها دریافت دارند. تولید کنندگان دیگر بسترهای تلفن همراه نیز ممکن است اقدامی مشابه با اقدام اپل را به دور از چشمان کاربران انجام داده باشند. در هر حال باید پذیرفت که در دنیای مدرن، حریم خصوصی ما همواره در خطر است.

منبع :مرجع موبایل ایران


 
آخرین ویرایش:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا