آسیب پذیری كاربران ویندوز 8 در برابر مشكل فلش

A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار

مایكروسافت اظهار كرده است كه نقص امنیتی Flash Player را تا زمان عرضه عمومی ویندوز ۸ در ماه اكتبر اصلاح نخواهد كرد.


به گزارش ایتنا از ايسنا، شركت ادوب تصریح كرد كه ویندوز ۸ مایكروسافت در برابر حملاتی كه هكرها برای چندین هفته برروی سیستم های شخصی اعمال كرده اند، آسیب پذیر است.

مایكروسافت اظهار كرد كه نقص امنیتی Flash Player را تا زمان عرضه عمومی ویندوز ۸ اصلاح نخواهد كرد و در روز ۲۶ اكتبر ویندوز ۸ به صورت عمومی عرضه خواهد شد و كامپیوترهای شخصی با این سیستم عامل به فروش خواهند رسید.

یك سخنگوی مایكروسافت در اين باره گفته است كه این شركت به روزرسانی فلش را در ویندوز ۸ از طریق به روزرسانی ویندوز عرضه خواهد كرد.

به گفته وی، نسخه فعلی فلش در ویندوز 8 RTM حاوی ترمیم اخیر این نرم افزار نیست، ولی به روزرسانی امنیتی این نرم افزار از طریق به روزرسانی ویندوز در زمان عرضه عمومی این سیستم عامل انجام خواهد شد.

مایكروسافت به جای ادوب مسئول اصلاح Flash Player در ویندوز ۸ است، چرا كه این شركت این نرم افزار مشهور را با IE 10 یعنی مرورگر سیستم عامل جدید خود مجتمع كرده است.

مایكروسافت در اواخر ماه می و در هنگام عرضه آخرین نسخه اولیه ویندوز ۸ در مورد این موضوع اطلاع رسانی كرده بود.

در آن زمان مدیر اجرایی IE اظهار كرد كه با به روزرسانی فلش از طریق به روزرسانی ویندوز مانند IE، اعمال امنیت برای مشتریان این شركت راحت  تر خواهد شد.

پیش از این حركت مایكروسافت، گوگل تنها سازنده مرورگری بود كه Flash Player را با كروم مجتمع كرده بود و به پلاگین های خارجی تكیه نكرده بود.

گوگل بیش از دو سال است كه نسخه های به روز شده Flash Player را با كروم عرضه می  كند و معمولا در همان روزی كه ادوب به روزرسانی فلش را عرضه می كند، این شركت نیز مرورگر خود را با اصلاحیه های فلش به روز رسانی می كند.

بر اساس اعلام سايت مركز ماهر، ماه گذشته ادوب دو به روزرسانی برای Flash Player عرضه كرد كه ۸ آسیب پذیری را برطرف می كرد.

برخی از این آسیب پذیری ها در بالاترین رده از رده بندی های امنیتی این شركت قرار گرفته بودند.

یكی از این آسیب پذیری ها، آسیب پذیری CVE-2012-1535 بود كه در روز ۱۴ آگوست اصلاح شد، ولی پیش از آن برای مدتی مورد سوء استفاده هكرها قرار داشت.

بنا بر آنچه سایمانتك هفته گذشته افشا كرد، در حقیقت CVE-۲۰۱۲-۱۵۳۵ یكی از چهار آسیب پذیری اصلاح نشده بود كه برای مدت ۱۶ هفته توسط یك هكر مورد سوء استفاده قرار گرفته بودند.

ادوب هفته گذشته تاكید كرد كه هنوز مایكروسافت فلش را در IE 10 برای ویندوز ۸ به روز رسانی نكرده است و Flash Player 11.3.372.94، ترمیم های عرضه شده در به روزرسانی های APSB12-18 و APSB12-۱۹ (به روز رسانی  های ۱۴ و ۲۱ آگوست) را در برندارد.

یك سخنگوی ادوب در روز ۲۳ آگوست در یكی از فروم های پشتیبانی این شركت اعلام كرد كه تا اواخر اكتبر، هیچ به روزرسانی برای فلش در ویندوز ۸ و IE10 عرضه نخواهد شد.

به گفته وی، از آنجایی كه ویندوز ۸ هنوز به شكل عمومی عرضه نشده است، این كانال به روز رسانی هنوز فعال نیست. پس از فعال شدن این كانال، كاربران می توانند به روزرسانی های Flash Player را دریافت كنند.

مهندسین پشتیبانی مایكروسافت حداقل از تاریخ ۲۵ آگوست از مشكل فلش در ویندوز ۸ آگاه بوده اند.

هنوز مشخص نیست كه مایكروسافت پس از عرضه ویندوز ۸ در ماه آینده، چگونه به روزرسانی فلش را مدیریت خواهد كرد.

این شركت به جز اینكه تغییرات فلش را از طریق سرویس به روزرسانی ویندوز عرضه خواهد كرد، چیز دیگری در این مورد نگفته است.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا