نحوه شماره گذاری پایه های آی سی smd

Jason Statham

Jason Statham

دل شکسته
کاربر تالار
کاربر فعال
آی سی BGA که از زیر پایه دارند و امروزه کاربرد بیشتری نسبت به آی سی های SMD دارند . نحوه شماره گذاری پایه ها هم به صورت ماتریسی مثل شکل مقابل است .
97-1.jpg

98-1.jpg

از جمله آی سی های BGA در گوشی های موبایل می توان به آی سی های شارژ و تغذیه در گوشی ها اشاره کرد .
البته شایان ذکر است که در نامگذاری ستون های آی سی های BGA حروف ( Z , Y , S , Q , O , I ) استفاده نمی شوند . بعد از حروف Y از حروف AC, AB , AA و ... استفاده می شود .

• آی سی های Micro BGA : از نظر شکل و شماره گذاری پایه ها شبیه به BGA اما تعداد پایه های آن خیلی بیشتربوده و به هم نزدیکتر است . مثل آی سی های Flash , CPU و ... آی سی ها را در نقشه ها با U یا N یا S مشخص می کنند و از روی آی سی ها بخش ها مشخص می شوند و المان هایی که به آی سی ها متصل اند عدد اولشان با شماره آی سی یکی خواهد بود . آی سی ها نیز مانند دیگر قطعات نیمه هادی دارای شماره فنی هستند که توسط کمپانی سازنده مشخص می شود و تنها راه استفاده آن ها به جای یکدیگر شماره فنی مشابه است . مثلا NE555 . اما بعضی از آی سی ها علاوه بر شماره فنی دارای اسم نیز هستند . مثلا آی سی تغذیه سری BB5 نوکیا با نام " RETU " یا آی سی شارژ نوکیا با اسم " TAHVO " .
اکنون که با المان های نیمه هادی آشنایی پیدا کردیم می توانیم ترکیبات متداول قرار گیری المان ها در مدارهای الکترونیکی را ببینیم و با نحوه عملکرد و خرابی آن ها بیشتر آشنا شویم .
منبع: جم موبایل
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا