آموزش بروزرسانی به iOS 6

M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار

آموزش بروزرسانی به iOS 6




با اینکه قرار است نسخه رسمی iOS 6 در 29 شهریور ماه انتشار یابد هم اکنون نیز با دانلود این نسخه نهایی و نصب آن از طریق برنامه آیتونز (iTunes) می توانید در iDevice (منظور آیفون 4S، آیفون 4، آیفون 3GS، آی پد نسل سوم، آی پد 2 و آی پاد نسل 4 و یا همان touch)خود از امکانات فوق العاده نسخه جدید که با تعدادی از آن ها آشنا شدیم بهره برید. در این نوشته مراحل انجام این کار را بدون نیاز به وارد شدن به مرکز توسعه اپل بررسی می کنیم.
توجه: درست است که این نسخه، دقیقاً همان نسخه ای است که در 29 شهریور ماه قرار است در اختیار کاربران قرار بگیرد اما همیشه بروزرسانی دستی دستگاه اپل مشکلاتی را نیز برای کاربران به همراه داشته است. پس اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید و در صورت مواجهه با مشکل توانایی تعمیر نرم افزاری دستگاه خود را ندارید بهتر است این هفته را نیز برای انتشار رسمی iOS 6 توسط اپل منتظر باشید. به همین دلیل نیز پیشنهاد می کنیم قبل از انجام مراحل ذکر شده در این آموزش با کلیک راست بر روی نام دستگاه خود در منوی Device برنامه آیتونز و انتخاب گزینه Back Up یک نسخه پشتیبان از اطلاعات و فایل خود تهیه کنید. برای باز گرداندن این نسخه پشتیبان بر روی دستگاه خود نیز با کلیک سمت راست بر روی نام دستگاه و انتخاب گزینه Restore from BackUp می توانید به سادگی فایل های خود را به حالت اولیه بازگردانید.

دانلود نسخه نهایی iOS6

برای دانلود نسخه نهایی iOS6 می توانید از لینک زیر استفاده کنید. توجه داشته باشید اکثر مشکل در هنگام بروزرسانی سیستم عامل iDevice به خاطر انتخاب نسخه اشتباه توسط کاربر روی می دهد پس قبل از دانلود فایل مورد نظر از مدل دقیق دستگاه خود آگاهی پیدا کنید و سپس از لیست زیر سیستم عامل مخصوص دستگاه خود را دانلود کنید.
پس از دانلود سیستم عامل iOS 6 برای دستگاه خود نیاز است که آخرین نسخه برنامه iTunes را از سایت رسمی این برنامه دانلود و بر روی سیستم خود نصب کنید. در صورتی که از نسخه های قبلی این نرم افزار بر روی سیستم خود بهره می برید در جریان بروز رسانی سیستم عامل گوشی خود پیام خطایی در این رابطه نمایش داده می شود و عملیات بروزرسانی دستگاه متوقف می شود.

چگونگی نصب فایل دانلود شده بر روی دستگاه

حال که فایل مربوط به سیستم عامل iOS 6 را برای دستگاه خود دانلود کردید نوبت به بروزرسانی دستگاه می رسد که برای این منظور در این آموزش ما از نرم افزار رسمی این کار یعنی آیتونز استفاده می کنیم. برای شروع کار مراحل زیر را یک به یک انجام دهید.
  1. ابتدا فایل مربوط به iOS 6 را که در مراحل بالا دانلود کردید از حالت فشرده خارج کنید. این فایل با پسوند dmg است و برای Extract کردن آن در ویندوز نیاز است از برنامه جانبی مانند 7-Zip و یا HF   plorer استفاده کنید.
  2. برنامه آیتونز را باز کنید و دستگاه آیفون، آی پد و یا آی پاد تاچ خود را توسط کابل USB به سیستم متصل کنید.
  3. بر روی نام دستگاه خود در قسمت Device کلیک کنید و به زبانه Summary که تصویر دستگاه شما در آن نمایش داده می شود بروید.
  4. دکمه Shift صفحه کلید خود را نگه دارید و بر روی دکمه Restore در صفحه کلیک کنید. در سیستم مک دکمه Options باید نگه داشته شود.
  5. در صفحه نمایش داده شده به شاخه ای که محتویات فایل دانلود شده iOS 6 را در آن Extract کرده اید بروید و فایل با پسوند ipsw. را انتخاب کنید.
  6. منتظر بمانید تا نسخه جدید iOS بر روی دستگاه شما نصب شود.
  7. اگر نیاز است از فایل پشتیبان که قبلاً گرفته اید فایل خود را بر روی دستگاه منتقل کنید.
به همین سادگی iOS6 بر روی دستگاه آیفون، آی پد و یا آی پاد تاچ شما نصب شده است و می توانید از امکانات جدید، فروشگاه App Store مخصوص این نسخه و دیگر ویژگی های فوق العاده این نسخه استفاده کنید. در صورت بروز هر گونه مشکل از قسمت نظرات همین نوشته برای رفع مشکل خود با ارسال نظر استفاده کنید.

منبع : تورتک
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا